Cu ocazia conferinței anuale, BMW a prezentat conceptul BMW Vision Neue Klasse X, care prefigurează de fapt succesorul lui BMW iX3 construit pe o platformă electrică dedicată.
BMW a precizat în mai multe rânduri că BMW Vision Neue Klasse prezintă viziunea BMW privind o familie de modele full electrice dar că primul model pe noua platformă nu va fi o limuzină ci un SUV.
Cu ocazia conferinței anuale, BMW a prezentat în sfârșit conceptul care prefigurează primul model din familia Neue Klasse. Sub denumirea de BMW Vision Neue Klasse SUV se ascunde un SUV de clasă medie care prefigurează succesorul lui BMW iX3. Conceptul SUV-ului nu este doar un derivat al studiului limuzinei prezentat la salonul de mobilitate de la Munchen din toamna lui 2023 ci vine și cu elemente noi de design.
În primul rând, a apărut o grilă nouă, îngustă și înaltă, ca la modelele BMW ale anilor 70, de această dată într-o interpretare modernă, în format 3D și cu conturile iluminate din spate. Farurile cu LED, aliniate vertical, oferă o interpretare nouă a semnăturii luminoase tipice BMW și sunt similare cu cele d ela conceptul limuzinei. Și bara de protecție este diferită de cea a limuzinei prezentate la Munchen. având o formă mult mai bine definită și mai apropiată de a unei producții de serie. Inserțiile din barele de protecție față și spate și de la praguri sunt produse din materiale reciclate.
Și în spate, stopurile care lungi ajung până aproape de centrul mașinii sunt similare cu cele de la conceptul limuzinei însă semnătura luminoasă este ușor diferită.
Interiorul este similar cu cel al limuzinei: planșa de bord, displayul central și noul afișaj BMW Panoramic Display care se întinde pe toată lățimea bordului și care se va regăsi și pe mașina de serie ce va dispune și de un head-up display. Atât șoferul cât și pasagerul pot interacționa cu displayul Panoramic, iar șoferul poate muta conținut de pe displayul central pe Panoramic display printr-o simplă mișcare de translație cu două degete.
BMW Vision Neue Klasse X vine cu noul volan Hypersonx care are o funcție digitală prin care pasagerii automobilului se pot bucura de sunetul lor preferat în orice călătorie. De asemenea pentru interior a fost dezvoltat un material de suprafaţă complet pe bază de plante, minerale şi fără ţiţei. Acesta va fi folosit la BMW Vision Neue Klasse X în partea inferioară a panourilor uşilor şi în consola centrală. De asemenea, materialele plastice maritime sunt utilizate pentru prima dată pentru piese turnate prin injecţie. În anumite componente, această materie primă secundară, care este obţinută – de exemplu – din plasele de pescuit scoase din uz, reprezintă deja 30%.
Versiunea de serie a lui BMW Vision Neue Klasse X se va produce în noua uzină BMW construită la Debrețin, Ungaria, începând din 2025. Această uzină este construită de la zero după conceptul iFactory, fiind prima uzină BMW din lume care funcționează în întregime cu energie obținută din surse regenerabile.