Home Modele noiNoul BMW X5 vine în 2026 – BMW iX5 Hydrogen, confirmat pentru 2028

Noul BMW X5 vine în 2026 – BMW iX5 Hydrogen, confirmat pentru 2028

de Dan Damian
BMW iX5 Hydrogen 2028

BMW a anunțat că viitoarea generație X5 va include și versiunea BMW iX5 Hydrogen, primul model BMW cu pile de combustibil oferit în producția de serie.

Noua generație BMW X5, a cincea, va debuta în a doua jumătate a anului viitor, după o carieră de opt ani a generației actuale. Acestea sunt primele imagini cu noul X5, model care, deși nu va fi produs pe platforma Neue Klasse, va prelua limbajul de design introdus de această platformă. dacă vă uitați atenți la aceste poze cu camuflaj veți distinge grilele mici, dispuse pe verticală, care au fort introduse de noul iX3.

Dar ceea ce va face BMW este foarte interesant. În primul rând avem confirmarea că noul BMW X5 nu renunță la motorizările diesel. Oarecum de așteptat, având în vedere că la nivelul întregii Europe se fac presiuni pentru prelungirea carierei motoarelor termice, iar modelele de clasă mare, cum este X5, nu se prea poate despărți deocamdată de cel puțin o motorizare diesel. Constructorul bavarez a anunțat însă faptul că noua generație X5 va avea nu mai puțin de cinci opțiuni diferite la nivelul sistemului de propulsie: motorizări diesel, pe benzină, plug-in, strict electric și… cu pile de combustie. În timp ce toate celelalte motorizări ar putea debuta anul viitor sau cel târziu în 2027, versiunea cu pile de combustie cu hidrogen va fi disponibilă la vânzare în 2028.

BMW iX5 Hydrogen 2028

BMW iX5 Hydrogen se numește modelul cu pile de combustie și reprezintă rezultatul multor ani de cercetări în domeniu, pe care BMW i-a făcut în cadrul unui parteneriat cu Toyota. Să nu uităm faptul că Toyota are de mulți ani această tehnologie în producția de serie, pe modelul Mirai, care se vinde însă doar pe câteva piețe. Sistemul care va fi utilizat de BMW iX5 Hydrogen este unul de generația a treia, cel mai modern.

De asemenea, acum doi ani, BMW scotea pe străzi o flotă de sub 100 de exemplare BMW iX5 Hydrogen (pe generația actuală), care era utilizată doar pentru teste și demonstrații. Poate vă amintiți că am și condus acest model, pe străzile din jurul Vienei – găsiți aici impresii de condus, despre alimentare și prețurile de atunci ale hidrogenului.

BMW iX5 Hydrogen 2028

BMW tatonează de ani buni această tehnologie, la care unii constructori au început recent să renunțe. Bavarezii au folosit chiar hidrogenul pe post de carburant (BMW Hydrogen 7) pe modele Seria 7 funcționale, dar apoi au restrâns cercetările la utilizarea acestui în cadrul unui sistem cu pile de combustie. Asta înseamnă că hidrogenul sub presiune (depozitat în rezervoare mici, care trebuie să fie foarte rezistente) produce electricitate la bord, prin intermediul unor reacții chimice. Singura emisie a acestui proce o constituie vaporii de apă. Tehnologia nu s-a răspândit însă din două mari motive: hidrogenul trebuie produs în uzine și apoi trebuie creată o rețea de distribuție a acestuia în teren.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.