Home Modele noi Oficial: BMW Seria 1, o nouă generație, fără cutie manuală

Oficial: BMW Seria 1, o nouă generație, fără cutie manuală

de Dan Damian
BMW Seria 1

BMW a prezentat noua generație BMW Seria 1, a patra, la doar cinci ani de la debutul celei de-a treia. Hatch-ul compact renunță la cutia manuală.

În general, nu prea vezi o generație a unui model, fie el și de clasă compactă, care să stea pe piață doar 4 ani. Dar așa s-a întâmplat acum, când noul BMW Seria 1 a fost prezentat ca model complet nou, în condițiile în care a treia generație nu a trecut printr-un facelift. Și este nou (la nivelul suspensiilor și motoarelor), doar că, la nivelul designului seamănă mai mult cu un facelift extins. Adică alura este cam aceeași, dar detaliile diferă. De exemplu, farurile au aproximativ aceeași formă, dar adoptă noua semnătură luminoasă. Partea inferioară a spoilerului este mai lată, fiind completată de mici prize de aer separate, dispuse pe verticală.

BMW Seria 1

În partea din spate se observă imediat stopurile diferite. Sunt tot împărțite pe aripi și hayon și amintesc acum de cele ale modelului X2. Cam la asta se rezumă schimbările notabile față de generația anterioară. Dar există diferențe și la dimensiuni. Noul BMW Seria 1 are 4.361 mm (+ 42 mm) lungime, lățimea este de 1.800 mm (+ 1 mm), iar înălțimea a crescut la 1.459 mm (+ 25 mm). Evident, ampatamentul a rămas același, 2.670 mm. Încă o dovadă că s-a lucrat pe aceeași structură a platformei: portbagajul are 380 litri, ca și la generația anterioară. Mai puțin, 300 litri, are în cazul modelelor 120 și 120d, din cauza bateriei sistemului mild-hybrid.

BMW Seria 1

La interior, cum era de așteptat, s-a trecut la display-ul curbat care este și pe modelul X1 (10.25 inchi pentru tabloul de bord și 10,7 inchi pentru display-ul central, sub care rulează BMW OS9). Doar că nu toată planșa de bord este la fel, BMW Seria 1 având o altă structură la nivelul consolei centrale și la nivelul aeratoarelor. Tasta cunoscută pentru comanda transmisiei este aceeași de la X1, dar grupul de comenzi este plasat pe consolă, între scaune, nu pe consola suspendată pe care am văzut-o la X1.

Benzină și diesel. Doar cutie automată

Noua Serie 1 este disponibilă cu 4 motorizări (deocamdată), două pe benzină și două diesel. Cel mai mic motor pe benzină este pe modelul 120 (fără “i” de acum înainte), un 3 cilindri de 1,5 litri care produce 156 CP și 240 Nm. Motorul are inși și un sistem mild-hybrid, iar cu ajutorul motorului electric de 20 CP și 55 Nm, putea totală a sistemului este de 170 CP și 280 Nm. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 7,8 secunde. iar viteza maximă este de 226 km/h. consumul mediu anunțat este de 5,3 l/100 km.

Cel mai mic diesel disponibil deocamdată este BMW 118d, echipat cu motorul cu 4 cilindri, de 2 litri, care produce 150 CP și 360 Nm. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 8,3 secunde, viteza maximă este la 222 km/h, iat consumul mediuoficial este de 4,6 l/100 km.

BMW Seria 1

Dieselul mai mare, 120d, oferă aceleași caracteristici din același motor de 2 litri, dar sistemul mild-hybrid duce putea maximă a ansamblului la 163 CP, în timp ce cuplul ajunge la 400 Nm. Această versiunea ajunge la 100 km/h în 7,9 secunde, viteza maximă și consumul mediu fiind la fel cu cel al versiunii 118d.

Cel mai puternic Seria 1 este M135 xDrive. Acesta are sub capotă motorul de 2 litri, benzină, care produce 300 CP și 400 Nm. Asta înseamnă 0 – 100 km/h în 4,9 secunde, viteză maximă limitată la 250 km/h și consum mediu de 7,6 l/100 km.

Toate versiunile de motorizare sunt cuplate la cutia de viteze Steptronic, automată, cu dublu-ambreiaj și 7 trepte. Nu se mai oferă posibilitatea de a alege cutie de viteze manuală pentru nici o motorizare.

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.