Anul trecut, BMW XM a fost cel mai bine vândut model M în România. În 2024 se pregătește de un nou record.
BMW XM este primul model M dedicat după legendarul BMW M1 de acum mai bine de 40 de ani. SUV-ull german a mai marcat o premieră, fiind primul model M cu sistem hibrid de propulsie (PHEV). Între timp, și noul BMW M5 a preluat o versiune a acestui sistem de propulsie.
În 2023, BMW XM a înregistrat vânzări de 55 de exemplare, deși a debutat în același an, mai multe decât are oricărui alt model M vândut anul trecut. În primele șase luni ale acestui an au fost deja vândute 39 de unități, care însumează 26.651 de CP.
SUV-ul german de 5,11 metri lungime, cu un design foarte neconvențional, este propulsat de un V8 biturbo, de 4,4 litri, care împreună cu motorul electric de 197 CP produce un total de 653 CP și 800 Nm, care poate asigura accelerația 0 – 100 km/h în 4,3 secunde. Bateria sistemului PHEV este una de 25,7 kWh (net), iar autonomia electrică oficială ajunge la 80 km. Pe de altă parte, este și cel mai greu model M, cu o masă la gol de aproape 2,8 tone.
Ulterior a apărut versiunea BMW XM Red Label, cu puterea sistemului crescută la 748 CP și 1.000 Nm. Aceasta accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și costă începând de la 198.016 euro. Acest sistem PHEV este și cel folosit la noul BMW M5, doar că sedanul german are puterea maximă puțin mai mică – 727 CP. M5 este însă mai rapid (0 – 100 km/h în 3,5 secunde), pentru că masa sa depășește cu puțin 2,5 tone.
Pentru a fi ceva mai accesibil, BMW a introdus la începutul acestui an versiunea de bază, BMW XM 50e (de la 126.914 euro), cu puterea sistemului de 476 CP și cuplul maxim de 700 Nm. În acest caz, accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 5,1 secunde. Bateria rămâne aceeași (25,7 kWh, net), la fel și autonomia electrică.