Nu prea le vedem la noi, dar sunt importante. Pentru că un muscle car electric era ceva de neconceput. Până la Dodge Charger Daytona SRT Concept.
Dodge nu se importă, oficial, în România. Este o marcă americană, cu adresare specială pentru piața americană. Și produce unele dintre cele mai dezirabile mașini pentru oamenii (și clienții) care apreciază stilul old-school: mașini puternice, cu motoare mari, în stilul clasic american.
Chiar dacă le vedem rar în Europa, acest gen de mașini, muscle car, sunt importante pentru a analiza direcția în care merge industria auto. Tocmai pentru că mizează pe factorul emoțional și tradițional, ca urmare par incompatibile cu electrificarea. Și, în această idee, avem un prim pas care arată că, mai devreme sau mai târziu, modelele electrice vor fi majoritare. Pentru că Dodge, care are la acest moment în gamă mai multe muscle-car cu motoare V8 de 6,2 litri, care ajung la peste 800 CP (cu supraalimentare prin compresor mecanic), tocmai a prezentat un concept ce sugerează viitor electric al mărcii și al ideii de muscle car. Dodge Charger Daytona SRT Concept, prezentat în cadrul evenimentului Dodge Speed Week, este construit pe o platformă electrică dedicată, cu arhitectură de 800V și s-ar putea transforma într-un model de serie peste doar doi ani.
Dodge nu dă foarte multe detalii despre acest Charger EV, dar spune că acesta mizează pe trei elemente principale:
- R-Wing: Un sistem de dirijare a fluxului de aer, care pornește din spoilerul față și ajută la apăsarea aerodinamică
- Fratzonic Chambered Exhaust: Sistem de sonorizare, premieră în industrie, spune Dodge, care atinge 126 dB și face mașina la fel de vocală ca un Hellcat (versiune disponibilă atât pentru Charger, cat și pentru Challenger)
- eRupt: Transmisie cu mai multe trepte și schimburi electro-mecanice, care simulează schimbarea treptelor de la mașinile cu motoare termice
Alte detalii? Tracțiune integrală, deci două motoare, plus performanțe mai bune decât oferă versiunea actuală cea mai puternică, Hellcat.
Interiorul se prezintă cu un tablou de bord de 16 inch și display central de 12,3 inchi, cel mai mare care a echipat vreodată un Dodge, iar sistemul HUD (Head-Up Display) are dimensiunea 8:3 inchi.
Dodge Charger Daytona SRT Concept, așa cum a fost prezentat, este un concept, dar ar putea deveni model de serie peste doar doi ani. Deocamdată, Dodge nu oferă informații esențiale, cum ar fi puterea motorului și capacitatea bateriei.