Constructorul american a prezentat de curând în Germania cea de-a patra generație a modelului compact Focus, la 20 de ani de la apariția originalului, în timp ce exoticul butic Italian Pagani se pregătește să pună capăt producției modelului Huayra coupé în clasica sa manieră extra-extravagantă.
Nu au nici o legătură unul cu altul, însă culmea Ford-ul Focus de azi și Pagani Huayra „L’Ultimo” pot ilustra cu ușurință cât de diversă poate fi industria auto azi. Spre deosebire de alți constructori, care oferă imagini înainte de comercializarea unei noi generații doar cu versiunile de vârf, Ford nu s-a sfiit se pare să dea publicității și primele imagini oficiale cu versiunea de bază a noului Focus, în echiparea Trend, via configuratorul online din Germania. Așadar, lăsând la o parte ST-Line, Vignale, Active, sau chiar Titanium, ce mai rămâne pentru Trend?
Desigur, un preț de pornire mai mic – de €18.700 în Germania (în România ne așteptăm la o ofertă mult mai bună) – cu un design fără pretenții la exterior: o singură culoare fără cost adițional, jante din tablă cu capace, chiar și lămpile de ceață au dispărut. În cabină, ecranul tactil de 8 inch a fost înlocuit de unul mult mai simplu și de dimensiuni reduse, iar ambianța interioară combină negrul cu elemente argintii. Sub capotă se află propulsorul de 1 litru EcoBoost, în versiunea de 85 CP, legat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte.
Totuși, noul Focus nu este nici pe departe slab dotat – A/C automat, lumini de zi LED, conectivitate Bluetooth, asistență la păstrarea benzii, geamurile electrice, plus un pachet standard de siguranță complet sunt toate standard. Desigur, opțiunile de personalizare nu sunt nici pe departe la fel de multe ca în cazul coupe-ului Huayra „L’Ultimo”.
Supercar-ul italian a primit această poreclă deoarece este fix ultimul exemplar din seria limitată la 100 de exemplare programat pentru producție – una complet manuală, desigur. Totul a început acum 99 de automobile și șapte ani în urmă și se va termina în luna iunie când numărul 100 va ajunge la Miami, la viitorul său proprietar – Brett David, CEO al Prestige Imports. Nu mai puțin de opt luni au fost necesare pentru ca această creație să devină realitate – iar „L’Ultimo” va purta cu mândrie nu doar propulsorul biturbo Mercedes-AMG V12 de 720 CP și 1000 Nm ci și o finisare exterioară direct inspirată de monopostul câșigător în Formula 1 al lui Lewis Hamilton.
Apropo de propulsorul Mercedes-AMG, dacă sunteți amatori de trivia, vă putem spune că în urmă cu 60 de ani, în aprilie 1958, Mercedes devenea proprietarul Audi… oarecum. Mai exact, Daimler-Benz, un precursor al Daimler AG de azi, devenea acționar majoritar al Auto Union – în sine predecesor al mărcii din Ingolstadt. Desigur, istoria a consemnat un parteneriat extrem de scurt – de la 1 ianuarie 1965 Auto Union trecea la Grupul Volkswagen, care în 1969 unifica brandul cu NSU Motorenwerke pentru a pune bazele Audi NSU Auto Union AG, prescurtat la Audi Ag din 1985 încoace.