Producătorii premium oferă din ce în ce mai multe opțiuni după cumpărarea mașinii care se pot activa over-the-air în baza unui abonament. Dacia îi ia peste picior pe producătorii premium și oferă un “încălzitor de scaune” gratuit.
Foto: Dacia/auto motor und sport
În ultima vreme se manifestă o nouă tendință în industria auto. Noile sisteme multimedia moderne permit actualizări over-the-air. Acestea sunt utilizate nu doar pentru actualizarea softului de navigație ci și pentru activarea diverselor opțiuni.
Astfel, dacă atunci când ai cumpărat mașina nu ai avut bani pentru toate opțiunile pe care ți le-ai dorit, acum poți să le activezi over-the-air după cumpărarea mașinii în baza unui abonanent. De exemplu, poți cumpăra pe bază de abonament lunar diverse sisteme de asistență, scaune încălzite sau chiar și direcție integrală cu un unghi de bracaj mai mare.
De fapt hardware-ul este instalat în mașină încă de când ai cumpărat mașina și când plătești abonament se activează doar posibilitatea de utilizare. Iar aceste abonamente nu sunt chiar ieftine pentru că după 1-2 ani ajungi să plătești acea opțiune ca și cum ai fi cumpărat-o de nouă la achiziția mașinii.
Mărcile de volum sau cele low-cost precum Dacia nu au astfel de practici deoarece niciunul din modelele din gama Dacia nu permite actualizări over-the-air. Și de aici s-a născut o glumă pe seama acestor actualizări over-the-air. Englezii sunt recunoscuți pentru umorul lor și trei dealeri din Marea Britanie vor oferi din februarie 2023 un recipient cu apă caldă care a fost numit “Heated Seat Savior”.
La ce folosește? Îl poți pune pe scaun înainte de a porni la drum și îți încălzește șezutul scaunului. Este evident că scaunul nu se va încălzi la fel de uniform ca în cazul unui scaun încălzit cu rezistență electrică atât la nivelul spătarului cât și al șezutului.
Pentru ca gluma să fie perfectă până la capăt, recipientul cu apă caldă este însoțit și de câteva instrucțiuni. Nu stați pe el în timp ce conduceți, nu îl umpleți decât la două treimi din volum și nu încălziți apa în cuptorul cu microunde!
Un oficial de la Dacia UK spune că această campanie de “încălzire gratuită a scaunelor” este doar o glumă dar transmite și un mesaj, și anume că Dacia nu va cere bani clienților pentru abonamente pentru activarea unor funcții ale modelelor sale.
De asemenea, prin această campanie, Dacia vrea să atragă atenția că va monta în mașinile sale doar lucrurile esențiale pentru a menține prețurile accesibile într-o perioadă în care prețurile mașinilor noi au crescut exagerat.