Producătorul german pare să fi realizat că apetitul consumatorilor pentru modele puriste de înaltă performanță este mai mare decât oricând, și judecând succesul modelului M4 CS decizia de a introduce noul M3 CS este una foarte inspirată.
Noul M3 CS pare pregătit să îi salveze pe fanii mărcii care nu au reușit să achiziționeze un M4 CS – însă din păcate și sedan-ul va fi disponibil într-un număr de exemplare foarte limitat, de doar 1200 de unități. Pe lângă luxul accesului facil la bancheta spate, M3 CS nu se deosebește prea tare de fratele M4 CS, oferind mai multă putere, un design mai dinamic și o scădere în greutate ce asigură performanțe de invidiat. Sub capotă se află același clasic turbo de 3 litri cu șase cilindri în linie, ce acum dezvoltă 460 CP și un cuplu maxim de 600 Nm – iar împreună cu pierderea în greutate de aproape 50 de kg oferă performanțe îmbunătățite: 0-100 km/h în 3,9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 280 km/h.
Numeroase componente sunt preluate direct de la M3 cu Competition Package – suspensia, M Driver’s Package – în timp ce altele au fost dezvoltate special pentru această ediție specială, precum jantele de aliaj asimetrice de 19/20 inch, splitter-ul frontal sau noul eleron de tip „Gurney” de pe portbagaj, cele din urmă realizate din CFRP – carbon fiber-reinforced plastic. Interiorul are parte de un mix între tușele sportive și cele de lux: buton roșu de start/stop, scaune M Sport, volan M Sport îmbrăcat în Alcantara de nuanța antracitului versus combinație interioară unică de piele dual-tone Silverstone/Black și Alcantara, sistem de navigație Professional sau sistem de sunet surround Harman Kardon, printre altele.