Home Teste Test Range Rover P530: My lord

Test Range Rover P530: My lord

de Răzvan Măgureanu
test range Rover P530

Regina Angliei nu are de ce să fie îngrijorată, pentru că noul Range Rover este și mai confortabil, mai luxos și mai spațios. Test cu cea mai puternică versiune Range Rover P530 cu motor V8 twin-turbo și ampatament lung.

Când îmbătrânești, începi să îți faci tot felul de griji. Că nu mai poți face lucrul X sau Y, că îți este greu să te urci sau să te dai jos dintr-o mașină ori să te deplasezi într-un anume loc. Dar regina Angliei, care a împlinit 96 ani în 21 aprilie și 70 de ani de domnie în 2 iunie, nu trebuie să își facă astfel de griji, pentru că mașina oficială a casei regale a trecut la o nouă generație, care este și mai confortabilă, și mai luxoasă, și mai spațioasă.

Palatul Buckingham pe roți
Noi am testat versiunea lungă, Range Rover P530 Autobiography, care vine cu scaune Executive în spate, adică două fotolii individuale mai late decât tronul Angliei. Spațiul pentru picioare este uriaș, iar la nevoie, scaunul pasagerului din față poate culisa înainte, acționat electric de pe displayul sistemului multimedia, creându-se și mai mult loc. Ca referință, este ceva mai mult loc decât într-un Mercedes Clasa S cu ampatament lung. Și, bineînțeles, și în față, și în spate podeaua e acoperită cu covorașe de pluș destul de groase, dar nu chiar la fel de groase precum cele din Rolls-Royce Cullinan.

Și în față stai sus, în niște fotolii luxoase, care, la Autobiography, au standard încălzire, ventilație, reglaje electrice pe 24 de direcții și masaj cu patru programe, cinci direcții și cinci intensități. Scaunele frontale permit și reglajul electric al lateralelor, dacă vrei să le strângi pe lângă tine, dar nu au funcție dinamică precum la Clasa S, însă Range Rover nu e o mașină cu care să ataci virajele în forță.

test range Rover P530

Cele două scaune din spate se pot acționa electric ori de pe displayul sistemului multimedia, ori de la butoanele din portbagaj, inclusiv segmentul central din mijloc, care ține loc și de cotieră centrală. Un detaliu de lux ar fi că, deși cotiera centrală din față este foarte lată, ca urmare a faptului că nu culisează înainte-înapoi, Range Rover s-a gândit să monteze și cotiere reglabile pe înălțime pentru scaunele frontale.

Ca și la BMW X5, hayonul este din două părți, ambele deschizându-se electric și oferind acces la portbagajul care nu e foarte modulabil. Spătarele scaunelor din spate se rabatează electric, dar, din cauza masivității lor, suprafața obținută este departe de a fi plană. Însă, cu siguranță, acest Range Rover nu e menit să care mobilă de la Ikea, fiindcă cel care își permite să achite minimum 175.000 de euro pentru acest Range probabil că își comandă mobilă premium de la Chapel Street sau Theodore Alexander.

test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530

Display multifuncțional, ca la Tesla
Ambianța ultraluxoasă se îmbină cu nota high-tech conferită de noile displayuri și softul din spatele lor. Sistemul multimedia Pivi Pro cu ecran curbat de 13,1 inchi este, de fapt, un creier electronic al mașinii, care îți permite să comanzi deschiderea ușilor și mișcarea scaunelor și pe care îl poți configura cu meniurile pe care le vrei să apară în prim-plan. Displayul servește și ca afișaj pentru senzaționala cameră de luat vederi la 360 de grade, care, de fapt, afișează șase imagini de aproape și șase imagini de ansamblu, plus capota „transparentă“, ca să vezi ce e sub mașină, ceea ce este extrem de util în off-road. Apoi, pe ecran poți vedea starea sistemului 4×4, ce diferențiale sunt blocate, unghiul de viraj al roților, gradele de înclinare laterală și longitudinală și busola.

test range Rover P530
De asemenea, vezi și programele Terrain Response, care apar la baza ecranului. Pe lângă Eco, Comfort și Dynamic, ai și Rock Crawl, Mud-Ruts și Sand, dar și un mod Individual, care oferă multiple reglaje pentru răspunsul direcției, motorului, suspensiei, controlului tracțiunii, dar și permite blocarea manuală a diferențialelor central și spate.

Mai trebuie menționat că displayul poate fi acționat tactil sau cu feedback haptic, în funcție de dorință. Dacă organizarea meniurilor, operarea și grafica meniurilor sistemului Pivi Pro reprezintă un mare pas înainte, operarea ecranului virtual de 13,7 inchi pentru indicatoarele de bord nu e la fel de simplă și de intuitivă. Ai multe posibilități de configurare, pentru că ecranul central este practic împărțit în trei sub ecrane, iar fiecare poate fi configurat separat, existând trei layouturi de bază. Dar operarea de la butoanele de pe brațul stâng al volanului e complicată, pentru că trebuie să apeși tot timpul pe niște suprafețe mici, neexistând o suprafață tactilă cum sunt mini-joystickurile de pe volanul lui Mercedes, care permit și operarea sistemului multimedia, opțiune indisponibilă la Range.

test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530blanktest range Rover P530

Ca și la rivalii premium germani, comanda vocală funcționează și nu prea. Recunoaște numele din agenda telefonică, dar, dacă îi comunici o adresă din România, nu înțelege nimic. Sistemul de navigație este intuitiv ca programare, însă nu e anticipativ – nu încetinește la apropierea de intersecții sau semafoare când comuți pe pilotul automat adaptiv.
Pentru ca regina să nu fie deranjată de poluare, Range Rover a fost echipat cu un sistem de detecție și purificare a aerului. Surprinzător, la ora testului, calitatea acestuia era foarte bună la marginea Bucureștiului.

test range Rover P530

Un covor zburător
După cum știți Mercedes a inventat pentru Maybach un mod Maybach, care desemnează un confort suprem. Același nivel de confort este oferit și de noul Range Rover P530 în modul Comfort. Mașina grea de 2626 kg plutește maiestuos pe șosea, de parcă ai fi pe un covor zburător. Există o ușoară legănare longitudinală, care te face să te simți ca pe o pernă de aer, iar același lucru se întâmplă și pe macadam, unde pasagerii nu simt nicio denivelare, deși mașina de test rula pe jante uriașe, de 22 de inchi. Bine, aceste jante par uriașe ca dimensiune în sine, dar, montate pe acest mastodont lung de 5,25 metri și înalt de 1,87, par măsura potrivită.

test range Rover P530

Zgomotul rulării este imperceptibil, iar nivelul de zgomot se menține redus și la viteze ridicate, de 160–180 km/h, în ciuda unei suprafețe frontale foarte mari. Dar clanțele ascunse în caroserie și oglinzile nu foarte mari și atent studiate aerodinamic contribuie la silențiozitatea mașinii.

În modurile Eco și Comfort, totul este superrelaxat. Direcția lui Range Rover P530 e foarte asistată și destul de indirectă, motorul răspunde mai lent, iar în viraje, mașina se înclină. Însă dacă cuplezi modul Dynamic sau accesezi modul Individual și treci direcția pe Heavy, motorul pe Responsive și suspensia pe Firm, atunci situația se schimbă. Direcția devine mai grea, suspensia se întărește vizibil și motorul se trezește la viață.

test range Rover P530

Însă nu vă așteptați la un comportament de X5, pentru că atributul „sport“ are altă semnificație la Range. Cu sistemul Dinamic Response de bare stabilizatoare active conectate la o rețea de 48 V, suspensia pneumatică și direcția integrală, Range Rover se conduce mai ferm, ruliul se reduce semnificativ, dar masa mare limitează aptitudinile sportive, deși motorul V8 are potențial mai mare.

La începutul anilor 2000, când Land Rover a fost în proprietatea BMW, britanicii au realizat că motoarele bavarezilor sunt o referință în industrie. Acum, din cauza emisiilor, au trebuit să renunțe la propulsorul V8 de 5 litri cu compresor mecanic al casei și au cumpărat V8-ul twin-turbo de 4,4 litri de la BMW, care este pur și simplu fabulos. În modul Dynamic sau dacă se setează manual pe Responsive, motorul împinge cu o vehemență ieșită din comun, iar la peste 3000 rpm se aude un sunet „made in Bavaria“ absolut superb.

Cuplul de 750 Nm disponibil de la numai 1800 rpm pare fără limite și conferă o forță de împingere viguroasă și continuă de la turații mici. În numai 4,7 secunde, mașina ajunge la 100 km/h și accelerează liniar, fără niciun gol turbo, până la viteze mari. Pentru masa pe care o are de împins, aerodinamica de SUV și puterea brută, consumul de 16–17 l/100 km este decent. Acum câțiva ani, motorul V8 cu compresor al lui Range Rover consuma cu 50% mai mult.

test range Rover P530

Peste 175.000 de euro sunt bani mulți chiar și pentru un SUV de lux. Dar acest Range Rover este un fel de Clasă S a SUV-urilor. Parcă am mai auzit asta undeva. Însă din punctul de vedere al confortului, regele este Range Rover. Și din punctul ăsta de vedere regina poate să stea liniștită.

Verdict

Din punctul de vedere al confortului, noul Range Rover este la fel de bun ca Rolls-Royce, dar la jumătate de preț. Ergonomia sistemului multimedia s-a îmbunătățit semnificativ, dar operarea indicatoarelor de bord e deficitară încă. Este mai luxos, mai spațios și oferă foarte multe facilități de confort. Iar motorul BMW îi conferă suveranitatea așteptată de la un Range Rover.

test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530test range Rover P530

DATE TEHNICE 
Caroserie
SUV cu 4 locuri. L × l × h: 5252 × 2047 × 1870 mm. Ampatament: 3197 mm. Masă la gol: 2626 kg. Portbagaj: 725-2176 l. Rezervor: 90 l. Unghi atac/ventral/ieșire: 34,7/27,7/29°. Gardă la sol: 295 mm
Tren de rulare
Suspensie pneumatică cu bare stabilizatoare active, față cu brațe suprapuse, spate multilink. Frâne cu discuri ventilate 400 mm față și 370 mm spate. Direcție integrală. Pneuri: 285/45 R22 114Y
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte
Propulsie
Motor V8 twin-turbo. Cilindree: 4395 cm3. Putere maximă: 390 kW (530 CP)/nc. Cuplu maxim: 750 Nm/1800–4600 rpm
Performanțe
0–100 km/h 4,7 s
Viteză maximă 250 km/h
Consum mediu WLTP 11,7 l/100 km
Emisii CO2   266 g/km
Preț de bază
Range Rover P530 LWB Autobiography  175.156 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?