BMW a prezentat cea mai puternică versiune a noului i7. BMW i7 M70 xDrive devine și cel mai puternic model electric al mărcii germane.
Inițial, BMW a prezentat modelul i7 într-o singură configurație, i7 xDrive60, chiar înaintea versiunilor cu motorizări termice. Acum a venit rândul versiunii M, care devine și cea mai puternică din gamă. Este al treilea M electric prezentat de BMW, după i4 M50 și BMW iX M60. Ultimul a fost până acum și cel mai puternic EV BMW, cu 619 CP.
Acum, BMW a prezentat modelul i7 M70, echipat cu două motoare, câte unul pe fiecare punte, care livrează în setarea sa cea mai sportivă (adică activând funcția M Launch Control sau M Sport Boost) 660 CP. Aceștia provin de la cel mai puternic motor electric BMW, plasat pe puntea spate, care produce 489 CP. Cel de pe puntea față oferă 258 CP. Cuplul maxim al ansamblului este de 1.015 Nm în modul Sport și ajunge la 1.100 Nm atunci când este activată funcția M Launch Control sau M Sport Boost. Ca urmare, vorbim despre cel mai rapid model electric al constructorului bavarez. BMW i7 M70 xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde (BMW iX M60 are 3,8 secunde), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Bateria acestei versiuni este aceeași de la i7 xDrive60 și iX M60. Are capacitatea de 105,7 kWh (101,7 kWh net) și asigură o autonomie oficială care variază între 488 și 560 km, în condițiile în care BMW i7 M70 xDrive este creditat cu un consum mediu între 20,8 și 23,8 kWh/100 km.
De ce variază atât de mult autonomia? Pentru că BMW i7 M70 xDrive introduce o nouă funcție, Max Range, care va fi disponibilă pentru toate versiunile lui i7. Max Range a fost prevăzută pentru situațiile în care șoferul nu poate încărca bateria pe traseu, așa cum plănuise, din diverse motive: stația ocupată sau nefuncțională. Noua funcție permite creșterea autonomiei cu 15 până la 25 procente, dar vine la pachet cu o serie de restricții, cum ar fi: oprirea sistemului de climatizare și indisponibilitatea încălzirii scaunelor și volanului, dar și oprirea ventilației în scaune. În același timp, viteza maximă este limitată la 90 km/h. Max Range poate fi dezactivată fie manual, fie la kickdown sau atunci când șoferul cuplează sistemul de climatizare la maximum de capacitate. De asemenea, funcția este întreruptă atunci când cuplezi modul M Sport Boost. Suspensia pneumatică M este în echiparea standard, la fel și amortizoarele speciale M. BMW i7 M70 xDrive are masa proprie de 2.770 kg, cu 55 kg mai mult decât i7 xDrive60, fiind astfel și cel mai mai greu model electric BMW.
i7 M70 xDrive, care a debutat la Salonul Auto de la Shanghai, este produs la uzina din Dingolfing și va fi disponibil începând cu a doua jumătate a acestui an.