Home Știri Despre business și tehnologie cu JLR, Honda, Ford sau Faraday Future

Despre business și tehnologie cu JLR, Honda, Ford sau Faraday Future

de Aurel Niculescu

Jaguar Land Rover se ocupă de tehnologiile de conectivitate, Honda de siguranță, Ford evită gropile iar Faraday Future – un concurent EV al Tesla, anunță o investiție majoră.

Automobilele smart, conectate, de la JLR – Discovery Sport, Range Rover sau Jaguar F-Pace fac parte de acum dintr-un nou proiect de infrastructură „smart” – UK CITE Project – menit să creeze primul coridor rutier conectat din Anglia, un pas înainte în pregătirea pentru a include pe șosele automobilele self-driving. Proiectul include o parte din M40, M42, A45 și A46 – aproximativ 40 de mile (65 km) de drum fiind dotat cu o combinație experimentală de tehnologii wireless – DSRC, 3/4G, WiFi și fibră optică pentru a permite vehiculelor de test să rămână conectate nu doar între ele ci și cu infrastructura din jurul lor (tehnologie V2X).


Și Honda se gândește la siguranță – chiar dacă într-un sens ceva mai clasic – în timp ce vorbește de câteva atu-uri specifice ale noului CR-V pentru Europa, pe care îl consideră cel mai sigur și dinamic SUV al lor din toate timpurile. Elementele de noutate incluse sunt noul șasiu și caroseria realizate din materiale ușoare dar în același timp foarte rezistente la tensiune, sistemele opționale Real Time AWD sau Agile Handling Assist system (AHA). Îi vom crede pe cuvânt – până la probele din revista AMS – la fel ca pe americanii de la Ford, care promit că noua tehnologie de detectare a gropilor de pe noul Focus poate reduce efectele întâlnirii accidentale cu gropile din asfalt.



Parte a sistemului de suspensii cu amortizare controlată în mod continuu (Continously Controlled Damping), noua tehnologie monitorizează în timp real informațiile oferite de senzori pentru a asigura calitatea ținutei de drum – atunci când o groapă este detectată se ajustează cursa suspensiei, astfel încât roata să nu intre în întregime în ea, iar suspensia spate va reacționa chiar mai repede deoarece „știe” de la roata din față de viitorul impact cu groapa. Sistemul face parte din CCD, tehnologie care la fiecare 2 milisecunde monitorizează suspensia, caroseria, direcția și datele de frânare, ajustând în consecință răspunsul suspensiei.

Startup-ul Faraday Future mai are până va ajunge să se gândească la proiecte „speciale”, fiind preocupat acum să dezvăluie o investiție majoră recent finalizată – de 2 miliarde de dolari – care a schimbat fundamental structura sa de conducere și a adus în față un nou acționar majoritar. După o serie de plecări anterioare – Stefan Krause (fost CFO la BMW sau Deutsche Bank) și Ulrich Kranz (fost șef la BMW pe divizia de EV) au format propriul startup – de acum nici unul dintre cei trei co-fondatori nu mai lucrează la Faraday – Tony Nie, fost oficial Lotus. În schimb, Jia Yueting rămâne CEO al companiei în ciuda diminuării cotei sale de reprezentare la 33% – odată cu sosirea drept investitor majoritar, cu 45%, a holding-ului din Hong Kong Evergrande Health. Cu cele 800 de milioane din investiția totală deja în conturi, FF vrea să termine de pregătit o locație de producție din Hanford, California pentru producția modelului SUV FF91 – însă analiștii sunt foarte sceptici cu privire la posibilitatea de a respecta planul inițial care prevedea începerea livrărilor încă de anul acesta.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.