Promo Știri

Electrică de buget, la SH: 3.500€ pentru un Peugeot 100% electric din 1996!

Nu mai aveți răbdare până se va lansa Dacia Spring, cea mai accesibilă mașină electrică din Europa? Iată o soluție mult mai accesibilă.

Cine spunea că mașinile electrice nu rezistă în timp? Un Peugeot 106 din 1996 încă mai promite o autonomie de aproximativ 90 km, în condițiile în care are acumultarii originali. 

Puțini știu, însă Peugeot chiar a produs începând cu 1995 o versiune electrică a modelului de clasă mini 106, denumit 106 Electric. Acesta fost oferit spre vânzare doar pe câteva piețe europene, precum Franța, Belgia, Olanda, Norvegia și Marea Britanie. 

Sistemul de propulsie a fost dezvoltat de compania franceză Heuliez, iar bateriile de tip nichel-cadmiu au fost produse de Saft Groupe. Mașina promitea o viteză maximă de 90 km/h și o autonomie estimată la 100 km.

În ciuda prețului ridicat, Peugeot spera la o cerere consistentă din partea publicului, estimând între 15 și 20.000 de unități vândute anual. În schimb, doar 6.400 de exemplare de 106 Electrique (denumirea de pe piața locală) s-au vândut între 1995 și 2003, majoritatea fiind comandate de administrația franceză.

Modelul listat la vânzare pe un site de anunțuri are un rulaj de doar 77543 de kilometri și se prezintă într-o stare foarte bună. Iată descrierea publicată de vânzător: 

– Autoturismul este full electric din fabrică
– Acumulatori NiCd de 12 kW, 100% originali, extrem de rezistenți, revizie in 2019, stare foarte bună
– Autonomia este de 90-100 km vara/80-90 km iarna, garantată, viteza maximă 95 km/h
– Se încarcă la priză normală (220V/14A) în 4-5 ore 0-100%
– Consum 12-16 kwh/100 km, motor DC cu recuperare la frânare;
– Revizia motorului proaspăt făcută (curățat, schimbat ulei, semeringuri, perii de cărbune)
– Caroserie galvanizată, nu are puncte de rugină, vopsea originală
– 90% din componente se potrivesc de la modelul 106 de serie diesel sau benzină
– se pot aduce dezvoltări ulterioare: adăugarea sau trecerea pe acumulatori suplimentari/acumulatori moderni, adăugarea unui încărcător rapid; se pot monitoriza și modifica (prin interfața OBD II – bluetooth cu telefonul), parametrii ce țin de motor, încărcare, descărcare, protecții, coduri de eroare, etc
– Asigur documentație tehnică, asistență tehnică la nevoie și baterii de rezervă

Aparent, posibilitățile de îmbunătățire și dezvoltare a sistemului de propulsie sunt reale, pentru că pe un alt site de vânzări mai este oferit un alt Peugeot 106 electric, ceva mai nou, din 2003. Cu un rulaj de 70.000 km, acesta dispune de acumulatori Li-Ion moderni, împrumutați de la un VW eGolf din 2019, care a fost utilizat doar 15.000 km. Prețul cerut este de 4.900 de euro.

    Ceea ce ne face să prevedem cât de căutate vor fi mașinile electrice accidentate grav, dar care au acumulatorii întregi, pentru că aceștia ar putea fi reutilizați pentru reparația, împrospătarea sau chiar îmbunătățirea unor modele mai vechi. 

Altfel, puteți avea încredere într-o baterie de acum 16 ani? Și nu vorbim de un telefon mobil pe care îl pornim pentru un moment de nostalgie, ci de o mașină cu care să ne deplasăm pe distanțe… fie ele și scurte.