BMW a prezentat modelul BMW M5 CS, cel mai extrem model M5 și cel mai puternic produs vreodată de constructorul bavarez.
După experiența cu modelele BMW M3/M4 CS și BMW M2 CS, constructorul german oferă acum, pentru prima dată, modelul BMW M5 CS, echipat cu cel mai puternic motor de serie produs vreodată de BMW. Și nu este doar atât, sedanul supersport vine și cu alte modificări importante, cum ar fi cele de la trenul de rulare, plus o masă cu 70 kg mai redusă decât în cazul lui M5 Competition.
Motorul este același V8 biturbo, de 4,4 litri, care produce acum 635 CP, cu 10 CP mai mult decât la M5 Competition.
Ediţia specială BMW M5 CS se deosebeşte de BMW M5 Competition prin accente exclusive în Gold Bronze, plus o serie de elemente ale caroseriei din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) şi unele din fibră de carbon. Conturul grilei este finisat în Gold Bronze, iar această nuanţă decorează şi inscripţiile “M5 CS” de pe grila radiatorului, branhiile M de pe aripile faţă şi capota portbagajului. Modelul vine, în exclusivitate, cu un finisaj Gold Bronze jantelor forjate M de 20 de ţoli, cu design Y-spoke, de la BMW M5 Competition. Pragurile dispun de inscripţii “M5 CS” iluminate.
Capota BMW M5 CS este fabricată în întregime din CFRP uşor şi are prize de aer cu aplicaţii din fibră de carbon. Spliterul de pe spoilerul faţă, capacele oglinzilor exterioare familiare de la BMW M8, spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului şi difuzorul spate sunt fabricate tot din CFRP. În plus faţă de funcţia lor aerodinamică, aceste piese – cum ar fi capacul compartimentului motor M Power cu sigla M colorată complet şi amortizorul de admisie din fibră de carbon vizibilă – contribuie şi la realizarea undei reduceri a masei cu aproximativ 70 de kilograme faţă de BMW M5 Competition. Inginerii BMW M au scăzut şi mai mult masa prin reduceri atente ale izolaţiei fonice şi ale cusăturilor din PVC. Cvartetul de ţevi de eşapament, din oţel inoxidabil are un aspect chiar mai concentrat decât cele ale BMW M5 Competition.
BMW M5 CS este echipat standard cu BMW Laserlight, iar grafica sa luminoasă are un aspect cu totul nou. În timp ce decoraţiunea BMW Individual Shadowline cu nuanţe suplimentare de culoare neagră adaugă un accent întunecat farurilor, tuburile de lumină în formă de L, care trimis fascicule înguste către grila radiatorului, explorează variaţiile de iluminare: ca luminile de zi şi semnalizatoare, ele strălucesc în albul familiar. Însă, atunci când faza scurtă sau cea lungă sunt activate, acestea trec pe un ton galben distinct. Lumina galbenă este o caracteristică a modelelor de GT din cursele de anduranţă unde culoarea galbenă este folosită pentru a ajuta piloţii să diferenţieze modelele GT de clasa prototip.
Amenajarea interiorului lui M5 CS – care cuprinde patru scaune tip scoică individuale inspirate din motorsport – este exclusivă pentru modelul ediţie specială. Scaunele M Carbon din faţă, cu tetieră integrată şi logo M5 iluminat, contribuie la reducerea masei maşinii, suporturile laterale puternic conturate pentru şezutul şi spătarul scaunului oferind şi un sprijin lateral ferm. Designul scaunului este unic. Husele din piele Merino fină pentru scaunele din faţă şi cele de piele Merino de pe scaunele individuale exclusive din spate sunt de culoare neagră, cu panouri contrastante şi cusături decorative în Mugello Red. Schiţa legendarului circuit Nürburgring imprimată pe tetiere amplifică suplimentar latura sportivă. Scaunele M Carbon din faţă sunt reglabile electric pentru înălţime, înclinare, lungimea şezutului şi unghiul spătarului, în timp ce lăţimea spătarului poate fi modificată pneumatic. Scaunele faţă sunt încălzite standard, iar scaunul conducătorului este dotat şi cu o funcţie de memorie.
Sistemul M xDrive permite modificarea în etape a caracteristicilor de manevrabilitate ale automobilului, de la modul cu tracţiune integrală variabilă (4WD), cu configuraţia sa de bază orientată spre spate, până la o setare pură de tracţiune spate (2WD), fără intervenţie din partea DSC (controlul dinamic al stabilităţii).
Noul BMW M5 CS se bazează pe şasiul BMW M5 Competition – deja o versiune mai rigidă a modelului BMW M5 standard ca urmare a modificărilor la arcuri, suspensie şi barele antiruliu – şi dispune de o reducere cu 7 milimetri a gărzii la sol, dar şi de amortizoare dezvoltate pentru BMW M8 Gran Coupé. Pe lângă faptul că oferă un plus de confort experienţei de condus aceste amortizoare reduc şi fluctuaţiile sarcinilor din roţi, îmbunătăţind foarte mult manevrabilitatea la limită. Rezultatul îl reprezintă reacţii şi mai precise în condiţii de pilotaj la limită pe circuit, în timp ce se păstrează ergonomia în condusul de zi cu zi. Specialiştii BMW M au reglat arcurile punţilor faţă şi spate ale BMW M5 CS şi, de asemenea, controlul rafinat al amortizoarelor. Aceste măsuri iau în considerare masa redusă a automobilului şi potenţialul sporit de performanţă al anvelopelor şi sunt concepute pentru a optimiza dinamica. În echiparea standard, BMW M5 CS dispune de anvelopele ultrasportive de circuit Pirelli P Zero Corsa, cu dimensiuni 275/35 R 20 în faţă şi 285/35 R 20 în spate, care sunt montate pe jante forjate M de 20 inchi, cu design Y-spoke şi finisaj Gold Bronze.
Frânele M din carbon ceramic pentru BMW M5 CS sunt oferite în echiparea de serie. Etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă şi etrierele flotante cu un singur piston pe puntea spate poartă logo-ul M şi sunt vopsite standard în roşu, opţional fiind disponibilă şi o finisare aurie. Frânele M din carbon ceramic sunt mai uşoare cu 23 de kilograme decât frânele M Compound de la BMW M5 Competition şi se disting printr-o reducere suplimentară a maselor nesuspendate şi de rotaţie, ale căror avantaje includ o dinamică de condus şi un confort al suspensiei sporite. Aceste frâne oferă performanţe şi mai bune, rezistenţă îmbunătăţită suplimentar şi stabilitate termică mai mare. În plus, rezistă mult mai bine la uzură.
BMW M5 CS este noul vârf de gamă exclusiv al portofoliului BMW M şi are cel mai puternic motor oferit vreodată de BMW. Propulsorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă 635 CP/6.000 rpm, iar cuplul maxim de 750 Nm este produs între 1.800 şi 5.950 rpm. Caracteristicile motorului pot fi modificate prin simpla apăsare a unui buton de la modul EFICIENT de bază la SPORT şi SPORT+, ultimele două accelerând suplimentar reacţiile motorului la mişcările acceleraţiei. Echipat cu transmisie M Steptronic cu Drivelogic, BMW M5 CS sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, fiind mai rapid cu 0,3 decât BMW M5 Competition, plasându-l pe teritoriul maşinilor supersport. Modelul are nevoie de doar 10,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h – cu 0,4 secunde mai puţin decât BMW M5 Competition. Viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h.
BMW M5 CS va fi disponibil în România din primăvara acestui an, la un preț de 178.560 euro, cu TVA inclusă.