Poate ați văzut vreodată vreun film de acțiune realizat în Thailanda – scenele de luptă sunt cu adevărat spectaculoase – iar de acum producătorii vor avea și autovehiculul perfect pentru puternicele personaje pregătite să salveze ziua în aproape orice condiții.
America are parte de Ford F-150 Raptor și iată că de acum și regiunea Asia Pacific se poate lăuda cu prezența propriului model Raptor – Ford Performance a mai făcut ceva magie și iată cum toți fanii mărcii ovalului albastru din Europa privesc cu invidie la noul pickup Ranger Raptor. Acesta va fi produs în Thailanda pentru clienții din regiune – inclusiv Australia – iar noi sincer sperăm ca următorul model Raptor să poarte pașaport de Europa (le sugerăm oficialilor Ford Performance să includă EcoSport și fabrica de la Craiova în aceeași propoziție cu numele Raptor!).
Dacă în cazul modelului F-150 Raptor clienții au parte de sintagma „factory-built high-performance truck” datorită propulsorului de peste 400 CP EcoBoost, de această dată clienții de Ranger Raptor vor trebui să se mulțumească cu un „factory-built performance truck” – această nuanță aducând cu sine însă un propulsor complet diferit. Noul Ranger Raptor are sub capotă un motor complet nou, un 2 litri diesel biturbo în patru cilindri capabil de 210 CP și 500 Nm – mai mult chiar decât oferă versiunea de top standard echipată cu un Duratorq cu cinci cilindri de 3,2 litri (Raptor plusează cu 14 CP și 30 Nm).
Poate diferența nu este mare în cifre seci, însă Ranger Raptor se prezintă complet diferit din punct de vedere tehnic. Designul este desigur influențat de „fratele mai mare” F-150, cu literele Ford clar vizibile pe aproape întreaga grilă a radiatorului, o nouă bară frontală montată direct pe cadru cu noi lumini de ceață LED și aripi față din materiale compozite. Gama de culori include și o nuanță „Hero” exclusivă – Conquer Grey – în timp ce dimensiunile sunt acum de 1873mm înălțime, 2180mm lățime și nu mai puțin de 5398mm lungime, cu ecartamentele și ele crescute la 1710mm. Nici un tip de teren accidentat nu va prezenta probleme datorită gărzii la sol crescute la 283 mm și a noilor unghiuri: 32,5 / 24 și 24 de grade (atac/rampă/degajare).
La fel ca F-150 Raptor, noul Ranger Raptor are parte de ajutorul Terrain Management System (TMS) cu cele șase moduri de lucru – Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock și Baja. Practic, nimic nu lipsește de la bord, de la noua cutie de viteze automată cu 10 trepte la cele mai noi sisteme de asistență sau infotainment (Sync 3), însă cu siguranță diferența o vor face elementele pregătite pentru incursiunile în off-road: amortizoarele Fox Racing Shox, frânele supradimensionate sau suspensia spate complet nouă de tip „Watt’s linkage coilover”.











