Home ȘtiriIndustrie Grupul Stellantis: locațiile viitoarelor modele DS, Fiat, Jeep, Lancia și Opel

Grupul Stellantis: locațiile viitoarelor modele DS, Fiat, Jeep, Lancia și Opel

de George Grosu
blank

Conform publicației de specialitate Automotive News, viitorul model Lancia Aurelia va fi unul complet electric și va fi fabricat în Italia. Aceeași publicație menționează că, viitoarea generație a popularului model italian Fiat Panda care va fi lansat cel târziu în 2026, va fi fabricat în afara Italiei.

Încă de la formarea noului grup auto multinațional Stellantis, una dintre întrebările frecvente se referă la viitorul mărcii italiene Lancia și pentru care anii următori vor fi foarte diferiți de cei actuali, în care gama actuală include un singur model Ypsilon care concurează în clasa mică și este comercializat doar în Italia. Un prim răspuns din ceea ce se așteaptă pentru viitorul brandului Lancia a fost dat în urmă cu câteva luni chiar de către managerul general Lancia – Luca Napolitano în cadrul unui interviu acordat publicației de specialitate Automotive News, în care s-a menționat revenirea denumirilor istorice pentru modelele de la Lancia, precum Delta și Aurelia.

Reeditarea celebrului model Aurelia ai anilor ’50 reprezintă conform publicației Automotive News, unul din principalele planuri ale redresare ale mărcii Lancia din grupul Stellantis iar conform conducerii grupului auto Stellantis, viitorul model Aurelia de la Lancia va fi fabricat în uzina italiană din Melfi ( în prezent sunt fabricate modelele Fiat 500X, Jeep Compass și Jeep Renegade) împreună cu alte trei modele, din care două aprținând brandului francez DS și unul de la Opel/Vauxhall. Dar aceasta este doar o parte a revoluției care va cuprinde o mare parte a fabricilor grupului auto Stellantis.

Conform celor anticipate de cei de la Automotive News, care citează direct declarațiile făcute de grupul Stellantis, Lancia Aurelia, va fi un model SUV din segmentul mediu care va debuta în cursul anului 2026 și cu care va împărții aceeași platform tehnică cu un model din gama brandului francez DS, cunoscut deocamdată cu numele de cod D74 și probabil succesor al actualului model DS7 Crossback.

Atât modelul Lancia cât și cel de la DS vor dispune de propulsie electrică 100% și se vor baza din punct de vedere tehnic pe platforma STLA Medium a grupului Stellantis, dezvoltată pentru modele cu lungimi cuprinse între 4,35 și 5 metri și capabile să găzduiască baterii cu puteri între 87 și 104 kWh precum și cu o autonomie estimată până la 700 km.

Acestor două SUV-uri din segmentul mediu, li se vor alătura în gamă viitoarele modele din segmentul superior ale mărcilor DS și Opel. Tot conform previziunilor, de fapt, din 2024, marca franceză va produce la uzina Melfi ceea ce ar putea fi viitorul DS 9, cu un stil asemănător cu cel al modelului Citroen C5 X, adică un fel de shooting brake cu o gardă la sol ușor înălțată. În schimb, cei de la Opel/Vauxhall vor dezvolta pe aceeași platformă tehnică modelul succesor pentru actualul Insignia și care va fi fabricat în aceeași uzină din Italia.

Producția celor 4 modele noi din grupul Stellantis, este de așteptat să atingă 90.000 de unități pe an în perioada 2026 – 2029. Un număr mult mai mic decât cele 400.000 care reprezintă capacitatea maximă a Melfi și, după toate probabilitățile, celor patru noi mașini electrice li se va alătura așadar și alte modele din diferite branduri ale grupului Stellantis.

Pentru un număr de patru noi modele succesoare care vor fi lansate între anii 2024 – 2026, producția va fi mutată din actualele fabrici. Astfel, conform publicației Automotive News, noua generație a modelului din clasa mică Lancia Ypsilon care va debuta în 2024 va părăsi uzina actuală Tychy din Polonia pentru cea din Zaragoza (Spania) unde în prezent sunt fabricate modelele Citroen C3, Opel Corsa și Opel Crossland. Tot în această uzină din Spania va fi fabricată și următoarea generație a modelului SUV compact american Jeep Renegade, așteptată să debuteze în cursul anului 2025.

Noua generație a modelului din clasa mini Fiat Panda sau mai bine zis succesorul său, probabil inspirat de conceptul Centoventi prezentat în urmă cu circa trei ani și gata să cuprindă mai multe variante de caroserie, va părăsi fabrica Pomigliano din Italia începând cu anul 2026 pentru a fi fabricat în Serbia la Kragujevac sau în Slovacia la Trnava.

Foto: Stellantis

blank
Lancia Ypsilon
blank
Lancia Ypsilon
blank
Concept Fiat Centoventi
blank
Concept Fiat Centoventi
blank
Concept Fiat Centoventi
blank
Cockpit concept Fiat Centoventi

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?