După ce Dacia a prezentat gama de accesorii outdoor inclusiv celebrul sleep pack care a debutat pe Jogger, un youtuber a prezentat anul trecut o propunere de design pentru un eventual camper cu preț accesibil căreia i-a dat și un nume: Dacia Sandman. DE atunci au apărut numeroase idei de design. Ultima dintre ele a fost desenată de canalul de youtube AutomagzHD.
Trebuie să recunoaștem că youtuber-ul care a prezentat exact acum un an o idee de design pentru un camper cu preț accesibil a fost inspirat nu doar în ceea ce privește designul ci și în alegerea numelui: Dacia Sandman. Acest nume s-ar încadra foate bine în actuala politică de denumiri Dacia.
Nu știm dacă youtuber-ul a găsit acest nume pornind de la mașina prototip Dacia Sandrider care a ocupat locul 4 la prima participare în raliul Dakar, dar s-a dovedit inspirat deoarece acest nume a devenit repede foarte popular. Pe Youtube sunt cel puțin opt propuneri de camper Dacia care poartă acest nume și care au tot felul de idei năstrușnice de design.
Una dintre ele este cea imaginată de canalul de youtube AutomagzHD, care pare derivată din utilitara Renault Trafic, având circa 5 metri lungime, 2 metri lățime și 2 metri înălțime. Designerii i-au adăugat o supra structură pe acoperiș care se poate extinde pentru a oferi loc suplimentar pentru dormit.
Partea frontală a lui Sandman se remarcă prin cadrul luminos cu LED-uri care pare a fi inspirat de la pick-up-urile americane. Chiar și numele mărcii este iluminat, un detaliu pe care Dacia nu îl va oferi vreoadată pe o mașină de serie. În zona inferioară a părții frontale există un scut de protecție inspirat de la Duster dar care probabil nu se prelungește prea mult sub mașină, având mai mult rol de design decât de protecție. De asemenea, în lateral se observă pragurile proeminente iar deasupra lor protecțiile în aceeași culoare argintie ca și a scutului de protecție.
Partea laterală este foarte ciudată. Pe dreapta există o ușă înaltă de acces, ca la un camper, dar pe dreapta sunt două uși clasice. Pe partea cu ușa de acces sunt două geamuri înguste și mici iar în zona din spate se observă o grilă mare de ventilație unde se află probabil unitățile de răcire pentru aerul condiționat și frigider.
Spatele nu mai are nicio legătură cu o utilitară. În spate nu sunt două uși laterale precum la utilitare ci un hayon, iar stopurile sunt inspirate de la Jogger, care la rândul său s-a inspirat de la Volvo.
Interiorul este pur și simplu stupid. În loc de paturi sau bucătărie la interior sunt montate două perechi de scaune amplasate față în față ca într-o sală de conferințe și care seamănă mai mult cu interiorul unei dube de lux americane decât cu un camper practic.
Cei care l-au desenat sugerează un sistem de propulsie hibrid și un preț de circa 30-35.000 euro.