Home Știri (Video) Huayra BC & 911 Carrera – Roadster sau Coupé?!

(Video) Huayra BC & 911 Carrera – Roadster sau Coupé?!

de Aurel Niculescu
Huayra BC & 911 Carrera – Roadster sau Coupé

Amatorii de sportivitate rutieră au de ce se bucura de acest sfârșit de săptămână însorit. Nu de alta, dar pot alege dintre trei opțiuni: Pagani Huayra Roadster BC și 911 Carrera – Coupé sau Cabriolet.

Cu puțin timp înainte de prezentarea în fața publicului de la „Monterey Car Week”, constructorul italian a dezvăluit primele imagini și informații oficiale despre cel mai nou și exotic produs al său: Huayra Roadster BC. Și mai exotic, adică, cu doar 40 de exemplare ce vor fi produse la un preț de aproximativ… 3,5 milioane de dolari (plus / minus câteva zeci de mii, doar cursul valutar variază, taxele cresc…). Așadar, foarte puțini muritori vor avea parte de această adevărată bijuterie pe patru roți și cauciucuri unicat Pirelli PZero Trofeo R. Iar cei care preferă modelele acoperite celor cu plafon amovibil pentru a nu pierde din performanță le putem spune că Pagani în mod evident a luat în calcul fix acest aspect.

Astfel, propulsorul V12 de la Mercedes-AMG (cele două companii colaborează de 20 de ani deja), de 6 litri, a urcat pentru această iterație de la 750 CP / 1000 Nm la 800 CP și 1050 Nm. Toată puterea este livrată prin intermediul unei cutii de viteze secvențiale Xtrac, cu șapte rapoarte, gândită pentru a fi cu 35% mai ușoară decât o transmisie cu dublu-ambreiaj. Alături de alte modificări, masa totală a fost menținută la doar 1250 kg – la care se mai adaugă încă 500 kg de forță de apăsare la 280 km/h, pentru o manevrabilitate exemplară.

Huayra BC & 911 Carrera – Roadster sau Coupé

Pagani nu a oferit încă cifre exacte despre timpii de accelerare, însă noile formule Carbo-Triax HP62 (fibră de carbon) și Carbon-Titanium HP62 G2 (fibră de carbon plus titan) au permis o creștere a rigidității de 12% (torsionară) și 20% (flexionară). Drept pentru care, Huayra Roadster BC poate atinge forțe laterale constante de 1,9 G – cu vârfuri de 2,2 G, atât în viraje cât și pe decelerări. Pentru comparație, Bugatti Chiron ajunge la „doar” 1,5 G-uri laterale…    

În cazul în care vă doriți un model sportiv „accesibil”, Porsche ne propune să încercăm noile 911 Carrera Coupé și Cabriolet, care pornesc în România de la „modicele” sume de 110.282,06 euro (Carrera Coupé) și 124.640,60 euro pentru Cabriolet, cu TVA și echipări specifice țării noastre. Avantajul acestui 911 „entry-level” este că aproape nu poate fi deosebit de „ruda” mai puternică Carrera S, chiar dacă motorul boxer turbo cu șase cilindri, de 3 litri, coboară de această puterea de la 450 la 385 CP.

Are totuși 15 CP în plus față de predecesor, precum și toate elementele noi preluate de la Carrera S – de la Porsche Wet Mode la sistemul de infotainment de 10,9 inch sau noua transmisie cu dublu ambreiaj și opt viteze (PDK). Astfel, 911 Carrera Coupé ajunge de la 0-100 km/h în 4,2 secunde, precum și la o viteză maximă de 293 km/h. Pachetul Sport Chrono, opțional, mai coboară timpul necesar sprintului cu 0,2 secunde. Iar consumurile nu sunt deloc exagerate – 9,0 l/100 km pentru Carrera Coupé și 9,2 l/100 km pentru Cabriolet.  

Huayra BC & 911 Carrera – Roadster sau CoupéHuayra BC & 911 Carrera – Roadster sau Coupé

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.