Home Modele noi Dacia Spring – să cunoaștem în detaliu noul model electric al mărcii românești!

Dacia Spring – să cunoaștem în detaliu noul model electric al mărcii românești!

de Dan Scarlat

În data de 8 decembrie 2020, Dacia a organizat un eveniment la sediu Renault Bucharest Connected, cu scopul de a prezenta presei noul model electric Spring. Deși nu am condus mașina, am putut să o analizăm mai îndeaproape. 

Dacia Spring va fi disponibilă la vânzare începând cu anul viitor, la un preț încă necomunicat, dar promis a fi cel mai bun pentru un autoturism electric. Deși comenzile vor fi deschise în prima jumătate a anului, primele exemplare vor ajunge în posesia publicului larg abia în toamna lui 2021. Însă cei curioși vor putea să testeze mașinile încă din primăvară, când vor apărea pe străzi flote pentru serviciile de car-sharing. 

Trei versiuni vor fi disponibile: una pentru car-sharing (o singură echipare, tapițerie specială), una cargo (tot o singură echipare, două locuri, volum „benă” de 800 de litri, sarcină utilă 320 kg) și una „civilă” (unul sau două niveluri de echipare – urmează a se decide curând). 

Mai multe informații despre mașină puteți citi aici. În continuare, vă prezentăm câteva imagini cu detaliile mașinii, așa cum le-am suprins la prezentarea inițială. Specificăm că este vorba de un exemplar destinat serviciilor de car-sharing, cu unele specificații diferite de versiunile care vor fi disponibile pentru publicul larg. 

Cum sunt împărțite blocurile optice frontale: sus lumini de zi cu LED, înconjurate de lămpile de semnalizare, jos faza „scurtă” la exterior și cea „lungă” la interior. 

În premieră pentru un model Dacia, lămpi de semnalizare integrate în oglinzile retrovizoare!

Lămpi spate de poziție cu LED la versiunea expusă, destinată serviciilor de car-sharing. Un design diferit, cu elemente în formă de „Y” (ca la noile Logan/Sandero) apare în imaginile oficiale pentru versiunea „civilă”.

Lampa de ceață este la baza parașocului spate, relativ expusă la lovituri accidentale în diverse obstacole/stâlpișori/gărdulețe și ce au mai instalat edilii noștri prin parcările publice. 

Ca la noul Sandero Stepway, ornamentul lateral este doar un sticker, nu o aplică separată de plastic. 

Deschiderea hayonului se face de la un buton vizibil, dar cu impuls electric. În sigla „Dacia” este integrată camera de vederi pentru marșarier. 

Hayonul nu are niciun mâner de închidere pe interior. 

Portbagaj cu volum de 300 de litri, mare pentru o mașină cu lungime de circa 3,7 metri. Pe pragul de încărcare se găsesc două stickere aderente.  

Pneuri „Linglong” de dimensiuni 165/70 R14 îmbracă jante de aliaj cu design atrăgător. 

Suspensie simplă, semi-independentă în spate și tamburi de frână. 

Un singur ștergător, cu două brațe, pentru parbriz, și o singură duză de lichid de curățare. 

Mult spațiu sub capotă, unde în versiunea inițală a mașinii se găsea un motor termic. Poate ar fi fost bine-venit un suport pentru păstrarea unui cablu de încărcare, mai ales că loc e destul. 

Portul de încărcare se ascunde sub sigla frontală. 

Uși cu deschidere largă în față, dar nu la fel de „ospitaliere” pentru pasagerii din spate. 

Bord simplu, cu o consolă centrală generoasă, dar fără liniile orizontale și stilul minimalist al noilor Logan/Sandero.

Vechiul sistem de MediaNav de infotainment. Prin utilizarea unor componente deja amortizate la alte modele, Dacia pare că revine la conceptul „low cost” al primelor generații Logan/Duster în cazul particular al lui Spring, în defavoarea noii filosofii „smart buy”. 

Panou de comandă simplu pentru sistemul de climatizare, care nu este automată. Comenzile electrice ale geamurilor din față sunt pe consola centrală. În cazul geamurilor din spate, găsim comenzile pe ușile posterioare.  

Aeratoare binecunoscute de la alte modele ale mărcii, dar înconjurate de un inel albastru, care simbolizează ideea de „electric”. 

Modelul expus dispunea de senzor de lumini, dar nu și de ploaie (care este posibil să nu existe în ofertă).

Pe volan găsim în partea stângă comenzile pentru limitatorul de viteză (nu un tempomat veritabil – exact ca în cazul primelor versiuni de Logdy/Dokker), iar în dreapta butonul pentru comanda vocală a asistenților integrați în Apple CarPlay sau Android Auto. 

Volanul este fix, nu există niciun fel de reglaj. Pentru o persoană înaltă, pare la prima vedere cam jos plasat. 

Selector rotativ pentru transmisia directă…

…dar frână de parcare încă tradițională, mecanică. 

Comenzile pentru oglinzile retrovizoare cu acționare electrică, blocarea geamurilor spate și dezactivarea senzorilor de parcare sunt în stânga coloanei de direcție. 

Tot în stânga, dar mai jos, la baza planșei de bord, sunt și comenzile pentru deschiderea trapei de acces la portul de încărcare și capotei. 

Plafoniera include butonul de SOS. 

Doar parasolarul pasagerului dispune de o oglindă de curtoazie (neiluminată). 

Tabloul de bord arată modern și atrăgător, chiar dacă digital este doar micul display central alb-negru. Informațiile sunt lizibile, suficiente și bine organizate. 

Versiunea pentru car-sharing are o tapițerie specială, mai rezistentă. Tetierele sunt integrate în scaune. Poziția la volan este înaltă. Nu am găsit un reglaj pentru înălțime al scaunului. 

Banchetă aproape deloc profilată, dar care pare suficient de confortabilă pentru drumuri scurte și medii. 

În spate încape chiar și un pasager de 1,9 m înălțime, chiar dacă la limită. Grijă însă la intrat/ieșit, căci traversa plafonului este joasă. 

Cheie normală, cu clasicele comenzi pentru închiderea centralizată. 

 

Cam atât momentan despre noua Dacia Spring, sperăm să revenim în primăvară și cu primele informații despre cum se conduce și mai ales autonomia în trafic real. 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?