Home Știri Hyundai RN22e: Preview pentru o sportivă electrică veritabilă sub brandul Hyundai N

Hyundai RN22e: Preview pentru o sportivă electrică veritabilă sub brandul Hyundai N

de Dan Damian
Hyundai RN22e

Hyundai a prezentat astăzi conceptul Hyundai RN22e, o sportivă electrică care testează performanțe EV susținute, compatibile cu rularea pe circuit.

Constructorul coreean are de mai mult timp în plan să introducă în divizia sportivă N și modelele electrice. Și adevărul este că, la nivelul modelelor de volum, este loc pentru astfel de modele. Practic, Hyundai spune că nu vrea doar o mașină electrică puternică și rapidă, ci una care să ofere satisfacție pe circuit, care să ajungă în zona emoțională.

Hyundai RN22e

Pentru a obține acest lucru, Hyundai RN22e folosește designul noului Ioniq 6, aceeași platformă, E-GMP, dar vine cu soluții dedicate sportivității. Practic, pachetul este același de pe KIA EV6 GT, adică două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, cu un total de 430 KW (585 CP) și 740 Nm, dar modificările operate susțin rularea sportivă, pe circuit, pentru lungi perioade de timp, spune Hyundai.

Astfel, tracțiunea se face prin intermediul unui sistem torque vectoring, care asigură o mai bună stabilitate în viraje, iar distribuția puterii între cele două punți poate fi ajustată de către șofer. Asta este o premieră, pentru că, în general, distribuția puterii este fie ajustabilă automat sau fixă. De asemenea, este știut faptul că frânarea regenerativă scutește discurile și plăcuțele de frână de uzura caracteristică în căzuse modelelor cu motoare termice. BMW spunea zilele trecută că au fost clienți de BMW i3 care n-au schimbat aceste elemente ale sistemului de frânare decât la 240.000 km parcurși. Dar un model cu adevărat sportiv, cu este conceptul Hyundai RN22e, n-ar face față pe circuit cu un sistem normal de frânare, pentru că masa mașinii este destul de mare. Astfel, Hyundai a echipat conceptul și testează soluția unor discuri mai mari, de 400 mm.

Hyundai RN22e

Hyundai RN22e, care măsoară 4.915 mm lungime, 2.023 mm lățime și 1.479 mm înălțime (ampatament 2.950 mm), are și sunet, tocmai pentru a implica și mai mult șoferul în senzația clasică de pilotaj. Evident, sunetul este produs de boxe, la interior și exterior, ba chiar este simulată, auditiv, și schimbarea treptelor.

Acest concept va rămâne, probabil, la acest nivel, dar tehnologia sa va fi oferită pe primul model electric de performanță al celor de la Hyundai, Ioniq 5 N, care va fi lansat în 2023.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?