Home ȘtiriInfrastructură A fost desemnat constructorul pentru ultima secțiune din autostrada Pitești-Sibiu

A fost desemnat constructorul pentru ultima secțiune din autostrada Pitești-Sibiu

de Răzvan Măgureanu
autostrada Pitesti-Sibiu

A fost desemnat câștigătorul ultimei secțiuni din cea mai importantă autostradă din România. Asocierea de firme italo-române Astaldi/We Build – Tancrad a câștigat licitația pentru tronsonul 3 din autostrada Pitești-Sibiu (37,4 km) în valoare de 5,32 miliarde lei plus TVA care are ca termen de finalizare anul 2027. 

Asocierea italo-română a câștigat licitația pentru una dintre cele mai complexe secțiuni de autostradă din România care traversează Carpații Meridionali. Autostrada Sibiu – Piteşti are o lungime de peste 122 de km, este împărțită în cinci secțiuni și toate au acum contracte semnate. Este parte a coridorului 4 paneuropean și va conecta portul Constanța și sud-estul României cu centrul și vestul țării făcând în același timp legătura cu Europa de Vest.
Este cea mai importantă autostradă a României, fiind cerută în nenumărate rânduri de reprezentanții Automobile Dacia și Ford care au nevoie de căi mai rapide pentru exportul mașinilor.

Iată în continuare care este situația pe fiecare tronson. În prezent se lucrează pe două secțiuni, 1 și 5, iar secțiunile 2,3 și 4 sunt în faza de proiectare. Dacă totul merge bine, în 2028 vom putea circula pe autostradă din sud-estul până în vestul României, de la Constanța la Arad.

Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km) era realizată în proporție de 61,65% la 1 martie 2022 și are ca termen de finalizare anul 2023. Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot, cu o valoare de 612.647.863,28 lei plus TVA a fost semnat pe 14 aprilie 2019. Firma care execută lucrările este Porr Construct SRL.

Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare, executantul fiind asocierea de firme turcești Mapa-Cengiz. Consorțiul tucesc a câștigat licitația la finalul lui 2021 și are 18 luni pentru proiectare și 50 luni pentru execuție, valoarea contractului fiind de 4,63 miliarde lei plus TVA. Astfel, termenul de finalizare este în 2028. Pe acest tronson sunt 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi între 250 și 1590 m și un ecoduct.

Secțiunea 3: Conetu-Tigveni (37,4 km). Contractul a fost semnat pe 12 mai 2022 cu asocierea de firme Astaldi/WeBuild – Tancrad și prevede o perioadă de proiectare de 12 luni și perioadă de execuție de 44 luni, ceea ce înseamnă că termenul de finalizare este în 2027. Valoarea contractului este de 5,32 miliarde lei plus TVA. Și această secțiune este foarte complex incluzând 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente de 1,7 km fiecare și două noduri rutiere la Cornetu și Văleni.

Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) din autostrada Pitești-Sibiu se află în etapa de proiectare (contract semnat în noiembrie 2021, perioadă de proiectare 16 luni, perioadă de execuție 44 luni) și are ca termen de finalizare 2027. Este una dintre cele mai complexe autostrăzi din România având 12 poduri, pasaje și viaducte, cu o lungime medie de 230 m, cel mai lung fiind viaductul de 630 metri de la km  84+341 m. De asemenea, va avea și un tunel lung de 1350 m necesar pentru traversarea dealului Momaia, în județul Argeș. Valoarea contractului este de 1.68 miliarde lei plus TVA.

Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) din autostrada Pitești-Sibiu este realizată de firma italiană Astaldi SPA și lucrările au început din septembrie 2021. Lucrările ar trebui finalizate în 2025 și valoarea totală a contractului se ridică la 1,7 miliarde lei plus TVA.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?