Peugeot a prezentat oficial noul Peugeot E-5008, noua generație a SUV-ului de clasă medie, cu până la 7 locuri și autonomie maximă de 660 km.
Producătorul francez ne arată cel mai mare model electric din gamă, care ste construit însă pe aceeași platformă STLA Medium pe care rulează și noul E-3008. La nivel de stil, văzute frontal, cele două modele sunt greu de deosebit, pentru că partea frontală a lui E-5008 adoptă aceeași grilă fără cardru, care face parte din spoiler și aceleași faruri (LED) cu cea trei “gheare” care coboară la extremitățile părții frontale.
Desigur, la partea din spate nu mai poate fi vorba de o rețetă comună, asta pentru că E-3008 ale o alură de SUV Coupe, în timp ce Peugeot E-5008 este un SUV clasic, a cărui linie nu coboară în partea din spate, pentru că acesta trebuie să acomodeze doi pasageri pe al treilea rând de scaune.
Peugeot E-5008 are dimensiuni generoase: lungime de 4,79 metri, lățimea de 1,89 metri și înălțime de 1,69 metri, valori care-l încadrează în clasa medie.
Interiorul este, iarăși greu de deosebit de cel al lui 3008. Asta pentru că mizează pe cam aceeași planșă de bord, dominată de noul i-Cockpit de 21 inchi (53,3 cm), care include tabloul de bord și display-ul sistemului multimedia. Sub acest display și deasupra consolei centrale găsim ceea ce Peugeot numește i-Toggles, adică un mic display care conține butoane cu touch ce pot fi customizate și care asigură accesul rapid la 10 funcții stabilite de către șofer, fie că este vorba de navigație, radio, climatizare, etc. Amploarea i-Toggles în acest loc a presupus mutarea comenzilor transmisiei, care au tot poziționate pe planșa de bord, chiar lângă butonul de pornire a motorului, exact ca la modelul 3008.
Asistentul vocal, care răspunde la comanda “Ok, Peugeot” include acum și ChatGPT. Plafonul panoramic, cu secțiunea frontală care se poate deschide, este opțional. De asemenea, scaunele de pe rândul doi pot culisa și au înclinarea spătarului ajustabilă.
Există trei versiuni strict electrice. Modelul cu tracțiune 4×2 are un motor care produce 157 kW (214 CP) și 345 Nm sau 170 kW (231 CP) și 345 Nm. Versiunea cu două motoare (tracțiune integrală) oferă un total de 322 CP (motorul față are 214 CP și cel spate 109 CP).
Peugeot E-5008 este disponibil cu două baterii. Cea mai mică are capacitatea de 73 kWh (autonomie de 500 km), iar cea mai mare, care atinge și autonomia de 660 km, are 98 kWh. Ambele baterii sunt produse în Franța, iar Peugeot oferă pentru ele garanție de 8 ani sau 160.000 km, pentru 70% din capacitate.
Viteza maximă de încărcare ste de până la 160 kW la DC, iar la curent alternativ viteza de încărcare standard este de 11 kW sau 22 kW (opțional).
Peugeot E-5008 nu este construit pe o platformă electrică dedicată și are și versiuni cu motorizări termice. deocamdată este vorba de spre cea mild-hybrid de 136 CP, cu cutie de viteze cu dublu-ambreiaj și 6 trepte, despre care Peugeot spune că are un consum mediu de 5,8 l/100 km, iar în mediul urban rulează până la 50% din timp în modul strict electric. Nu lipsește nici versiunea Plug-in, care oferă 195 CP și cutie automată cu 7 trepte și care combină un motor termic de 150 CP cu unul electric de 80 kW. Autonomia electrică a acestui PHEV este de maxim 80 km.