Home Știri Din nou risc de incendiu la Ford Kuga PHEV, dar și la versiune hibridă

Din nou risc de incendiu la Ford Kuga PHEV, dar și la versiune hibridă

de Răzvan Măgureanu
Ford Kuga

Ford are din nou probleme mari cu Ford Kuga PHEV. Un cuzinet de bielă defect creează din nou risc de incendiu. Acțiunea de rechemare a condus la reacții critice din partea clienților.

Tehnologia evident fragilă a lui Ford Kuga PHEV creează din nou probleme. Nu mai devreme de acum doi ani, în 2020, apărea primul risc de incendiu la modelul PHEV al lui Ford cauzat de defecte ale bateriei de înaltă tensiune și ale sistemului de încărcare. Acestea ar fi putut declanșa un incendiu.

Ford nu a putut remedia problema decât prin înlocuirea bateriei. Campania a durat până în 2021 și i-a costat pe cei de la Ford foarte mulți bani. Atunci, producătorul american a încercat să îi liniștească pe clienți cu carduri de combustibil ca o compensație că nu își mai pot încărca mașina la priză și nu se mai pot deplasa cu ea în mod electric.
Compensația a fost foarte palidă deoarece aceasta nu acoperea diferența mare de preț între versiunea convențională și cea PHEV.

Acum, Ford Kuga PHEV are din nou probleme și acestea sunt mult mai grave deoarece afectează și versiunea hibrid simplă fără încărcare la priză, propulsată de același motor de 2,5 litri.

La motorul Duratec de 2,5 litri o defecțiune la cuzineții bielei poate deteriora blocul motor sau baia de ulei, ceea ce poate duce la scurgerea de ulei și/sau vapori de combustibil. Datorită modului de proiectare al scutului motorului și al grilei active a radiatorului, uleiul sau vaporii de combustibil se pot acumula sub capotă în anumite condiții de funcționare.

Potrivit Ford, lichidele foarte inflamabile pot migra către sursele de aprindere cum ar fi evacuarea fierbinte, ceea ce poate duce la un posibil incendiu sub capotă, topirea unor componente sau apariția fumului. Deși Ford a anunțat că este la curent cu trei incidente în Europa “în care un incendiu sub capotă a fost cauzat de deteriorarea motorului”, producătorul american nu a impus nicio interdicție de a conduce mașinile, cum a fost cazul cu primul caz de incendiu când Ford a cerut clienților să nu mai încarce bateriile.

Mașinile cu probleme au fost produse la uzina din Valencia, Spania, din 2 august 2019 până pe 13 iunie 2022, deci timp de aproape 3 ani. În Germania sunt afectate 36.429 vehicule.

Ford a găsit o soluție paliativă în sensul că a practicat niște găuri în scutul motor (!) pentru un drenaj al uleiului sau combustibilului scurs. De asemenea, grila activă a fost modificată pentru a îmbunătăți fluxul de aer către motor în timpul conducerii și a reduce astfel temperatura de sub capotă.
Dar astfel, rolul grilei active se minimizează deoarece grila activă trebuie să stea închisă când nu e nevoie de răcire.

Ford declară însă că aceste modificări nu au niciun impact asupra performanțelor vehiculului. Cu siguranță, asupra performanțelor vehiculului nu, dar influențează negativ consumul într-o oarecare măsură, răcind uneori motorul mai mult decât e nevoie prin deschiderea grilei active când nu e neapărat necesar.

Unii dintre clienți sunt revoltați și au comentat negativ pe site-ul www.auto-motor-und-sport.de. “În acest fel se acceptă poluarea mediului”, spune un client  Iar alt client declară:  “Nu văd un remediu pentru problemă. E doar o schimbare și apariția unei alte probleme.”

Până la redactarea acestui articol nu am primit niciun comunicat oficial de la Ford România. Dar așteptăm un punct de vedere.

Rechemare și în SUA pentru aceeași defecțiune 
În SUA, problema afectează și mai multe unități. Ford a inițiat o rechemare la începutul lui iulie pentru nu mai puțin de 100.689 exemplare ale lui Escape, cum se numește Kuga în SUA. Această rechemare include și pick-up-ul Maverick și modelul de lux Lincoln Corsair.

Administrația pentru Siguranța Transporturilor din SUA îi sfătuiește pe proprietarii afectați “să parcheze mașina și să oprească motorul imediat dacă aud zgomote neașteptate, observă o scădere a perfromanțelor sau apariția fumului”.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?