Home Teste Test Mercedes EQB 300 4Matic: Electric pentru familie

Test Mercedes EQB 300 4Matic: Electric pentru familie

de Răzvan Măgureanu
test Mercedes EQB 300 4Matic

Echivalentul electric al lui GLB oferă, ca și fratele său convențional, opțiunea a șapte locuri și banchetă culisantă. Și debutează cu versiunile având două motoare și tracțiune integrală electrică. Test cu Mercedes EQB 300 4Matic de 228 CP.

Mercedes merge pe două căi: platforma dedicată EVA, pentru modelele din clasele mai mari, EQS, EQE (deja lansate) și viitoarele EQE SUV și EQS SUV, și platformele derivate din cele convenționale (MRA pentru EQC și MFAII de clasă compactă pentru EQA, iar acum, și pentru EQB).

Dacă EQA s-a lansat inițial doar cu propulsie față la EQA 250 (versiunile cu două motoare EQA 300 4Matic și EQA 350 4Matic au urmat ulterior), EQB a debutat în versiuni cu două motoare, EQB 300 4Matic și EQB 350 4Matic, dar acum poate fi comandat și modelul de bază, EQB 250. Noi am avut pentru test Mercedes EQB 300 4Matic, cu două motoare, care pun la dispoziție 228 CP și 390 Nm, în timp ce bateria cu o capacitate utilă de 66,5 kWh este identică la toate versiunile EQA și EQB.

test Mercedes EQB 300 4Matic

Ca și modelul convențional, EQB are standard banchetă culisantă și opțional două scaune pe rândul al treilea (987,70 de euro). Mașina de test a venit doar în configurație cu cinci locuri, dar spațiul este similar cu cel de la GLB, așa că pe rândul al treilea pot lua loc persoane de maximum 1,65 metri înălțime. Ca și la EQA, podeaua e mai înălțată față de a modelului convențional, din cauza bateriei. Astfel, pasagerii nu se vor bucura de o ședere la fel de confortabilă precum în GLB, deoarece vor sta cu genunchii în aer.

test Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matic

Și portbagajul este puțin mai mic decât al versiunii convenționale, dar diferențele sunt mici, 495–1710 litri, față de 570–1805 la GLB. În schimb, prin rabatarea banchetei fracționabile 40/20/40% se obține o suprafață plană de încărcare, iar în portbagaj există o carpetă pentru protecție. Nu există loc pentru cabluri sub podeaua acestuia, dar Mercedes oferă două genți elegante pentru depozitarea celor două cabluri, cel pentru rețeaua de 220 V și cel pentru rețeaua trifazată AC.

Jantele mari afectează confortul
Ca și în cazul altor modele Mercedes, la debut se oferă o ediție specială, Edition 1 (5604,90 de euro), care vine cu pachet AMG cu jante multispițe de 20 de inchi de culoarea bronzului, pachet Electric Art, scaune frontale încălzite și volan multifuncțional în piele Nappa. În plus, mașina de test avea și pachetul Premium (3433,15 euro), cu climă automată Thermotronic, sistem multimedia (navigația costă doar 119 euro) cu realitate augmentată, displayuri de 12,3 inchi pentru multimedia și indicatoarele de bord, cameră de marșarier și acces Keyless Go, precum și suspensie adaptivă (1178,10 euro).

Suspensia adaptivă opțională permite reglajul tăriei în Sport sau Comfort, însă jantele de 20 de inchi distrug confortul. Chiar și în modul Comfort al suspensiei adaptive, aceasta este prea fermă, iar amortizarea e dură mai ales la trecerea peste denivelări scurte. Vestea bună este că, dacă nu optați pentru pachetul Edition 1, echiparea standard cu linia Progressive vine cu jante de 18 inchi. Iar în cazul lui EQA 250, pe care l-am testat cu jantele de 18 inchi, confortul e net superior, semn că jantele au un rol important în confortul rulării, iar cele de diametru foarte mare nu sunt cea mai bună soluție pentru drumurile noastre. În schimb, în modul Sport ruliul este redus, în ciuda înălțimii de 1667 mm.

test Mercedes EQB 300 4Matic

Garda la sol, de 154 mm, nu e prea mare, dar nimeni nu va face off-road cu această mașină. Cu 2175 kg (505 mai multe decât GLB 250 4Matic), Mercedes EQB 300 4Matic are o inerție destul de mare în viraje, însă, spre deosebire de EQA 250, cu un singur motor, are aderență mai bună la limită și o dinamică transversală mai bună. Accelerează liniar și rapid, ajungând la 100 km/h în numai 8 secunde, dar la condus nu are valențe sportive, însă nici nu se simte submotorizat. Cele două motoare aduc un plus de 38 CP și numai 15 Nm față de versiunea cu un motor, ceea ce nu îmbunătățește substanțial dinamica longitudinală, dar ameliorează dinamica transversală.

test Mercedes EQB 300 4Matic

În condiții normale, pe asfalt uscat trage numai motorul din față, cel din spate intrând în funcțiune doar la nevoie. Cu toate acestea, consumul de energie este relativ mare. Noi am înregistrat 23,8 kWh/100 km, comparativ cu cel oficial, de 18,2, în condițiile unei temperaturi exterioare de circa 10 grade. Silueta pătrățoasă ca a Clasei G și faptul că Mercedes a păstrat clanțele clasice și barele de pe acoperiș nu ajută aerodinamica, crucială la un model electric. Astfel, cu bateria de 66,5 kWh, autonomia reală este puțin sub 300 km.

test Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matictest Mercedes EQB 300 4Matic

Dacă se conduce în modul Eco, iar în oraș se utilizează recuperarea (sunt disponibile patru grade de recuperare, de la padelele din spatele volanului) se poate obține o autonomie de peste 300 km, dar nu se ajunge la cei 420 anunțați oficial. EQB se poate încărca de la stații AC cu 11 kW sau DC cu până la 100 kW, în acest din urmă caz încărcarea de la 0 la 80% durând 32 de minute. Diferența de preț față de EQA este moderată, la aceeași motorizare aceasta fiind de numai 2200 de euro, la care se adaugă costul celui de-al treilea rând de scaune.

Verdict

Dacă nu ai nevoie de șapte locuri, Mercedes EQA rămâne soluția optimă. Este mai confortabil, mai ieftin, mai economic și mai agil în conducere. Însă motorizarea corectă e cea cu două propulsoare, pentru că oferă aderență și tracțiune mai bune.

DATE TEHNICE 
Caroserie
SUV cu 5/7 locuri. Lungime × lățime × înălțime: 4684 × 1834 × 1667 mm. Ampatament: 2829 mm. Masă proprie: 2175 kg
Tren de rulare
Suspensie independentă, în față de tip MacPherson, în spate multilink cu 4 brațe, arcuri elicoidale, amortizoare, bare stabilizatoare față și spate, frâne cu disc ventilate intern în față, discuri spate, pneuri 235/45 R20 100T
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie cu raport fix
Propulsie
Motoare electrice asincrone cu magnet permanent, câte unul pe fiecare punte, putere 168 kW (228 CP), cuplu maxim 390 Nm
Performanțe
0–100 km/h 8,0 s
Viteză maximă 160 km/h
Consum mixt (WLTP) 18,2 kWh/100 km
Preț de bază
Mercedes EQB 300 4Matic   57.100 euro/48.100 euro, cu Rabla Plus

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?