Dacia a anunțat faptul că astăzi, 20 decembrie, a livrat al 10.000-lea exemplar Dacia Spring pe piața din România.
Bogdan Luca, din București, este clientul care a primit astăzi de la Mihai Bordeanu (Director General Dacia) cheile exemplarului Spring cu numărul 10.000. Mașina, care a venit cu noua identitate de marcă Dacia, este de culoare albă și a fost cumpărată, cum altfel, prin intermediul programului Rabla Plus.
Cu această ocazie, Dacia face și un bilanț global al vânzărilor modelului Spring. Primul model electric Dacia, lansat în toamna anului 2020, a înregistrat peste 110.000 de comenzi și aproape 70.000 de unități au fost deja livrate clienților din peste 30 de țări, majoritatea europene. Situația de la sfârșitul lunii noiembrie arată că cele mai mari vânzări ale modelului Spring au fost în Franța (aproape 29.000 de exemplare), urmată de Germania, cu peste 14.000 de unități.
După momentul lansării pe piața noastră, cu prețul de 18.100 euro (aprilie 2021), Dacia Spring a trecut printr-o serie de scumpiri succesive. Iată și istoricul acestora:
- aprilie 2021 – 18.100 euro
- noiembrie 2021- 19.100 euro
- aprilie 2022 – 20.300 euro
- mai 2022 – 20.900 euro
- iulie 2022 – 21.400 euro
- august 2022 – 21.800 euro
Acum, însă, prețul modelului Spring a ajuns la 22.100 euro. Mașina este disponibilă într-o singură versiune de echipare, Expression și pentru nici una dintre cele 5 culori nu se plătește în plus. Principalele echipamente opționale sunt formate din: adaptorul pentru încărcare rapidă (30 kW, 0 – 80% în 56 minute) oferit la prețul de 500 euro, cablu de încărcare Mode 2 (10A) pentru 200 euro și, la nivel de design, Pachetul Orange (element decorativ orange, carcasa oglinzi retrovizoare exterioara de culoare neagră, cu insertii Orange) propus la prețul de 150 euro.
Chiar și așa, Dacia Spring rămâne cel mai accesibil EV din Europa. Pe piața noastră, principalul concurent este Volkswagen e-up!, care costă 25.835 euro, cu motor de 83 CP și autonomie oficială de 260 km.