Home ȘtiriProiecte secreteDacia Evader este numele proiectului viitoarei Dacia Spring care se va prezenta în vara lui 2026

Dacia Evader este numele proiectului viitoarei Dacia Spring care se va prezenta în vara lui 2026

de Răzvan Măgureanu
Dacia Spring 100 CP

A doua generație Dacia Spring se va prezenta în vara lui 2026 și deocamdată este cunoscută doar sub numele de cod intern Evader. Noua Dacia Spring va împărți platforma cu noul Renault Twingo prezentat de curând. 

Lansată în 2021, Dacia Spring a fost primul model electric de la Dacia. Acesta s-a bucurat de un mare succes în primii ani după care concurența mai modernă și distrugerea programului Rabla în România i-a afectat vânzările. Dar actuala generație Spring nu a avut prea mare legătură cu marca Dacia. Era de fapt copia chinezească a modelelor Dongfeng Aeolus EX1, Dongfeng Fengguang E1, Dongfeng Fengxing T1, Venucia e30 și era produs în China.

Însă lucrurile sunt pe cale să se schimbe în vara lui 2026 când se va prezenta cea de-a doua generație care se va produce în uzina Renault de la Novo Mesto din Slovenia. Acesta este și motivul pentru care Renault nu va importa noul Twingo în România, pentru a nu concura cu noul Spring. E adevărat că Twingo este un mini hatch în timp ce Spring este un mini crossover.

Cunoscută intern sub numele de Evader, Dacia Spring va împrumuta platforma lui Twingo, astfel că va avea o baterie LFP construită după principiul cell-to-pack, cu o capacitate de  27,5 kWh care va oferi o autonomie puțin mai mică decât cea de 263 km promisă de Twingo datorită alurii ușor mai înalte. Ne așteptăm la o autonomie de 240-250 km, puțin mai lungă decât a acualei generații de 220-225 km.

Rămâne de văzut dacă noul Spring va prelua doar motorul de 82 CP de la Twingo, deoarece la al doilea facelift al actualei generații, Spring a primit două motoare noi, cu 70 și 100 CP. De aceea, este posibil ca să existe și o versiune mai puternică pe lângă cea de 82 CP.

Renault promite un preț de pornire de sub 20.000 euro pentru noul Twingo care în versiunea de bază nu se poate încărca la stații DC ci numai la stații AC cu 6,6 kW. La fel va fi probabil și în cazul versiunii de bază a lui Spring, care este așteptat să pornească de la sub 18.000 euro.

Utilizând platfornma lui Twingo, este foarte probabil ca versiunile mai scumpe ale lui Spring să se încarce la stații DC cu până la 50 kW, ceea ce are reprezenta un plus față de puterea maximă de încărcare de 30 kW din prezent.

Versiunile mai scumpe vor utiliza serviciile Google – Google Assistant, Google Play și Google Maps cu planificator de rute EV și sistemul multimedia va fi compatibil Apple CarPlay și Android Auto. Dar probabil că prețul acestora va depăși 20.000 euro, intrând în zona de prețuri a lui Hyundai Inster.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.