Nu a trecut mult de la apariția noii generații Supra (A90) și deja TRD – Toyota Racing Development – ne-a pregătit ceva și mai bun. Nu același lucru am putea spune despre colaborarea dintre Lexus și Nike. Dar, oricum, suntem mai interesați de Alpina B7 și de australianul M140i Finale Edition.
Divizia motorsport de la Toyota nu a stat mult pe gânduri – oricum ei au fost implicați de la bun început în dezvoltarea modelului de serie – și ne-a făcut cadou GR Supra Performance Line Concept TRD. Acest concept este gata să amplifice aura de misticism ce înconjoară renașterea modelului sportiv japonez, servind drept bază de pornire pentru a exemplifica la ce să se aștepte viitorii clienți odată ce vor deveni disponibile accesoriile și kit-urile de la TRD. Cu o singură excepție – nu vor exista modificări oficiale pentru sistemul de propulsie.
În schimb, versiunea TRD a celei de-a cincea generații de Supra se prezintă cu spoiler frontal dotat cu aripioare de mari dimensiuni, praguri laterale, elemente aerodinamice pe portieră, alte aripioare la extremitățile difuzorului din spate și un spoiler pe capacul portbagajului. În plus, Toyota GR Supra Performance Line Concept TRD vine și cu un set de jante din aluminiu forjat de 19 inch – însă deocamdată nu avem nici o veste despre posibile modificări ale sistemelor de suspensie și frânare.
Pe cât de stilat și subtil-aerodinamic este prototipul Supra TRD, pe atât de kitschos și exagerat este crossover-ul UX prezentat de Lexus în colaborare cu expertul fashion John Elliot la New York Fashion Week. Finisarea de un alb imaculat este complimentată de un set de pneuri de inspirație retro, menite să celebreze moștenirea pantofilor sport Nike Air Force 1. Pompos intitulat „Sole of the UX”, unicatul atrage atenția asupra dubioasei asocieri cât se poate de direct – oricine va remarca culoarea pneurilor, mai degrabă decât designul lor – și cu ajutorul unui set de jante de 18 inch.
Să trecem de acum la lucruri mai serioase… teutonice. La scurt timp de la prezentarea de către BMW a Seriei 7 cu Life Cycle Impulse (LCI – denumirea oficială a companiei pentru procedurile de facelift), sosește și versiunea modificată de specialiștii de la Alpina. Culmea, talentul designerilor firmei din Buchloe pare suficient de mare pentru a ne oferi o variantă tolerabilă a noilor „rinichi” BMW – care la modelul de serie au dimensiuni gigantice. În rest, trăsăturile pozitive ale sedan-ului de lux par să fi fost amplificate – în special cele tehnice. Astfel, sub capotă rezidă V8-ul twin-turbo de 4,4 litri și 600 CP, suficient pentru a propulsa „tancul” (greu de 2202 kg) până la 60 mph (96 km/h) în doar 3,5 secunde (-0,1 secunde) și apoi până la un maxim de 330 km/h (+20 km/h).
În plus, am aflat de la divizia australiană a BMW că se pregătește de schimbul de generație pentru Seria 1. Astfel, pentru un rămas bun potrivit, BMW Australia oferă clienților seria specială M140i Finale Edition. Apropo, dacă nu știați, hatchback-ul compact va avea parte de o revoluție – urmând să renunțe la două din trăsăturile sale exotice: tracțiunea spate și propulsoarele cu șase cilindri. M140i Finale Edition are parte de tot felul de bunătăți, în frunte cu propulsorul turbo de 3 litri, cu șase cilindri, capabil să ofere 335 CP și 500 Nm, pentru un sprint la 100 km/h în 4,6 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.