Home Modele noi BMW M3 Touring – Primul M3 break din istorie

BMW M3 Touring – Primul M3 break din istorie

de Dan Damian
BMW M3 Touring

În anul aniversării a 50 de ani de la înființarea departamentului M, BMW prezintă modelul BMW M3 Touring, care este și primul M3 break din istoria mărcii.

După mai multe teasere, BMW a prezentat oficial modelul BMW M3 Touring, destinat nu doar familiștilor care vor o mașină ale cărei performanțe tatonează linia dintre sport și supercar, ci și celor care vor performanță pe un stil de caroserie mai puțin obișnuit cu circuitul. Să nu uităm că BMW a avut break-uri M pe două generații ale Seriei 5: E34 (6 în linie, 1988 – 1995) și pe E60 (V10, 2004 – 2010), dar niciodată pe Seria 3. Acum, însă, BMW M3 Touring se duce direct către Audi RS4, căruia BMW nu i-a opus nici unul concurent până acum.

BMW M3 Touring

Așa cum era de așteptat, M3 Touring a primit partea frontală cu grila uriașă a lui M3/M4, asta deși BMW Seria 3 Touring are grila (mult) mai mică, a Seriei 3. În rest, spatele este destul de “cuminte”, dar cu un mare difuzor de aer din fibră de carbon, care integrează și cele 4 ieșire ale eșapamentului. Indiferent de culoarea aleasă, plafonul este negru – high gloss. Dacă-l vrei în culoarea caroseriei trebuie să mergi la lista de opționale. Evident, există, tot opțional și pachetul M Carbon pentru exterior.

La interior vedem tabloul de bord curbat, în echiparea standard. Tabloul de bord de 12,3 inchi și cel al sistemului multimedia, de 14,9 inchi (care rulează noul BMW Operating System 8) se află sub același geam și formează corp comun.  Scaunele M Sport, ajustabile electric și încălzite, cu tapițerie din piele sunt în achitarea standard, dar dacă vrei ceva mai sportiv poți alege scaunele față M Carbon, mai aproape de ideea celor de competiție și mai ușoare cu 9,6 kg. În spate sunt 3 locuri full-tize, spune BMW.

BMW M3 Touring

Ce avantaje mai puțin obișnuite ai la un model break de asemenea performanță? Portbagajul cu un volum de 500 litri, care poate ajunge la 1.510 litri după ce rabateze bancheta spate (40:20:40).

Motorul de 3 litri, turbo, cu 6 cilindri în linie, este același de la M3/M4, dar în specificația Performance. Adică produce 510 CP/6.250 rpm și 650 Nm/2.750 – 5.500 rpm. Consumul mediu este de 10,1 l/100 km. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 3,6 secunde (12,9 secunde de la 0 la 200 km/h), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h, asta dacă nu comanzi M Driver’s Package, caz în care poți urca până la 280 km/h. Cutia M Steptronic cu Drivelogic și 8 trepte oferă trei programe pentru schimburile de trepte, care se pot face și de la podelele de pe volan.

BMW M3 Touring

BMW M3 Touring este disponibil doar cu sistemul 4WD pe care-l întâlnim și la M3/M4. Are program sport, iar dacă decuplezi sistemul DSC rămâi cu tracțiune doar pe puntea spate. Nu lipsesc din echiparea standard sistemele M Dynamic Mode și M Traction Control, la fel cum nu lipsește nici diferențialul autoblocant pe puntea spate. Frânele sunt cu discuri din oțel în echiparea standard, dar poți comanda discurile din carbon pentru performanțe mai bune la acest capitol. Jantele M, de 19 inchi pe față și 20 inchi pe spate pot fi comandate, opțional, cu pneuri de circuit.

BMW M3 Touring va debuta fizic la Goodwood Festival of Speed, peste câteva zile, iar producția va debuta în luna noiembrie a acestui an la uzina din Muchen, unde e mai produce și BMW M3 (sedan).

 

 

 

 

 

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?