Știri Teste

Dacia Logan și Sandero/Stepway, o privire asupra detaliilor

(foto: Adrian Cobzașu)

Noua familie de modele Logan, Sandero și Sandero Stepway ale mărcii naționale nu mai folosește componente vechi, amortizare deja în ani pe diverse modele Renault, ci propune soluții moderne, în pas cu vremurile. Practic, Dacia nu mai propune modele pentru piețe emergente, ci pentru piețe principale, dar într-o nișă a rațiunii și soluțiilor inteligente. Un prim test cu noile modele veți putea citi în numărul pe decembrie al revistei Auto Motor și Sport. Pentru moment, vă propunem o trecere în revistă a unora dintre cele mai interesante detalii de la noile modele. 

Dacia Sandero Stepway are un design diferit de Sandero, care se remarcă atât prin ornamentele de plastic pentru protecția caroseriei, cât și alt parașoc frontal sau altă capotă a motorului. 

 

În partea inferioară a ușilor se găsește un sticker negru, nu o aplică din plastic, așa cum pare la prima vedere. 
Luminile de zi cu LED sunt disponibile în standard. Vizual, pot fi asociate unui „Y”, dar și unor săgeți. 
Stopurile sunt desenate într-o temă similară, însă aici lipsește soluția LED. Numele „Dacia” se găsește în ambele cazuri. 

La nevoie, barele de pe plafon pot fi plasate și longitudinal, ușurând montarea unor accesorii specifice (portbagaj suplimentar sau suport biciclete). Rezistă la maxim 80 kg.  

Portbagajul are pragul de încărcare destul de ridicat, dar volumul a crescut până la 328 de litri. În anumite versiuni, podeaua este dublă. 

Butonul de deschidere nu mai este pe hayon, ci „mascat” la baza acestuia.

Roata de rezervă este „aproape” de dimensiune normală: 185/65 R 15 în loc de 205/60 R16. Cricul se găsește în stânga, iar accesoriul de tractare în dreapta. În portbagaj sunt și patru cârlige utile. 

Antena radio s-a mutat în spate. 

Evacuarea este acum undeva în dreptul ușii stânga spate. 

Motorul de 1 litru poate avea 90 sau 100 CP (dacă se alege versiunea cu GPL, cu 300 de euro mai scumpă). Nu există telescop pentru susținerea capotei, ci doar o tijă mobilă. 

Geamurile din spate nu se deschd până jos. 

Clanțe moderne de uși. Pe versiunile inferioare, sunt din plastic negru.

Interiorul este în general nou, dar câteva detalii, cum ar fi volanul, s-au păstrat sau se regăsesc și la Duster. Foarte important, volanul se reglează acum și în profunzime. 

Scaunele au o structură complet nouă și sunt mult mai odihnitoare decât în trecut, cu avantaje clare pentru confortul la drum lung. Teierele sunt tip „virgulă”.

Bancheta este ușor profilată pentru locurile laterale și se rabatează 2/3-1/3.

Pe cotiera ușii șoferului se găsesc comenzile pentru toate cele patru geamuri electrice, atunci când acestea există în dotarea mașinii. Comenzile pentru oglizile electrice sunt noi. 

Fețele ușilor posterioare sunt tratate mai sărăcăcios, fără inserțiile din material textil regăsite în față. 

Centurile de siguranță nu mai sunt regabile pe înălțime.

Butonul de SOS este în sptele plafonierei duble. 

La versiunile de top, deschiderea ușiței pentru alimentarea cu combustibil se face de la bord. Comanda este la îndemână, în zona pragului stâng. 

Tot versiunilor de top este rezervată și frâna de parcare cu acționare electronică, o premieră la Dacia.

Cutia de viteze cu variație continuă (CVT) poate fi complată doar motorului de 1 litru în versiunea de 90 CP. Trecerea în punctul „L” (de la „low”) înseamnă trecerea motorului la o turație mai înaltă și păstrarea lui acolo, pentru a oferi o oarece frână de motor atunci când e necesar.

Farurile cu aprindere automată sunt disponibile de la echiparea de mijloc „Essential”…

…dar senzorul de ploaie vine doar pe echiparea de top numită „Comfort”.  

Satelitul de comandă audio din spatele volanului este foarte util. 

Buton pentru pornirea motorului fără cheie, tot în echiparea „Comfort”. 
În spatele tabletei centrale (atunci când aceasta există) este prins și un suport pentru telefon, foarte util dar cam flexibil. Inclusiv o priză USB este disponibilă în apropiere. 

Foarte puține butoane fizice au rămas pe consola centrală. Dacia se aliniază stilului minimalist la modă acum. 

Ceasurile de bord sunt analogice, preluate de la Duster, dar ecranul central poate afișa informații mai complexe. 

Torpodo cu ușă mare, dar nu la fel de spațios pe cât pare inițial. 

Sandero simplu nu mai are protecții de plastic la arcele roților, dar tabla păstrează un profil. Stepway este „locomotiva” noii game Dacia iar aceste profile există tocmai pentru a acomoda mai bine acele protecții. 

La versiunile inferioare de echipare, ușița de la rezervor se deschide manual, ca în trecut. 

Cutia de viteze manuală are 6 trepte în cazul motoarelor de 90 și 100 CP, și numai 5 în cazul celui de bază, de 65 CP. 

Cu excepția șoferului, toți pasagerii au mânere de susținere fixe. 

La versiunea „Essential”, comenzile aerului condiționat manual arată ieftin. 

Dacă nu se optează pentru display central, Dacia oferă un suport foarte isteț pentru telefon. Este disponibilă și o aplicație pentru telefonul mobil „Media Control, care se transformă astfel într-un sistem de infotainment…
…care arată cam așa. De altfel, îl puteți descărca din magazinul de aplicații al telefonului pentru un mic și limitat test.

Plasticul care se găsește la versiunile mai ieftine în locul materialul textil de pe bord este mai rezistent, dar arată mai ieftin. 

Nu în ultimul rând, Logan vine cu un design de asemenea foarte atrăgător și cu unele caracteristici aparte. Dar vom insista asupra loc cu ocazia unui test viitor. 
Nu uitați să citiți și impresiile de condus din numărul pe decembrie al revistei Auto Motor și Sport. 
 

 

Dan Scarlat

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta