Ziua de 22 mai a constituit momentul lansării oficiale în România a noilor modele BMW Z4 şi Seria 3 GT.
În cadrul evenimentului desfăşurat în Bucureşti, la The Ark, şeful Departamentului de design interior, Daniel Mayerle, a prezentat în detaliu mesajul stilistic al celor două serii de automobile BMW şi le-a acordat interviuri jurnaliştilor prezenţi Organizatorii au rezervat auditoriului o surpriză impresionantă: a fost invitat pe scenă Marin Dumitrescu, legenda vie a automobilismului românesc, pentru a povesti despre experienţa competiţională proprie legată de marca bavareză şi, în mod special, despre celebrul roadster BMW 328.
Născut în 1919, acesta și-a câștigat faima cu un roadster BMW 328 modificat de el în uzinele Vulcan în perioada 1949–1950. În 1976, avea să câștige ultimul titlu de campion la viteză în coastă. A încheiat cu 36 de titluri de campion național și peste 250 de curse câștigate la viteză în coastă, circuit și raliu.
Despre BMW Seria 3 Gran Turismo
Noul BMW Seria 3 Gran Turismo vine în completarea Seriei 3. Acesta combină genele dinamice şi sportive ale versiunii sedan cu spiritul practic şi versatilitatea versiunii Touring, calităţi care sunt susţinute de o creştere evidentă a spaţiului şi a confortului la condus. Noul Gran Turismo își propune să fie atât un automobil business elegant, cât şi un break dinamic şi confortabil.
Noul model, prezentat în premieră mondială la Geneva Motor Show, va putea fi comandat la dealerii din România din luna iunie, cu un preţ de început de 30.550 de euro, fără TVA, pentru versiunea 320i şi 32.550 pentru 320d.
Chiar de la lansarea BMW Seria 3 Gran Turismo, clienţii pot alege dintr-o selecţie de cinci motoare care acoperă un spectru al puterii între 105 kW/143 CP şi 225 kW/306 CP. Toate propulsoarele utilizează tehnologia BMW TwinPower Turbo. Vârful de gamă cu şase cilindri, aflat sub capota BMW 335i Gran Turismo, este acompaniat de motoarele pe benzină, cu patru cilindri, de la BMW 328i Gran Turismo şi BMW 320i Gran Turismo. Formula va fi completată încă de la lansare de cele două agregate diesel de 2,0 litri aflate în echiparea modelelor BMW 320d Gran Turismo şi BMW 318d Gran Turismo.
Proporţiile specifice BMW, cele patru uşi cu geamuri fără ramă, linia acoperişului tipică pentru coupé, în uşoară coborâre, şi hayonul mare, cu deschidere şi închidere automată, definesc caracterul exterior distinctiv al BMW Seria 3 Gran Turismo. Un eleron spate activ – primul de acest gen la un model BMW – adaugă nu doar un plus de sportivitate, dar contribuie și la apăsarea aerodinamică.
Noul BMW Seria 3 Gran Turismo este mai lung cu 200 mm faţă de BMW Seria 3 Touring, are ampatamentul extins cu 110 mm şi este mai înalt cu 81 mm. Cu toate acestea, utilizarea inspirată a proporţiilor, suprafeţelor şi liniilor permit ca BMW Seria 3 Gran Turismo să fie recunoscut imediat ca un membru al noii gamei BMW Seria 3.
Despre noul BMW Z4
Cea mai nouă versiune a modelului roadster, echipată cu o serie de inovaţii suplimentare la nivelul sistemului de propulsie şi al dotărilor, a avut premiera mondială la Salonul auto de la Detroit, în ianuarie, iar pe piața din România va debuta la sfârșitul acestei luni.
Noul BMW Z4 reprezintă o interpretare tradiţională, dar contemporană a conceptului de roadster clasic. Dotările exterioare noi, subtilităţile de detaliu interior, noul pachet de echipamente Design Pure Traction, noul entry-level sDrive18i dau un nou impuls unui model care face parte din unul dintre cele mai exclusiviste şi emoţionale segmente ale industriei auto.
Noul BMW Z4 intră în scenă la 25 de ani după legendarul BMW Z1. Atunci când a fost lansat, în 1987, la Salonul auto de la Frankfurt (IAA), modelul s-a remarcat printr-un concept unic de uși care se retrăgeau în caroserie pentru a permite accesul în mașină. Odată cu BMW Z1 a început un nou capitol din istoria modelelor BMW roadster – o tradiţie care a început în anii ’30 şi a culminat cu BMW 328 (câştigător Mille Miglia în 1940) şi BMW 507 din 1955. În anii ’90, BMW Z3 şi BMW Z8 au readus la viaţă tradiţia bogată a acestor modele. De asemenea, au fost deschizătoare de drum pentru prima generaţie BMW Z4 şi apoi pentru succesorul acestuia, primul roadster al mărcii care a fost echipat cu un hard top retractabil.
Încă de la lansare, BMW Z4 va dispune de o gamă de cinci motorizări pe benzină, clienţii putând alege dintre cele trei versiuni cu patru cilindri şi cele două cu şase cilindri. Cea mai importantă particularitate a acestora este tehnologia BMW TwinPower Turbo care asigură un echilibru excepţional între plăcerea condusului şi consumul de combustibil indiferent de putere. Toate propulsoarele noului BMW Z4 îndeplinesc standard normele Euro 6 privind emisiile, care vor intra în vigoare în 2014.