Președinte și „director reprezentativ” al producătorului auto japonez, Carlos Ghosn a fost acuzat și arestat – se pare – de către procurorii japonezi în urma unei surprinzătoare investigații de fraudă.
Update 26 noiembrie – În urma arestării pe 19 noiembrie de către autoritățile japoneze și a acuzațiilor aduse de Nissan, Mitsubishi a luat măsuri drastice în privința lui Ghosn. Astfel, CEO-ul companiei – Osamu Masuko – a preluat, temporar, funcția de președinte al Mitsubishi deținută anterior de Ghosn. Momentan, din punct de vedere tehnic, acesta rămâne în consiliul director al Nissan și Mitsubishi, deoarece pentru a-l elibera și din aceste funcții sunt necesare întâlniri oficiale ale acționarilor.
Update – 22 noiembrie – Consiliul director Nissan a decis în unanimitate eliberarea oficială din funcțiile deținute de Carlos Ghosn (președinte și director reprezentativ). La fel și pentru celălalt membru senior al conducerii – Greg Kelly. Compania a menționat că va continua strategia apropierii de Alianță, parteneriatul cu Renault nefiind afectat cu nimic, din puctul de vedere al constructorului japonez.
Update – 21 noiembrie – Consiliul director al Grupului Renault a decis păstrarea lui Carlos Ghosn în funcția de președinte și CEO. Totuși, cum acesta se află în Japonia în grija autoritățilro locale, atribuțiile sale au fost preluate temporar de Thierry Bolloré, devenit CEO „Adjunct”.
Ghosn nu a fost singurul demis din funcție, în „schemă” fiind implicat, conform Nissan, și un alt „director reprezentativ” – Greg Kelly. Totul a pornit de la un informator, constructorul efectuând în ultimele luni propria investigație. Conform acesteia, Ghosn și Kelly au raportat – ani la rând – sume cu mult mai mici decât cele reale în cadrul rapoartelor privind compensațiile primite, trimise către Tokyo Stock Exchange. Mai mult, Ghosn, probabil cel mai bine plătit director de companie din Japonia, a fost implicat în numeroase alte violări ale atribuțiilor sale în cadrul companiei, inclusiv utilizarea în folos personal al bunurilor companiei.
Ghosn, om de afaceri de origine libaneză-braziliană-franceză, este unul dintre cei mai puternici și respectați lideri ai industriei auto. El era, până de curând, președinte și CEO al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, președinte și CEO al Groupe Renault, președinte și „director reprezentativ” al Nissan, dar și președintele Mitsubishi Motors. Conform Nissan, CEO-ul Hiroto Saikawa va propune Consiliului director demiterea promptă a celor doi – Ghosn și Kelly – din toate funcțiile deținute în cadrul producătorului auto japonez. În plus, un comitet Renault, cel mai probabil întrunit de urgență, a emis un scurt comunicat cu privire la situația creată. Astfel, constructorul francez așteaptă mai multe informații, cu propriul consiliu director urmând să se întrunească rapid pentru a lua o decizie în cazul lui Ghosn.
La fel cum Terra nu se oprește din rotație, și industria auto își continuă neabătută drumul – în ciuda acestui nou șoc la vârf (după decesul lui Sergio Marchionne de la FCA și arestarea lui Rupert Stadler de la Audi, datorită Dieselgate). Astfel, în Marea Britanie, McLaren Special Operations – MSO – a decis că este timpul pentru ceva evoluții în stil „Stealth”. Mai exact, divizia a creat pentru un dealer londonez un nou unicat – botezat MSO 720 Stealth Theme.
Noua nuanță Sarthe Gray ar putea trece neobservată, însă nu același lucru putem spune și despre culoarea de accent – Vermillion Red. Aceasta este prezentă mai peste tot – pe caroserie, pe jantele cu 10 spițe Super Lightweight și, evident, la interior. În plus, tema nu a fost aleasă întâmplător – ci servește și drept tribut adus modelului F1 GTR, câștigător la Le Mans în 1995.
Cum iarna se apropie peste tot în emisfera nordică cu rapiditate, este timpul pentru ceva ediții speciale tematice. Ram vrea să fie printre primii, cu 2019 1500 North Edition, un pickup pregătit parcă să-l deszăpezească și pe Moș Crăciun și sania sa trasă de reni magici. Astfel, producătorul american l-a dotat cu pneuri 3PMSF on/off-road Falken LT, sistem de tracțiune integrală și cutie de transfer, un kit de înălțare al suspensiei, diferențial spate blocabil electronic, dar și sistem de încălzire al blocului motor. Înăuntru, 1500 North Edition vine cu funcție de pornire de la distanță, scaune și volan încălzite sau sistemul Uconnect cu touchscreen de 8,4 inch și SiriusXM Travel Link Weather.
BMW își onorează longevivul parteneriat cu lumea MotoGP – 2018 este al 20-lea sezon în care BMW M a fost „Official Car of MotoGP” – și prin intermediul BMW M Award. Astfel, cel mai mai rapid pilot în calificările MotoGP a fost câștigat, pentru a şasea oară consecutiv, de către Marc Márquez. Aparent de neoprit, recordmanul Marc Márquez a fost recompensat pentru performanţele sale cu un BMW M3 CS la finala MotoGP de la Valencia, Spania. O alăturare perfectă, cu cel mai puternic M3 de serie, de 460 CP și 600 Nm, suficient pentru a ajunge la 100 km/h în 3,9 secunde.
Mercedes este preocupat de sport, în toate formele sale de exprimare. De această dată, Mercedes-Benz Vans profită de parteneriatul pe care îl are – încă din 2008 – constructorul german cu starul elvețian al tenisului mondial, Roger Federer. Acum un an, acesta apărea alături de primul pickup Mercedes – Clasa X – la cupa Rod Laver. Acum, cei doi s-au reîntâlnit pentru o sesiune neortodoxă de antrenament acasă la sportiv, în Elveția natală – la Zurich. Și dacă tot am amintit de MB Vans, vă putem spune și că divizia din România are un nou „managing director” începând din octombrie – pe Batiste Pascalin.
https://youtu.be/J2xvx9sp6DU