Home Știri Alfa Romeo Milano nu are voie să poarte acest nume

Alfa Romeo Milano nu are voie să poarte acest nume

de Dan Damian
Alfa Romeo Milano

Într-un anunț care reprezintă o premieră cel puțin în istoria modernă a industriei auto, Alfa Romeo anunță că trebuie să renunțe la numele Milano pentru ultimul lor model. Așadar, avem acum Alfa Romeo Junior.

La doar câteva zile după ce au prezentat modelul Alfa Romeo Milano, cel mai mic model al mărcii și primul disponibil cu propulsie electrică, oficialii Alfa Romeo anunță că… nu pot folosi numele Milano așa că schimbă denumirea în Alfa Romeo Junior.

Explicația este relativ simplă și ține o o lege italiană din anul 2003, care spune că numele cu sonoritate italiană nu pot fi folosite pentru produse care nu sunt de proveniență italiană. Iar Alfa Romeo Milano este primul model Alfa Romeo care nu va fi produs în Italia, ci în Polonia, ca parte a strategiei platformelor și uzinelor grupului Stellantis.

Alfa Romeo Milano

Așadar, statul italian spune că ultimul model Alfa nu poate folosi numele Milano, dacă nu este produs în Italia. Constructorul italian nu a încercat să se opună, deși susține că nu este obligat să schimbe numele, ci a trecut repede la un alt nume: Alfa Romeo Junior.

Suntem perfect conștienți că acest moment va rămâne gravat în istoria mărcii. Este o mare responsabilitate, dar în același timp este un moment emoționant. Alegerea numelui Junior este complet naturală, deoarece este puternic legat de istoria mărcii și se numără printre preferatele noastre și ale publicului încă de la început. Ca echipă, alegem încă o dată să ne împărtășim pasiunea pentru marcă și să facem din produs și din clienții noștri prioritari. Am decis să schimbăm numele, chiar dacă știm că nu suntem obligați să facem acest lucru, deoarece dorim să păstrăm emoția pozitivă pe care produsele noastre au generat-o întotdeauna și să evităm orice tip de controversă. Atenția pe care am primit-o în ultimele zile față de noua noastră compactă sport este foarte interesantă, deoarece am avut un număr fără precedent de vizite la configuratorul online, ceea ce a făcut ca site-ul să se blocheze pentru câteva ore.” – Jean-Philippe Imparato – CEO Alfa Romeo.

Alfa Romeo Milano

Numele Milano a fost preferatul publicului, dar Alfa spune acum că și Junior a fost unul dintre numele apreciate de public, mai ales că amintește de modelul GT 1300 Junior, produs începând cu anul 1966.

Electric și mild-hybrid mai special

Alfa Romeo Junior va fi disponibilă cu două versiuni electrice. Prima este cunoscută de la celelalte modele ale grupului Stellantis: motor de 115 kW (156 CP) care antrenează puntea față, alimentat de o baterie Li-Ion de 54 kWh brut care conferă o autonomie WLTP de 410 km.

A doua versiune electrică este o premieră în grupul Stellantis: aceeași baterie de 54 kWh brut alimentează un motor mai puternic de 240 CP care antrenează tot puntea față.  Ambele modele se încarcă cu până la 100 kW la stații DC în mai puțin de 30 minute de la 10 la 80%.

Versiunea mild hybrid de bază preia de asemenea noul grup motoropulsor de la grupul Stellantis. Un motor turbo  de 1,2 litri și 136 CP este sprijinit la accelerare de un motor electric destul de puternic pentru un sistem mild hybrid de 48V , care furnizează 21 kW (29 CP) și 55 Nm, puterea fiind transmisă la roțile față prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte și dublu ambreiaj. Bateria de 0,89 kWh brut pemrite chiar și deplasarea electrică pe câteva zeci/sute de metri, lucru neobișnuit pentru un mild hybrid, la care motorul electric nu poate propulsa singur mașina.

Alfa Romeo Milano

A doua versiunea mild hybrid este o premieră pentru grupul Stellantis, același sistem de propulsie fiind combinat cu tracțiune integrală Q4, cu diferențial Torsen.

Cele patru versiuni 136 CP Hibrid, 136 CP Q4 Hibrid, 156 Electricv și 240 CP Electric Veloce vor putea fi combinate cu trtei pachete: Techno, Premium și Sport.  La lansare se va oferi o serie specială Junior Speciale pentru versiunile 136 Hibrid și 156 Electric.

Ca și alte modele Alfa, Junior vine cu o direcție cu raport mai scurt de demultiplicare, de 14,6, iar versiunea Veloce are suspensia coborâtă cu 25 mm și bare anti-ruliu mai rigide.  Frânele de pe față au discuri de 380 mm cu etriere cu patru pistonașe.

Opțional, se poate comanda selectorul DNA cu modurile Dynamic, Natural și Advanced Efficiency, care la versiunea Q4 are un al patrulea mod numit pur și simplu Q4.

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.