Poate nu la fel de faimos precum NAIAS sau chiar LA Auto Show, Salonul Auto de la Chicago este de fapt cel mai mare eveniment din industrie din America de Nord. Totuși, la ediția 2019 nu s-au înghesuit premierele majore, ci mai ales cele „minore”.
Singura premieră cu adevărat importantă din „Windy City” a fost lansarea celei de-a șaptea generații a modelului de clasă medie Subaru Legacy. Constructorul japonez a prezentat versiunea pentru 2020 dedicată Americii de Nord, ceea ce înseamnă că mai avem de așteptat pentru varianta europeană. Logic, de acum și Legacy trece la noua arhitectură Subaru Global Platform, utilizată deja de Impreza sau XV, printre altele. Asta înseamnă un centru de greutate mai coborât, precum și o reducere cu nu mai puțin de trei decibeli a zgomotului la viteze de croazieră. Stilistic, exteriorul noului Legacy nu îi va impresiona decât pe clienții fideli Subaru – nu puțini, totuși.
În schimb, producătorul a decis o revizie generală a habitaclului – planșa de bord fiind dominată de noul sistem de infotainment Starlink cu ecran stil tabletă de 11,6 inch. Cu o istorie de trei decade în spate, Legacy continuă moștenirea Subaru – Symmetrical All-Wheel Drive și propulsoarele boxer. Tradiția este dusă în era modernă, însă: sistemul AWD are de acum și Active Torque Vectoring, iar pe lângă motorizarea de 2,5 litri și 182 CP își face loc și un nou propulsor turbo boxer, de 2,4 litri și 260 CP. Ca de obicei, Subaru oferă o transmisie de tip CVT (Continuously Variable Transmission). Japonezii nu au uitat nici de capitolul siguranță, acoperit de pachetul de tehnologii EyeSight, ce include de acum și sisteme precum Front View Monitor sau Advanced Adaptive Cruise Control cu Lane Centering Function.
Kia a prezentat la Chicago versiunea restilizată a SUV-ului Sportage, varianta pentru America de Nord fiind practic identică cu facelift-ul operat anul trecut pentru piața europeană. Ca la orice actualizare de acest fel, schimbările de stil sunt mai proeminente în zona frontală, însă constructorul coreean oferă un pachet complet, cu modificări ale paletei de culori, a opțiunilor pentru jante și chiar și a designului posteriorului. Interiorul este cu mult mai subtil, Kia oferind în special noutăți tehnologice – sistem de infotainment cu display de 8 inch standard, cu Apple CarPlay / Android Auto și încărcare wireless pentru smartphone. Nu au fost operate schimbări la nivelul motorizărilor.
Nissan a decis că este timpul să atragă atenția asupra gradului de înrudire dintre modelul Rogue Sport și europeanul Qashqai. Astfel, modelul pentru America de Nord a primit cam aceleași modificări pentru facelift-ul prezentat la Chicago, adoptând un stil cu o forță mai mare de coeziune raportat la oferta din gama actuală. Pe lângă modificările stilistice, o noutate majoră pentru crossover-ul compact o reprezintă adoptarea suitei de sisteme de siguranță și asistență Nissan Safety Shield 360. Constructorul nu a operat schimbări și sub capotă.
Pe lângă urbanul Rogue Sport, Nissan a pregătit pentru Chicago și Pathfinder Rock Creek Edition. Esențial un pachet dedicat aventurilor în off-road, Rock Creek ar putea fi pe placul clienților din America de Nord datorită schimbărilor stilistice destul de numeroase. Exteriorul devine mai dur datorită protecțiilor din plastic pentru pasajele roților și pragurilor, jantelor de 18 inch încălțate cu pneuri „all-season” și a numeroaselor elemente finisate în culoarea neagră. Interiorul are parte de scaune cu tapițerie în două nuanțe, precum și două pachete opționale: „Technology” sau „Premium”. Propulsorul rămâne același: V6 de 284 CP, legat la o transmisie CVT.
Volkswagen continuă să fie încrezător în segmentul clasic, anunțând la Chicago nu vreun crossover – ci un sedan sportiv. Este vorba despre versiunea Jetta GLI – un fel de Golf GTI, în trei volume, pentru America de Nord. Culorile tradiționale – negru și roșu – sunt prezente din plin, mai ales la exterior, acolo unde cumpărătorii vor avea parte de un design mai dinamic al părții frontale și de un subtil spoiler în spate, plus evacuări duble și jante de 18 inch ce ascund frânele preluate de la Golf R. Interiorul GLI-ului este un tur de forță premium, iar sub capotă se ascunde cel mai important element. Este vorba despre TSI-ul de 2 litri turbo, cu 230 CP și 350 Nm, legat la transmisia DSG cu șapte trepte ce transmite puterea unui diferențial cu alunecare limitată.
Japonezii de la Toyota și Lexus au fost extrem de ocupați la Chicago și au acaparat atenția vizitatorilor – și nu doar a celor din America de Nord. Toyota a avut nu mai puțin de patru debuturi interesante, urmați îndeaproape de Lexus cu două noutăți demne de atenția noastră. În primul rând, marele Tacoma – un Goliat pe lângă europeanul Hilux – a sosit în versiunea restilizată, designul exterior fiind modificat cu noi grile și noi opțiuni pentru jante, precum și faruri / lumini de ceață cu LED, în funcție de versiune. Interiorul are parte de noi elemente standard, precum scaunul șoferului ajustabil pe 10 direcții pentru versiunea TRD Pro și un nou sistem multimedia cu ecran de 8 inch, Apple CarPlay, Android Auto și Amazon Alexa, precum și Toyota Safety Sense P pentru toată gama.
Și mai interesantă ar putea fi pentru noi, europenii, noua versiune RAV4 TRD Off-Road – asta dacă versiunea nord-americană va avea și un corespondent pe Bătrânul Continent. Noul membru al familiei adaugă o serie de îmbunătățiri pregătite de Toyota Racing Development (TRD) și inspirate de versiunea de raliu: jante de 18 inch cu pneuri AT, suspensie modificată, covorașe speciale, precum și SofTex, o tapițerie despre care Toyota spune că este mai ușoară decât pielea și mult mai durabilă. Vizitatorii show-ului din America de Nord au mai putu admira și noile Land Cruiser Heritage Edition sau Sequoia TRD Pro, SUV-ul cu trei rânduri de locuri devenind de acum mai capabil în off-road.
De partea standului Lexus, constructorul japonez a adus pentru prima oară în America de Nord noua serie limitată LC 500 Inspiration Edition. Zveltul grand tourer a fost acoperit cu o nuanță Flare Yellow și clienții trebuie să se grăbească dacă vor să-și comande unul din cele 100 de exemplare disponibile. Crossover-ul NX a avut parte și el de cele cinci minute de faimă, sosind la Chicago în varianta NX 300 F Sport Black Line. Este disponibil nu doar în culori întunecate, ci cu o adevărată gamă: Obsidian, Atomic Silver și nuanța exclusivă Ultra White. Elementele premium mai includ jantele de 19 inch și specialitatea interiorului – sistemul audio Mark Levinson de 835 wați, cu 14 incinte acustice.
Printre noutățile interesante de la Chicago am mai remarcat și o abundență de modele mai speciale. Spre exemplu, Ram a prezentat cel mai potent derivat al liniei de pickup-uri HD – versiunea Chassis Cab. Gândite pentru cele mai dificile munci, versiunile 3500, 4500 și 5500 pot fi inclusiv îmbrăcate de operă, dacă se optează pentru linia de echipare Limited. Mulțumită „The Tuscany Motor Company”, pasionații de pickup-uri și motociclete „chopper” au putut admira ediția specială Ford F-150 Harley Davidson. În schimb, Cadillac a decis să îmbine un pic luxul cu dinamismul, cu ajutorul crossover-ului XT5 Sport Package. Dodge s-a prezentat cu modelele Charger și Challenger în culoarea verde Sublime, iar Alfa Romeo ne-a reamintit de existența modelului sport 4C. Acesta, prezentat în versiunea specială 4C Spider Italia, va fi disponibil – în America de Nord – în doar 15 exemplare, toate purtătoare ale nuanței speciale Misano Blue.
O premieră dedicată pasionaților a fost, cu siguranță, Ediția Aniversară MX-5 (Miata în America de Nord) 30 de ani. Constructorul japonez sărbătorește astfel trei decenii de existență și peste un milion de unități vândute pentru micul roadster. Vânzările vor fi limitate la 3.000 de unități în întreaga lume, atât soft-top cât și RF, iar varianta aniversară va putea fi recunoscută foarte ușor datorită noii nuanțe exclusive Racing Orange. În plus, roadster-ul a mai primit și jante din aluminiu forjat dezvoltate special de specialiștii de la Rays, precum și o insignă aniversară, care
afișează numărul de serie al modelului. Alte elemente speciale mai includ scaunele Recaro cu elemente portocalii, etrierele portocalii, sau amortizoarele Bilstein pentru versiunile cu transmisie manuală.