Home ȘtiriIndustrie Divizia Horse începe producția motorului turbo de 1,2 litri în trei cilindri la Mioveni

Divizia Horse începe producția motorului turbo de 1,2 litri în trei cilindri la Mioveni

de Răzvan Măgureanu
motor turbo 1.2 litri HR12 Dacia Duster Horse

Divizia Horse începe producția motorului HR12 de 1,2 litri în uzina Dacia de la Mioveni, capacitatea de producție instalată fiind de 450.000 motoare pe an. 

După cum se știe, la 1 iulie 2023, Renault și Geely au stabilit un joint venture numit Horse, o divizie de producție pentru sisteme de propulsie hibride și convenționale.

Divizia Horse operează opt uzine în șapte țări (Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, România, Spania și Turcia) trei centre de cercetare și dezvoltare și un sediu central cu sediul la Madrid, Spania. Practic, divizia Horse a preluat de la Renault uzina mecanică de la Mioveni, care produce motoare și cutii de viteze.

Pe 5 iunie 2024, divizia Horse a început producția motorului HR12 de 1,2 litri turbo în trei cilindri la uzina de la Mioveni. Acest motor se producea până acum în uzina din Valladolid, Spania.

Uzina Horse de la Mioveni va asigura atât asamblarea motorului HR12, cât și turnarea carterelor  în turnătoria de aluminiu, cea mai mare de acest gen din România și dintre toate uzinele deținute de Horse.

În vederea industrializării noului motor HR12 au fost modificate peste 75 % din posturile de lucru existente pe linia de asamblare a uzinei de la Mioveni și au fost instalate 24 de posturi noi. Aceste investiții au permis integrarea locală a întregului ciclu de producție. inclusiv turnarea și uzinarea carterelor, care sunt realizate 100% în intern.

Astfel, capacitatea de producție anuală a crescut la 450.000 unități, iar 18% din producție va fi exportată la uzina Horse din Bursa, Turcia.

Motorul turbo de 1,2 litri în trei cilindri echipează diverse modele Dacia și Renault în cazul lui Renault fiind utilizat și în sisteme de propulsie hibride.

Este un motor complet nou de înaltă eficiență care dezvoltă 130 CP/4500 rpm și 230 Nm/1800 rpm., corespunde noilor norme Euro 6D-Full și este proiectat să poată fi adaptat și pentru viitoarele norme Euro 7.

Motorul cu un alezaj de 75,5 mm și o cursă lungă de 89,5 mm dispune de un management termic de ultimă generație, iar raportul specific între cursa și alezajul cilindrului permite o economie semnificativă de combustibil.

Noul motor a debutat pe Renault Austral în sistemul de propulsie hibrid, iar în versiunea convențională este utilizat pe noul Duster.
motor turbo 1.2 litri HR12 Dacia Duster Horse

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.