Știri

Ferrari Purosangue, primul SUV Ferrari este în ultima fază a testelor

Ferrari Purosangue - Christian Schulte
Ferrari Purosangue - Christian Schulte

Unul dintre cele mai așteptate modele ale anului 2021, Ferrari Purosangue, ar putea fi cel care schimbă ierarhia în stratosfera SUV-urilor supersport.

Faptul că SUV-urile vând, la toate nivelurile, este o certitudine. La fel cum este și ideea că, astăzi (de fapt acum niște ani) trebuie să ai un SUV în gamă pentru a putea “hrăni” dezvoltarea celorlalte modele. Producătorii de volum nu au avut probleme la acest capitol, fie au inventat modele SUV (majoritatea 4×2), fie au direcționat know-how-ul de la modele 4×4 grele la SUV-uri ușoare, dar extrem de atractive pentru clienți.

Lucrurile stau un pic altfel în ceea ce privește producătorii exclusiviști, cu volume mici, dar și aici au existat adaptări relativ rapide. Porsche a venit cu primul său SUV, Cayenne, în 2002, la ceva timp după distrugând un alt mit al mărcii germane prin oferirea primei motorizări diesel. Lamborghini are deja primul SUV, Urus, de doi ani, Bentley Bentayga a împlinit 4 ani și tocmai a primit primul facelift, iar Aston Martin DBX a debutat la jumătatea acestui an.

Asta înseamnă că Ferrari a rămas ultimul mare constructor exclusivist de modele supersport care nu are încă un SUV în gamă. După ce timp de mai mulți ani Ferrari a susținut că un astfel de model nu se potrivește deloc cu filosofia mărcii, constructorul italian și-a dat seama că nu mai poate merge împotriva curentului și a cedat. Va face primul său SUV din istorie, indiferent cum și cu ce texte îl va ambala departamentul de marketing.

Ferrari Purosangue are debutul programat către finalul lui 2021 și este o piatră grea de dus pentru constructorul italian, fără nici un fel de experiență în domeniu. Totuși, italienii sunt în faze avansate ale testelor și probabil că vom vedea noul Ferrari Purosangue peste aproximativ un an. Din pozele spion de până acum nu s-a aflat mare lucru. Este însă clar că designul va fi unul radical, agresiv (se va bate direct cu Lamborghini Urus), iar motorizările vor începe de la un V8 turbo, cu posibilitatea de a se ajunge la un V12, cu avantaj de putere și imagine, dar cu dezavantajul masei.

În imagine aveți o schiță a viitorului Ferrari Purosangue, desenată de colaboratorul AMS, Ch. Schulte.