Peugeot a prezentat oficial noul Peugeot E-3008 și detaliile tehnice ale noii generații: două baterii, trei versiuni de motorizare, inclusiv 4×4.
După 7 ani de carieră și vânzări de 1,32 milioane de unități în 130 de țări, a doua generație a modelului 3008 și lasă loc unei a treia generații care debutează mai întâi în versiune electrică.
Francezii au prezentat treptat modelul 3008: mai întâi am văzut interiorul noii generații, apoi au fost publicate primele poze. Acum avem și informații (aproape) complete despre versiunile electrice ale acestuia.
Așadar, noul Peugeot E-3008 este primul model construit pe noua platformă STLA Medium a grupului Stellantis, iar asta îi conferă anumite avantaje, spune constructorul francez: bateria este plasată jos, între punți, pe un singur strat, pentru un centru de greutate cât mai jos și, implicit, echilibru dinamic cât mai bun.
La nivelul designului, noul 3008 adoptă silueta unui SUV Coupe (sau SUV Fastback, cum îi spune Peugeot), iar aerodinamică a fost o prioritate, coeficientul specific acesteia fiind de 0,28. Lungimea noului model este de 4,54 metri, lățimea ajunge la 1,89 metri, iar înălțimea este de 1,64 metri. Ampatamentul a fost păstrat la 2,73 metri. Mașina ar trebui să fie și la un nou nivel de manevrabilitate, cu diametrul de întoarcere de 10,6 metri, cea mai bună valoare a unui SUV compact 100% electric, spune Peugeot. Capacitatea portbagajului a rămas neschimbată, 520 litri, dar aceasta este valoarea indiferent de motorizare.
Pe versiunea electrică sunt disponibile jante de 19 și 20 inchi, iar la exterior sunt disponibile șase culori: Obsession Blue (nuanța trece de la albastru la verde în funcție de lumină), Ingaro Blue (culoare nouă), Okenite White, Pearl Black, Artense Grey și Titanium Grey. Versiunea E-3008 GT vine standard cu plafonul negru.
La interior, știm deja despre noul i-Cockpit panoramic, cu display curbat, flotant, de 21 inchi (53,3 cm), care include tabloul de bord și ecranul sistemului multimedia. Peugeot a vrut să sublinieze montarea stil floating a acestui display cu lumină ambientală la baza acestuia. Dar poziționarea și dimensiunile ecranului (care renunță la efectul 3D din prezent, bazat pe layere) nu este singura noutate. Sub acest display și deasupra consolei centrale găsim ceea ce Peugeot numește i-Toggles, adică un mic display care conține butoane cu touch ce pot fi customizate și care asigură accesul rapid la 10 funcții stabilite de către șofer, fie că este vorba de navigație, radio, climatizare, etc. Amploarea i-Toggles în acest loc a presupus mutarea comenzilor transmisiei, care au tot poziționate pe planșa de bord, chiar lângă butonul de pornire a motorului.
Francezii au încercat să creeze noi spații de depozitare, astfel că, la interior, noul Peugeot E-3008 oferă 17 spații de depozitare, cu volum total de 34 litri.
Două baterii, trei versiuni de motorizare
E-3008 va putea fi comandat, în versiune de bază, cu baterie de 73 kWh și motor electric de 157 kW (210 km), iar autonomia oficială ajunge la 525 km. Apoi, se poate comanda bateria de 98 kWh, care, împreună cu un motor de 170 kW (230 CP), oferă autonomie oficială de 700 km.
Versiunea cu două motoare, deci și ci tracțiune integrală, vine cu bateria de 73 kW, putere totală de 240 kW (320 CP), iar autonomia este de 525 km. Trebuie menționat faptul că sistemul de tracțiune integrală este activ doar până la 135 km/h, dacă senzorii detectează aderență scăzută.
Capacitatea bateriilor este garantată timp de 8 ani (în limita a 160.000 km) pentru ‘70% din capacitatea sa inițială de încărcare.
Motoarele electrice sunt produse de joint venture-ul Stellantis – Nidec la Tremery (Franța), iar cutia de viteze, concepută de Stellantis, este produsă la Valenciennes (Franța).
E-3008 oferă patru moduri de condus:
- Normal. Modul standard, puterea și cuplul sunt reduse ușor atâta timp cât pedala de accelerație este apăsată la sub 70% din cursă. La peste 70%, puterea și cuplul pot fi furnizate la valori maxime.
- Eco. Limitează puterea și cuplul, dar reduce și eficiența sistemului de climatizare, pentru autonomie cât mai mare.
- Sport. Livrează performanțe dinamice maxime, cu setări specifice pentru direcție și accelerație.
- 4WD. În cazul modelului echipat cu două motoare.
De asemenea, sunt disponibile trei niveluri de decelerare, selectabile de la padelele plasate în spatele volanului:
- Scăzut (-0.6m/s²), cu reacție specifică mașinilor cu motoare termice, la eliberarea accelerației.
- Mediu (-1.2m/s²), cu reacție ceva mai puternică la ridicarea piciorului de pe accelerație.
- Înalt (-1.8m/s²), cu decelerații maximă și recuperare maximă a energiei.
Noua generație 3008 va avea și motorizări hibride și PHEV, dar Peugeot nu dă deocamdată detalii despre acestea. Ne spune însă că mașina va fi disponibilă începând cu luna februarie a anului viitor. E-3008 este produs exclusiv la uzina Sochaux, în două niveluri de echipare, Allure și GT, plus trei pachete de opționale.
Anul viitor va fi prezentat și noul Peugeot E-5008.