Home ȘtiriIndustrie BMW și McLaren lucrează în secret la un succesor electric pentru McLaren F1

BMW și McLaren lucrează în secret la un succesor electric pentru McLaren F1

de Răzvan Măgureanu
Mclaren F1

Senzațional: BMW și McLaren lucrează în spatele ușilor închise la un nou proiect comun care se concentrează pe două mașini electrice: un supercar succesor electric pentru McLaren F1 și un crossover de înaltă performanță din fibră de carbon. 

Scurta colaborare dintre BMW și McLaren a dat naștere unuia dintre cele mai faimoase supercar-uri ale secolului 20: McLaren F1 a fost dezvoltat de McLaren și propulsat de senzaționalul motor V12 de 6,1 litri de la BMW.

La începutul acestui an, McLaren și BMW s-au întâlnit din nou, conform informațiilor furnizate de revista britanică Car pentru a discuta un proiect care se concentrează pe două mașini electrice, fiecare putând fi construită atât sub brandul BMW cât și McLaren: un supercar și un crossover supersport din fibră de carbon.

Caroserie McLaren, motoare și baterii BMW

Ideea proiectului este următoarea: McLaren proiectează și produce caroseria din fibră de carbon în Marea Britanie și BMW furnizează bateria, motoarele electrice, invertoarele și softul.

BMW vrea să se pregătească în fața concurenței deoarece Audi plănuiește un succesor electric pentru R8 în 2027, Mercedes-AMG vrea să lanseze două modele sport electrice în 2027/2028 iar Porsche vine cu Cayman electric în 2025.

Până să discute cu BMW, McLaren plănuia să dezvolte un model electric până la finalul lui 2026 în gama Super Series cu 1088 CP, tracțiune integrală și patru motoare electrice. Dacă acest proiect se va transforma într-unul comun cu BMW, apare întrebarea unde ar fi poziționat un model similar de la BMW? Un posibil succesor al unui M1 electric?

Platformă comună, design diferit, masă de maxim 1500 kg

Ambele branduri se gândesc la o platformă comună dar la un design complet diferit, specific fiecărei mărci. Se pare că una din principalele ținte este o masă maximă de 1500 kg, ceea ce este o provocare extrem de mare pentru o mașină supersport cu baterii.

În ceea ce privește versiunea crossover, fosta conducere a lui McLaren a declarat că nu va construi niciodată așa ceva. Dar până și Ferrari a cedat la presiuni și vine cu Purosangue. În industria auto nu e bine să spui niciodată nu. Însă la BMW unde s-ar  putea poziționa un astfel de crossover super sportiv pentru că BMW are deja o grămadă de SUV-uri și vine și monstrul PHEV?

Ar putea fi poate un fel de Seria 8 Gran Coupe electric în genul lui Porsche Taycan Cross Turismo. Dar de ce ar avea nevoie totuși BMW de un parteneriat cu McLaren? În 2021 BMW a vândut peste 160.000 modele M, iar McLaren doar 2138 unități. Cei de la BMW cred că McLaren are un know-how înalt în materie de fibră de carbon. În plus, McLaren, fiind o întreprindere mică, poate produce volume mici la costuri reduse ceea ce la BMW este imposibil.
Șeful BMW M, Frank Van Meel, a declarat revistei Car: “În viitor, fiecare nou model M trebuie să fie mai ușor, mai eficient și cuantificabil mai sportiv în ceea ce privește modul în care se conduce și se comportă”.

McLaren poate contribui la reducerea masei și la obținerea unei rigidități torsionale excepționale. La rândul său, BMW poate furniza software de ultimă generație și componente electrice personalizate care vor permite obținerea unei autonomii rezonabile pentru o mașină sport. De aceea, această colaborare are multe șanse de succes.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?