Home Modele noi Oficial: noul Porsche 911 GT3 RS – 525 CP și aerodinamică din motorsport

Oficial: noul Porsche 911 GT3 RS – 525 CP și aerodinamică din motorsport

de Dan Damian
Porsche 911 GT3 RS

Cel mai puternic motor aspirat și festival de aerodinamică activă, cam așa am putea rezuma noul Porsche 911 GT3 RS, un model de circuit omologat pentru stradă.

Teoretic, Porsche 911 GT3 RS este o versiune mai radicală a lui 911 GT3, dar în practică e mult mai mult decât atât. Noua versiune a acestui model aduce pe stradă performanțe și mai ales aerodinamică derivată direct din motorsport. Porsche oferă aici cel mai performant model al său la acest capitol.

Așa cum vedeți imediat, mașina nu are un spoiler frontal propriu-zis și asta pentru că Porsche a preferat să monteze central un singur radiator, mare, în locul celor trei obișnuite. Pentru asta a folosit spațiul… portbagajului, iar avantajul este că s-au putut implementa elemente aerodinamice complexe pe laterale, în fața pasajelor roților din față.

Porsche 911 GT3 RS

Dincolo de tehnică, cifrele sunt impresionante. Porsche 911 GT3 RS produce apăsare aerodinamică de 409 kg la viteza de 200 km/h, de două ori mai mult decât predecesorul său și de trei ori mai mult decât actualul 911 GT3. La 285 km/h apăsarea aerodinamică ajunge la 860 kg. Aceste valori sunt obținute printr-un sistem complex de aerodinamică activă, cap de afiș fiind uriașul eleron montat în spate. Este prima dată când înălțimea eleronului unui model Porsche de serie depășește înălțimea plafonului.

Porsche 911 GT3 RS

Tot pentru prima dată (pe un model de serie), Porsche oferă un sistem DRS, care funcționează pe același principiu pe care îl știți din Formula 1. Eleronul este format dintr-o aripă fixă, pe care lucrează una mobilă, acționată hidraulic. Pe liniile drepte, aripa mobilă poate fi coborâtă (de la un buton de pe volan) pentru a reduce rezistența la frecarea cu aerul și a obține rapid viteze cât mai mari. Tot această aripă, acționează ca frână aerodinamică pentru a suplimenta decelerarea la frânarea mecanică.

Gurile de admisie din fața pasajelor roților față, desenate în stilul modelului 911 GT1 (câștigător la Le Mans) sunt concepute pentru a reduce presiunea aerodinamică din pasaje și sunt completate de aripi care direcționează fluxul de aer către lateralele mașinii. Mai mult, brațele suspensiei față sunt desenate în stilul picăturii de apă, tot din motive aerodinamice. Doar această soluție produce apăsare de 40 kg pe puntea față, la viteza maximă.

Porsche 911 GT3 RS

Modelul german are trei moduri de condus: Normal, Sport și Track. În acest ultim mod se pot face o mulțime de ajustări, inclusiv pentru amortizoare și diferențial, majoritatea butoanelor de control fiind plasate pe volan. Tabloul de bord are un mod în care arată, grafic, aceste setări, pentru putea fi operate clar și rapid, în timpul cursei.

Motorul boxer cu 6 cilindri, de 4 litri, aspirat, produce 525 CP (+ 15 CP comparativ cu 911 GT3), iar accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 3,2 secunde. Viteza maximă atinsă cu ajutorul cutiei PDK cu 7 trepte (cu raport final mai mic) este de 296 km/h (911 GT3 ajunge la 318 km/h).

Porsche 911 GT3 RS

Frânele față au etriere cu 6 pistonațe, iar cele din spate cu 4 pistonașe. Opțional se pot comanda discuri ceramice, cu diametru mai mare. Jantele din aliaj au prindere centrală și vin încălțate cu pneuri sport (275/35 R 20 în față și 335/30 R21 pe spate).

Porsche 911 GT3 RS are doar 1.450 kg și asta pentru că portierele, aripile față și plafonul sunt fabricate din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), din același material fiind realizate și scaunele stil scoică.

Mașina poate fi deja comandată, prețul în Germania pornește de la 229.517 euro.

 

 

 

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.