Home PromoFerrari 849 Testarossa: nume celebru, concept diferit

Ferrari 849 Testarossa: nume celebru, concept diferit

de Răzvan Măgureanu
Ferrari 849 Testarossa

Ferrari 849 Testarossa înlocuiește SF90 Stradale dar sub caroserie nu se ascunde un V12 precum la ilustrul predecesor, ci sistemul plug-in hybrid de la SF90 cu un motor V8 twin-turbo și trei motoare electrice care dezvoltă 1050 CP în total, un record pentru un model Ferrari de serie dacă nu luăm în calcul hypercar-urile în serie limitată.

Testarossa este un nume celebru la Ferrari. Toată lumea își amintește de modelul Testarossa din 1984 care avea un motor cu 12 cilindri boxer montat central. Dar numele Testa Rossa datează mai de mult, acesta apărînd prima oară în 1956. Testa Rossa desemna capacele de chiulasă roșii ale lui Ferrari 500 TR, un model sport prototip de curse.

Cel mai puternic Ferrari de serie: 1050 CP

Noul Ferrari 849 Testarossa preia numele modelului faimos din 1984 dar sistemul de propulsie este complet diferit fiind preluat de la SF90 Stradale: un motor V8 twin-turbo de 3,9 litri și 830 CP (cu 50 CP mai mult decât în SF90 Stradale) este cuplat cu un motor electric amplasat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj și cu două motoare electrice care antrenează fiecare roțile față. Puterea totală este de 1050 CP, cu 49 CP mai mult decât în SF90.

Surplusul de 50 CP a fost obținut păstrând aceeași cilindree dar turbinele sunt complet noi iar chiulasele, blocul motor, conductele de evacuare și de admisie și sistemul de distribuție au fost revizuite.  Ferrari a utilizat în premieră aluminiu reciclat pentru chiulasă și carter.

Toate aceste modificări au fost realizate fără a crește deloc masa la gol care a rămas de 1570 kg, astfel că performanțele au fost îmbunătățite, raportul masă putere fiind de 1,5 kg/CP. Ferrari 849 Testarossa accelerează de 0 la 100 km/h în mai puțin de 2,3 secunde față de 2,5 secunde la SF90 Stradale, iar viteza maximă este de peste 330 km/h. Bateria de 7,45 kWh brut este puțin mai mică decât cea de 7,9 kWh de la SF90 Stradale dar Ferrari promite aceeași autonomie electrică de 25 km.

Creșterea de putere de 50 CP a necesitat creșterea cu 15% a capacității de disipare a energiei termice.Astfel, radiatoarele au fost redesenate și au o geometrie asimetrică care a crescut cu 18% suprafața radiantă. Intercoolerele de pe laterale sunt preluate de la F80 și au o suprafață cu 19% mai mare dar sunt montate mai înclinat pentru a reduce înălțimea caroseriei.

Ferrari 849 Testarossa

Dinamică în creștere

Ferrari 849 Testarossa este primul Ferrari care introduce sistemul FIVE, un sistem de anticipare care creează un model digital ce replică comportamentul mașinii în timp real bazat pe un model matematic care ia în calcul măsurătorile reale de la diverși senzori. Astfel, FIVE îmbunătățește controlul tracțiunii, al diferențialului electronic, al sistemului e4WD și al ABS Evo. Sistemul este activ în toate modurile de condus selectabile din comutatorul Manetinno.

De asemenea, motoarele electrice față lucrează împreună formând sistemul RAC-e care permite sistemului de tracțiune integrală și torque vectoring să maximizeze tracțiunea și eficiența la ieșirea din viraje.

Forță de apăsare mai mare

Obiectivul principal a fost de a îmbunătăți aerodinamica și de a mări forța de apăsare. Astfel, liniile futuriste ale lui Ferrari 849 Testarossa sunt inspirate d ela cele ale lui 512 S, 512 M și FXX-K. la 250 km/h, 849 Testarossa generează o forță de apăsare de 415 kg, cu 25 kg mai mult decât la SF90 Stradale în timp ce răcirea a fost îmbunătățită cu 15%.

Priza de aer din spatele ușilor marcată prin elementul de culoare neagră îmbracă practic caroseria și este formată practic din două prize: cea inferioară ajută la răcirea intercooler-elor, iar cea superioară aduce un flux de aer proaspăt către motor.

Podeaua care este responsabilă pentru 35% din forța de apăsare totală a fost redesenată complet și are trei generatoare vortex în cascadă ce asigură o creștere cu 20% a forței de apăsare comparativ cu SF90 Stradale. Spoilerul față are o aripioară generoasă care canalizează mai bine curentul de aer către priza de aer față.

Spatele adoptă soluția de la Ferrari 512 S cu cele două aripioare laterale. Însă spre deosebire de 12 Cilindri, la care acestea sunt mobile jucând și rolul de eleron activ, la 849 Testarossa, acestea sunt fixe deoarece există și un eleron clasic integrat în caroserie. Acesta este acționat de un mecanism mai ușor cu 2 kg și poate comuta între poziția de rezistență redusă la minim și apăsare maximă. În poziția de apăsare maximă generează până la 100 kg la 250 km/h.

Ferrari 849 Testarossa

Interior clasic

Nu căutați ecrane mari în interiorul lui Ferrari 849 Testarossa deoarece nu veți găsi. Navigația este afișată pe displayul instrumentelor de bord și volanul este un centru de comandă cu selectorul  manetinno în dreapta jos, semnalizatoarele pe volan și padelele de schimbare a treptelor în spatele lui.

Scaunele sunt disponibile în două versiuni: Confort și scaune de curse din fibră de carbon cu susținere mai pronunțată. Opțional se poate comanda pachetul Assetto Fiorano care mai salvează 30 kg și vine cu amortizoare mai tari și o aerodinamică îmbunătățită. Prețul nu a fost anunțat încă dar în 2019 când s-a lansat, Ferrari SF90 Stradale costa 400.000 euro. Având în vedere acest lucru și că 12Cilindri costă 382.000 euro, ne așteptăm la un preț în jurul a 500.000 euro. Ca și SF90 Stradale, 849 Testarossa este disponibil în versiune coupe și spider.

Ferrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 TestarossaFerrari 849 Testarossa

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.