Home Știri Byton Concept atacă Tesla la CES

Byton Concept atacă Tesla la CES

de Aurel Niculescu

Acum câteva zile discutam despre Future Mobility (FMC), o companie chineză de tip startup, ce își dorește să intre pe piața automobilelor electrice cu ajutorul brandului propriu Byton.

Prezentarea primului lor model a avut acum loc la CES – Consumer Electronics Show – din Las Vegas, însă deocamdată avem de-a face doar cu un prototip, denumit simplu Byton Concept. FMC este cea mai nouă dintr-un lung șir de companii provenite din cadrul celei mai mari piețe de desfacere pentru automobile din lume ce își dorește să cucerească și piețele americane sau europene prin intermediul segmentului electro-mobilității. Cu lansarea programată acasă în China la sfârșitul anului viitor și din 2020 inclusiv în SUA sau Europa, Byton are de respectat un orar strict – mai ales că însuși compania a specificat că noul Concept este doar 85% din modelul de serie.


Future Mobility Corp. s-a asigurat însă că are de partea sa oameni cu experiență – CEO Byton este Carsten Breitfeld, fostul lider de program pentru vehiculele BMW i. În ceea ce privește crossover-ul, Byton ne dezvăluie acum și styling-ul exterior după ce anterior am putut vedea interiorul – modelul electric este eclectic și modern, iar ce este mai important este că nu copiază nici un producător global. Despre cabina cu un stil revoluționar am putea vorbi însă mai mult – aranjamentul clasic a fost înlocuit cu un display singular ce acoperă întreaga lățime a habitaclului, în timp ce inclusiv scaunele se pot roti spre interior cu 12 grade iar volanul are în centru nu un airbag, ci o tabletă de 8 inch.


Și mai important, Byton a prezentat și câteva date tehnice odată cu lansarea oficială. Versiunea de bază va fi dotată cu un singur motor electric amplasat în spate, capabil de 272 CP și cu un pachet de acumulatori ce vor oferi o autonomie de 400 km. Așteptări destul de realiste vin și din partea modelului de top, dual-motor, ce dispune de 476 CP și o autonomie estimată la 525 km – în timp ce prețul ar putea și el reprezenta un atu major, dacă atinge nivelul de 45.000 de dolari preconizat pentru versiunea de bază. În plus, Byton vrea să ofere pe modelul de serie inclusiv sistem autonom capabil conform normei Level 3 SAE, urmând ca acesta să fie dezvoltat pentru Level 4 dincolo de 2020.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.