Colegii de la auto motor und sport au luat primul contact cu Cupra Urban Rebel, conceptul unui SUV electric de clasă mică foarte apropiat de versiunea de serie. Iată toate detaliile despre Cupra Urban Rebel care va fi lansat în 2025 alături de alte două modele similare de la VW și Skoda.
Grupul VW are în plan lansarea unor modele electrice plasate sub modelul compact ID.3 realizat pe platforma electrică dedicată MEB. În acest sens, VW lucrează la dezvoltarea unei platforme MEB simplificate cu tracțiune pe puntea față numită intern “MEB Small” sau “MEB Short” care va sta la baza unui SUV de clasă mică numit ID.2, prezentat deja sub formă de concept la salonul de mobilitate de la Munchen în toamna lui 2021.
Pe lângă VW ID.2, concernul VW are în plan lansarea unor modele similare sub mărcile Skoda și Cupra. Principala diferență a platformei MEB Small față de MEB este dispunerea transmisiei. În timp ce ID.3, ID.4 au tracțiune pe puntea spate și motor montat în spate sau tracțiune integrală și câte un motor pe fiecare punte, modelele de clasă mică vin doar cu tracțiune față și motorul amplasat în față între roți. Acest lucru conduce la o soluție mai simplă și mai ieftină în producție.
Toate cele trei noi modele electrice de clasă mică VW ID.2, Skoda și versiunea de serie Cupra urban Rebel vor fi dezvoltate de Seat în Spania unde se vor și produce.
Wayne Griffiths, șeful lui Seat și Cupra de la 1 octomrbie 2020, a declarat:
“Un model urban electric este un proiect strategic cheie – nu doar pentru Seat și Cupra, ci pentru întregul grup VW. Într-adevăr, obiectivul nostru este de a fabrica la Martorell peste 500.000 de automobile urbane electrice pe an pentru diferitele mărci ale Grupului. Automobilul electric urban va democratiza e-mobilitatea și o va face accesibilă maselor.”
Un concept cu numele Urban Rebel a fost prezentat deja la salonul de mobilitate de la Munchen în septembrie 2021 dar era un hot hatch cu trei uși și un eleron uriaș. Acum, conceptul cu același nume este mult mai aproape de viitoarea mașină de serie. Cu o lungime de 4036 mm și o lățime de 1975 mm, conceptul are o înălțime de 1576 mm, apropiată de cea a SUV-urilor Seat Arona (1552 mm) și VW T-Cross (1584 mm). Acest lucru se datorează gărzii la sol mari de 218 mm și a a bateriei montate în podea.
Seat nu a dat niciun fel de detalii despre capacitatea bateriei deoarece mai sunt trei ani până la lansarea pe piață timp în care chimia bateriilor va evolua. Este cert însă că vor fi oferite baterii de două capacități diferite. În timp ce șeful grupului VW, Herbert Diess vorbește despre baterii cu fosfat de fier fără cobalt pentru bateriile noilor modele de clasă mică, în prezentarea lui Cupra Urban Rebel se vorbește despre tehnologia NMC (Li-Ion) pentru bateria mai mare. Aceasta va oferi o autonomie de până la 440 km.
Conceptul este propulsat de un motor electric de 226 CP (166kW) amplasat la puntea față care îi conferă o accelerație de la 0 la 100 km/h în numai 6,9 secunde. Probabil că viteza maximă nu va fi mai mare decât a lui Cupra Born, la care este de 160 km/h, dar Cupra nu a dat încă detalii.
Urban Rebel se bazează și pe detalii familiare mărcii, cum ar fi partea frontală cu aspect de bot de rechin, similară cu cea de la Cupra Born. În prezent, sigla iluminată a mărcii de pe capotă nu ar putea fi folosită deocamdată din cauza reglementărilor privind înmatricularea. Sub grila bot de rechin se observă priza de aer generoasă pentru aerodinamică și răcirea motorului. Rămâne de văzut dacă oglinzile cu un singur braț vor fi preluate și în versiunea de serie. Probabil versiunea de serie va avea mânere de uși vizibile integrate în linia caroseriei pentru o aerodinamică mai bună. Deși lungimea este doar puțin peste 4 metri, ampatamentul are o valoare foarte bună, de 2,60 metri. Acest lucru se datorează platformei dedicate, care a permis relaizarea unei părți frontale scurte, roțile de 21 inch fiind montate în colțurile caroseriei. În spate se remarcă un eleron din două părți care se prelungește din acoperiș. Logoul iluminat apare și la puntea spate înglobat în banda LED.
Interiorul atrage atenția prin noul display al indicatoarelor de bord care este împărțit în trei. Un display central generos amplasat într-un tub afișează informațiile de la navigație și sistemele de asistență. Informațiile relevante pentru condus sunt afișate pe două ecrane mai mici situate în stânga și în dreapta care se pliază. Displayul sistemului multimedia este îndreptat spre șofer și se observă că VW va utiliza și în 2025 cursoarele tactile pentru volumul audio și temperatură cu diferența că acestea vor fi iluminate în viitor.
În cadrul grupului VW, Cupra este poziționată deasupra mărcilor VW și Skoda și este de așteptat ca să se întâmple același lucru și cu Cupra Urban Rebel. Cum VW a a unțat că ID.2 va costa între 20 și 25.000 euro în funcție de capacitatea bateriei ne așteptăm ca Cupra Urban Rebel să se plaseze puțin deasupra. probabil prețurile vor începe de la 22-23.000 euro, adică mai jos decât costă actualul VW E-Up.
În cadrul aceluiași eveniment, Cupra a mai prezentat două concepte:
– Cupra Terramar este primul SUV plug-in hybrid al mărcii. Cu o lungime de 4,5 metri, SUV-ul compact se va produce la uzina Audi de la Gyor, Ungaria, și va dispune atât de motoare convenționale cât și de Plug-In Hybrid cu o autonomie de circa 100 km. Cupra nu menționează dacă Terramar va înlocui Ateca sau va fi un model adițional în gamă.
– Cupra Tavascan reflectă în continuare liniile conceptului prezentat în 2019. Modelul va fi lansat în 2024.