Divizia BMW M lucrează la un viitor BMW M3 electric cu tracțiune integrală și patru motoare, care se va lansa în 2027 pe platforma Neue Klasse.
BMW dezvăluie treptat secretele viitorului BMW M3 electric. Recent, BMW a prezentat pe canalul său de Instagram primele fotografii ale viitorului BMW M3 electric. Într-un nou video publicat în februarie 2025, BMW prezintă secvențe de la testele pe circuit.
Pe site-ul oficial BMW, șeful dezvoltării Dirk Hacker explică: “Electrificarea ne oferă noi grade de libertate pentru a reproduce dinamica tipică unui model M “.
Iar Axel Theiling, șeful de proiect pentru electrificare la BMW M spune: “Vom pune pe șosea primul model electric de înaltă performanță care îndeplinește standardele lui M3. Și suntem convinși că vom depășui aceste standarde”.
Șeful lui BMW M GmbH, Frank van Meel a negat că modelul se va numi iM3. La o ceremonie în Marea Britanie, van Meel a spus că BMW nu va utiliza niciodată litera i pentru un model pur M, chiar dacă va fi electric.
“i” desemnează tehnologia la BMW, dar produsele M nu sunt despre tehnologie sau propulsie. “Modelele M sunt despre promisiuni, despre motorsport, despre emoții “, a declarat șeful BMW M. De aceea, ne așteptăm ca viitorul BMW M3 electric să fie denumit tot M3.
Într-un video promoțional, prototipul lui M3 electric a fost surprins învârtindu-se în cerc la fel ca Mercedes G-Class electric. Un alt prototip denumit de testeri Ashley , surprins în timpul testelor de iarnă, utiliza caroseria modificată a unui i4 M50 având o capotă complet nouă și diverse elemente aerodinamice. Un spoiler nou și flapsuri suplimentare au fost montate în față, iar în spate era vizibilă bara de protecție din carbon și un mic eleron pe capacul portbagajului.
BMW M3 electric va fi propulsat de patru motoare electrice care vor permite funcția de torque vectoring pe ambele punți. Motoarele sunt conectate la o unitate centrală, cunoscută sub numele intern de “Mâna lui Dumnezeu” , care calculează în milisecunde distribuția de putere la fiecare motor luând în calcul poziția pedalei de accelerație, unghiul de rotație al volanului, acelerația laterală și longitudinală și viteza roții.
BMW spune că noul sistem de tracțiune itnegrală cu patru motoare va împinge mai departe limitele de agilitate. Dirk Hacker, șeful dezvoltării la BMW M spune că BMW poate implementa mai precis, mai rapid și mai independent dorințele șoferului și sunt posibile viteze mai mari în viraje pe ploaie sau pe drumuri acoperite cu zăpadă, deoarece cuplul la roata din exterior crește proporțional cu unghiul de rotație al volanului. O astfel de caracteristică nu este posibilă cu un sistem de propulsie convențional.
Șeful dezvoltării de la BMW, Frank Weber, spune că platforma Neue Klasse este extrem de flexibilă deoarece poți avea o arhitectură cu unul, două sau patru motoare care să dezvolte în total până la 1MW, adică 1.360 CP.
Noul sistem de propulsie al platformei Neue Klasse va permite recuperarea energiei la frânare cu mențiunea că în cazul lui BMW M3 electric, performanțele de recuperare ale celor patru motoare electrice vor fi semnificativ mai mari decât la modelele electrice actuale. De aceea, bateria va avea o nouă chimie care este testată pe prototipul camuflat sub caroseria lui i4 M50.
Van Meel a promis două luccruri fanilor BMW: că vor exista modele M cu tracțiune spate în era electrică și că va mai exista încă o generație M3 cu motorul cu 6 cilindri în linie S58 care va fi perfecționat și care se va vinde în paralel cu noua versiune electrică.