Primul far Bosch considerat gata pentru producția de serie a apărut în anul 1913, iar acest lucru a contribuit esențial la dezvoltarea companiei Bosch ca furnizor universal de piese de schimb pentru autovehicule.
Până în anul 1913, compania Bosch a produs aproape exclusiv sisteme de aprindere. Piața auto a fost în permanentă schimbare începând cu acea vreme – vehiculele de lux şi maşinile sport deveneau din ce în ce mai populare, iar Robert Bosch a recunoscut perspectivele favorabile pentru a introduce iluminatul electric în cadrul vehiculelor. Munca de concepere și de dezvoltare a farurilor a început în anul 1910, iar în 1913, „lumina Bosch“ a fost gata pentru producția de serie. Sistemul era format dintr-un far, un alternator, o baterie și un comutator. Acest sistem de iluminat a fost un remarcabil pas înainte pentru Bosch – momentul care a dus la dezvoltarea companiei germane, transformând-o într-un furnizor universal de componente auto și punând bazele competențelor electrice/electronice de astăzi.
Bosch a produs zece milioane de sisteme auto stop/start
Momente de referință din istoria Bosch
1913: Primul far Bosch
1957: Primul far cu fază scurtă asimetrică
1971: Primul far având bec cu filament dublu H4, folosind aceeași oglindă pentru ambele faze
1991: Apariţia sistemului Bosch-Litronic cu becuri cu descărcare prin Xenon, obținând o lumină de 2,5 ori mai puternică
2003: Apariţia sistemelor avansate de vizibilitate, cu posibilitatea de orientare după traiectoria vehiculului
2009: Nightvision – sistemul computerizat de asistare a șoferului prin camere cu infraroșu
Astăzi, tehnologia Bosch de iluminare include faruri, lămpi auxiliare, girofaruri, precum și o gamă completă de becuri auto. Noile produse Bosch, cum ar fi proiectoarele de fază lungă Light-Star sau becurile auto din gama Trucklight Maxlife, demonstrează faptul că Bosch continuă procesul de inovare în industria auto.
Comentarii închise.