Anvelopele de camion prototip Goodyear SUPER FUELMAX vor fi prezentate la salonul pentru vehicule comerciale de la Hanovra, IAA 2016, din această lună. Anvelopele prototip, dezvoltate atât pentru axa directoare cât și pentru cea de tracțiune, vor fi montate pe camioanele DAF cu un consum eficient de carburant.
Anvelopele de camion prototip Goodyear ce vor fi expuse la salon sunt SUPER FUELMAX S pentru puntea față, în dimensiunea 385/55R22.5, și anvelopa SUPER FUELMAX D pentru puntea spate, în dimensiunea 315/70R22.5, și sunt o dezvoltare ulterioară a gamei cu rezistență scăzută la rulare Goodyear FUELMAX. La IAA, aceste anvelope vor fi montate pe capul tractor optimizat din punct de vedere al consumului de carburant DAF XF 4×2. În plus față de ratingul de excepție A la rezistență la rulare, conform etichetei europene pentru anvelope, anvelopa pentru axa de tracțiune se califică pentru certificarea specifică anvelopelor de iarnă și poartă însemnele muntelui cu trei piscuri și fulgul de nea (3PMSF).
“Noile anvelope prototip Goodyear SUPER FUELMAX ilustrează angajamentul nostru față de soluții de transport inovative”, a spus Benjamin Willot, Director Marketing Anvelope Comerciale la Goodyear Europa, Orientul Mijlociu și Africa. “Eticheta europeană pentru anvelope acoperă doar trei criterii de performanță, dar, înainte de a le lansa pe piață, produsele noastre trebuie să respecte cerințele impuse de 50 de criterii diferite de performanță. Anvelopele SUPER FUELMAX cu rating A la rezistența la rulare demonstrează angajamentul nostru față de sarcina asumată de a dezvolta anvelope de camion care să ajute la realizarea de economii de carburant pentru clienții noștri în echilibru cu alte criterii importante de performanță.”
Compusul benzii de rulare al anvelopei prezintă o nouă formulă pe bază de siliciu, dezvoltată special. Grație unei combinații de procesare a materialului și de conservare, siliciul este amestecat cu rețeua de polimeri într-o manieră care reduce mai departe rezistența la rulare, în timp ce este asigurată și o durată de viață mai lungă a anvelopei.
Designul benzii de rulare al anvelopei SUPER FUELMAX S pentru axa de direcție prezintă tehnologiaIntelliMax Groove Technology. Aceasta limitează alunecarea, în special în viraje, grație canelurilor în formă de picătură de ploaie ascunse, care se închid atunci când se rostogolesc de-a lungul petei de contact. Nervurile vin unele în ajutorul celorlalte în timpul mișcării, conferind astfel o mai mare duritate benzii de rulare.
Blocurile benzii de rulare ale anvelopei SUPER FUELMAX D destinate axei de tracțiune au fost redesenate, iar duritatea blocurilor a fost îmbunătățită. În combinație cu compusul benzii de rulare cu o rezistență la rulare scăzută, designul per ansamblu al anvelopei este semnificativ îmbunătățit din punct de vedere al eficienței consumului de carburant comparativ cu anvelopa FUELMAX D. Dezvoltarea sa ulterioară a scăzut și mai mult rezistența la rulare, oferind o performanță echilibrată în materie de alte criterii importante. Tehnologia IntelliMax Rib a fost introdusă între nervurile centrale și intermediare pentru a da o duritate mai mare benzii de rulare pentru un nivel mai bun al rezistenței la rulare, pentru un kilometraj mai bun și pentru o uzură uniformă, grație elementelor inter-blocante.
Goodyear a fost primul producător de anvelope care a adus pe piață o anvelopă de camion cu rating A la rezistența la rulare conform etichetei UE pentru eficiența anvelopelor. Aceasta a fost anvelopa pentru remorci 385/55R22.5 LHT.