Home Modele noi Alfa Romeo Milano: prima Alfa electrică

Alfa Romeo Milano: prima Alfa electrică

de Răzvan Măgureanu
Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo Milano este primul model electric Alfa Romeo și primul SUV de clasă mică al mărcii. Produs la Tichy, în Polonia, este disponibil la start în versiune electrică și mild hybrid. 

Alfa Romeo a prezentat pe 10 aprilie la Milano primul său model electric, un SUV de clasă mică. Deși au existat zvonuri la un moment dat că modelul s-ar putea numi Brenner, după numele unui pas alpin, în spiritul tradiției (SUV-ul Stelvio a preluat numele celebrului pas alpin), noul SUV de clasă mică se numește Milano pentru a celebra orașul în care s-a născut marca italiană în 1910 sub numele de Anonima Lombarda Fabbrica Automobili.

Cu 4,17 metri lungime, 1,78 metri lățime și 1,50 metri înălțime, Milano este cu 9 cm mai lung și cu 3 cm maio scund decât fratele de platformă Jeep Avenger. Milano este construit pe platforma CMP/e-CMP a grupului PSA utilizată la Peugeot e-2008, DS3 e-tense, dar și la noile Fiat 600e și Jeep Avenger, alături de care se va produce la uzina Fiat din Tichy, Polonia.

Două versiuni electrice, două mild hybrid
Alfa Romeo Milano va fi disponibilă cu două versiuni electrice. Prima este cunoscută de la celelalte modele ale grupului Stellantis: motor de 115 kW (156 CP) care antrenează puntea față, alimentat de o baterie Li-Ion de 54 kWh brut care conferă o autonomie WLTP de 410 km.

A doua versiune electrică este o premieră în grupul Stellantis: aceeași baterie de 54 kWh brut alimentează un motor mai puternic de 240 CP care antrenează tot puntea față.  Ambele modele se încarcă cu până la 100 kW la stații DC în mai puțin de 30 minute de la 10 la 80%.

Versiunea mild hybrid de bază preia de asemenea noul grup motoropulsor de la grupul Stellantis. Un motor turbo  de 1,2 litri și 136 CP este sprijinit la accelerare de un motor electric destul de puternic pentru un sistem mild hybrid de 48V , care furnizează 21 kW (29 CP) și 55 Nm, puterea fiind transmisă la roțile față prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte și dublu ambreiaj. Bateria de 0,89 kWh brut pemrite chiar și deplasarea electrică pe câteva zeci/sute de metri, lucru neobișnuit pentru un mild hybrid, la care motorul electric nu poate propulsa singur mașina.

A doua versiunea mild hybrid este o premieră pentru grupul Stellantis, același sistem de propulsie fiind combinat cu tracțiune integrală Q4, cu diferențial Torsen.

Cele patru versiuni 136 CP Hibrid, 136 CP Q4 Hibrid, 156 Electricv și 240 CP Electric Veloce vor putea fi combinate cu trtei pachete: Techno, Premium și Sport.  La lansare se va oferi o serie specială Milano Speciale pentru versiunile 136 Hibrid și 156 Electric.

Ca și alte modele Alfa, Milano vine cu o direcție cu raport mai scurt de demultiplicare, de 14,6, iar versiunea Veloce are suspensia coborâtă cu 25 mm și bare anti-ruliu mai rigide.  Frânele de pe față au discuri de 380 mm cu etriere cu patru pistonașe.

Opțional, se poate comanda selectorul DNA cu modurile Dynamic, Natural și Advanced Efficiency, care la versiunea Q4 are un al patrulea mod numit pur și simplu Q4.

Alfa Romeo Milano

Design exterior și interior 
Milano atrage atenția prin noua emblemă a mărcii care nu mai are margini cromate și include tradiționalul scudetto în variantele Progresso și Leggenda. Acesta este flancat în lateral de noua semnătură luminoasă, opțional cu faruri LED Matrix cu lumini de zi cu câte patru LED-uri înguste.  Sub sigla mărcii se află o priză generoasă de aer flancată de alte două prize mai mici.

Profilul este caracterizat de o linie a caroseriei care urcă spre spate, aripi evazate și inscripția Milano pe aripile față, iar clanțele ușilor spate sunt ascunse în montantul spate. În spate luneta îngustă este încadrată de eleronul și aripioarele laterale care ajută la aerodinamică. Stopurile cu trei lumini sunt lucrate fin și sunt foarte îngsute fiind amplasate într-un element de stil negru sub care este inscripționat numele mărcii.

În spatele volanului multifuncțional mic, care este ușor aplatizat în partea de jos, se află  displayul de 10,25 inchi pentru instrumentele digitale de bord care imită prin forma exterioară instrumentele rotunde clasice.. Ecranul tactil al sistemului multimedia care este ușor înclinat spre șofer, măsoară tot 10,25 inchi  măsoară și poate fi personalizat prin aranjarea diferită a „widget-urilor” individuale folosind metoda drag-and-drop. Sistemul poate fi controlat nu numai tactil, ci și prin voce. Software-ul AI „ChatGPT” și comanda vocală „Hey Alfa” ajută în acest sens. Diverse funcții ale vehiculului pot fi controlate de la distanță prin intermediul aplicației pentru smartphone „My Alfa Connect”, iar actualizările de software sunt efectuate over the air. Sub ecranul tactil se regăsesc comenzile cu butoane clasice pentru aerul condiționat. La baza consolei centrale se află un compartiment pentru încărcarea wireless a telefonului.

Compactul Alfa Romeo Milano poate găzdui până la cinci persoane, iar versiunea electrică are un portbagaj de 400 litri despre care Alfa spune că este cel mai mare la SUV-urile electrice de clasă mică.  Scaunele sport optionale din față au emblema brandului brodată pe tetierele integrate.

Alfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo MilanoAlfa Romeo Milano

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.