În cadrul recentului Simpozion Auto de la Viena, a fost prezentat un prototip de Volkswagen Golf VIII echipat cu mai mulți catalizatori și filtre suplimentare pentru reducerea emisiilor.
Sfârșitul erei motoarelor termice se pare că este destul de departe. În timp ce Comisia Europeană reflectă și studiază în aceste săptămâni toți parametrii care vor defini noua legislație privind noile norme de poluare Euro 7 până în vara acestui an, unii producători auto au demarat deja testarea unor noi tipuri de catalizatori care vor fi folosiți pentru a respecta noile norme de poluare Euro 7.
La Vienna Motor Symposium, care s-a desfășurat în perioada 27-29 aprilie, AECC (European Association for Emissions Control by Catalyst) a prezentat în premieră un prototip de Volkswagen Golf VIII dotat cu un număr suplimentar de catalizatori precum și filtre suplimentare și care, cel puțin la nivel experimental, ar trebui să permită reducerea semnificativă a emisiilor cauzate de combustia internă a unui motor alimentat pe benzină sau motorină.
Daca viitorul motoarelor diesel pare acum marcat definitiv de catalizatorii SCR, cel putin atâta timp cât sistemele de injecție de tip adblue permit reducerea emisiilor în limitele stabilite, cel al motoarelor pe benzina este înca destul de incert.
Echipate de câțiva ani încoace cu filtrul de particule, necesar din cauza creșterii emisiilor de particule datorită sistemelor de injecție directă din ce în ce mai prezente, pentru motoarele moderne cu capacitate cilindrică redusă alimentate cu combustibil „verde”, sistemul actual de tratare a gazelor de eșapament, poate să nu mai fie suficient, mai ales dacă reglementările noilor norme Euro 7 devin mult mai stricte decât cele actuale.
Tocmai din acest motiv, AECC (European Association for Emissions Control by Catalyst) a prezentat sistemul său inovator, dezvoltat în colaborare cu IPA (International Platinum Group Metals Association), echipat cu doi catalizatori, divizați în două și respectiv trei faze și capabili să separe particulele în părți foarte mici.
În faza de omologare a testării, prototipul Volkswagen Golf VIII mild hybrid prezentat, a înregistrat valori de emisie de oxizi de azot (NOx) de 3-10 g/km, cu mult mai mici decât limita de 60 mg/km a normelor Euro 6 pentru același model de automobil de serie luat în considerare. Rezultatul obținut este considerat unul destul de bun.
Aceleași tipuri de teste au fost efectuate și la temperaturi scăzute, de până la -10 grade, mai ales în ceea ce privește testele de aprindere la rece, evidențiind valori de emisie foarte asemănătoare cu cele dezvoltate în utilizare normală la cald. Automobilul utilizat pentru efectuarea testelor a fost un Volkswagen Golf 8 eTSI echipat cu motorul pe benzină turbo mild hybrid de 48 volți cu 4 cilindri în linie de 1,5 litri și 150 CP.
Foto: AECC




