Home Teste Contact: Renault Captur HEV – Imagine eficientă

Contact: Renault Captur HEV – Imagine eficientă

de Dan Damian
Renault Captur facelift

Renault Captur a trecut printr-un facelift mai amplu decât se vede și stă acum în rând cu gama Renault modernă.

Cel mai mic SUV al constructorului francez este și unul dintre cele mai apreciate pe piața europeană, așa că Renault a decis să-i aplice un facelift. Necesar, de altfel, adacă ne gândim că micul Captur nu avea nici măcar noul logo Renault. Dar designerii au făcut mult mai mult. În primul rând, au schimbat complet partea frontală. Total. Noile faruri, acum cu LED de la versiunea de bază, sunt mai înguste și mai high-tech ca aspect, iar între ele a fost introdusă o grilă subțire, închisă, cu un model mai rafinat. Model care pare să se proiecteze în oglindă pe o altă linie, situată imediat mai jos, doar că aceasta este în culoarea caroseriei. Urmează, stratificat, o linie cu o grilă deschisă, subțire, iar dedesubt, grila principală de răcire, mai mare, cu modele complexe pe laterale. Și încă un aspect, capota nu mai este decupată pentru a încadra sigla, pentru că noul logo a fost plasat mai jos. Foarte inspirat până aici, aspectul mașinii e cu totul altul și arată foarte bine. Dar cel mai pronunțat efect vizual vine de la luminile de zi pe care le știm de la cele mai noi modele Renault, plasate vertical, sub forma unor jumătăți de romburi (cu referire la siglă), însă pe părți opuse.

Renault Captur facelift

Partea din spate este în contrast puternic cu cea frontală, aici neschimbându-se mai nimic, cu excepția includerii noului logo și a unui fundal negru în partea superioară a stopurilor.

Multimedia cu Android

Când urci în mașină, ai inițial senzația că nu s-a schimbat mare lucru. Apoi, observi că schimbările, inclusiv estetice, există și sunt inspirate. Alt volan, cusături noi, inserții de culoare între aeratoare și – cum altfel? –, culorile drapelului francez imprimate pe planșa de bord. Noul material, TEP, care înlocuiește pielea este mai poros (deci nu se încinge atât de mult) și e plăcut și vizual, dar și pentru faptul că este mai aderent. Ca să ne înțelegem, mașina noastră de test e un esprit Alpine (nivel de echipare nou pentru Captur). Mai departe, observi că tabloul de bord digital este… altfel. Are acum 10,25 de inchi (în loc de 10), culori mai vii și câteva moduri de vizualizare predefinite, dintre care unul în care poți proiecta harta, cu indicații de navigare. Asta, pentru că sistemul multimedia OpenR Link este format acum dintr-un display vertical de 10,4 inchi (rezoluție 960 × 1280 px) sub care rulează Android Automotive în versiunea 12. Era de așteptat să fie implementat sistemul Android, Renault face asta în cazul tuturor modelelor noi, dar – dovadă acest SUV mic – și facelifturilor. Așadar, ai la dispoziție tot ecosistemul Google, de la Maps la Google Assistant, plus magazin de aplicații. Există mici întârzieri la atingere, dar e un sistem excelent ca funcționalitate.

Renault Captur facelift

În cadrul acestei lansări naționale, am condus o singură motorizare, E-Tech-ul hibrid de 143 CP. Îmi amintesc când l-am condus prima dată, la Arkana, unde s-a dovedit eficient, dar cu unele șocuri cauzate de cutia de viteze cu două trepte pentru motorul electric și cu patru pentru cel termic. Ei bine, nu mai este cazul de ceva timp. Acest hibrid funcționează foarte bine, rar mai auzi motorul termic turat (parcă) prea mult, iar propulsia electrică are durate impresionante. Faci față traficului la accelerări în modul EV, sunt momente în care motorul termic se oprește chiar și la 90 km/h, totul – nemaivorbind despre manevrele de parcare – integral electric.

Renault Captur facelift

Totul pentru eficiență, pe care Renault o obține la niște valori foarte bune. De exemplu, 5,6 l/100 km cu climatizare, accelerații puternice uneori, în regim mixt, dar și cu o porțiune de autostradă. Dacă sunteți foarte bine obișnuiți cu vechiul Captur, veți simți niște diferențe, fiindcă francezii au umblat puțin la suspensii (inclusiv amortizoare), dar și la asistarea direcției, așa că ținuta de drum este acum puțin mai fermă (același tratament pe care l-a avut și faceliftul lui Clio E-Tech, dar nu chiar la aceeași intensitate în cazul SUV-ului). Accelerațiile nu sunt neapărat tipice sportivității (0–100 km/h în 10,6 secunde), dar Captur facelift este mai stabil în viraje și „înghite“ mai ferm denivelările drumului. E un plus, dar ar fi fost un plus și mai mare dacă dozarea pedalei de frână ar fi fost mai omogenă între frânarea mecanică și cea regenerativă. Și nu vă imaginați că au dispărut complet confuziile transmisiei, în special atunci când ceri totul de la motoare, dar sunt mai rare.

Prețul de bază pentru Renault Captur E-Tech Hybrid este de 24.190 de euro, un preț bun, dar, după ce conduci vârful de echipare, de 29.290, parcă ai opta pentru ultimul, în ciuda diferenței de puțin peste 5000 de euro.

Date tehnice

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4239 × 1797 × 1575 mm. Ampatament: 2639 mm. Portbagaj: 440 l. Rezervor: 48 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate braț tras, cu element de torsiune. Frâne cu discuri ventilate față, tamburi în spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 225/45 R 19

Transmisie: Tracțiune față, cutie automată multimodală (4 + 2 trepte)

Propulsie: Motor termic benzină, L4, 1598 cm3, putere maximă 69 kW (94 CP)/5600 rpm, cuplu maxim 148 Nm/3600 rpm. Motor electric 1, cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 36 kW (49 CP), cuplu maxim 205 Nm. Motor electric 2, cu funcție de generator, putere maximă 15 kW (20 CP), cuplu maxim 50 Nm. Putere maximă totală: 105 kW (143 CP). Cuplu maxim total: nc. Capacitate netă baterie: 0,85 kWh

Performanțe: 0–100 km/h 10,6 s, Viteză maximă 170 km/h, Consum mediu   4,7 l/100 km

Preț de bază: Renault Captur E-Tech esprit Alpine   29.290 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.