Home Știri Hyundai Initium Concept – Acesta este viitorul Nexo, cu pile de combustie

Hyundai Initium Concept – Acesta este viitorul Nexo, cu pile de combustie

de Dan Damian
Hyundai Initium Concept

Hyundai a prezentat conceptul Hyundai Initium, ca parte a programului său de dezvoltare a propulsiei cu pile de combustie.

Hyundai este unul dintre cei mai consecvenți producători în ceea ce privește propulsia cu pile de combustie, folosind hidrogenul pentru a permite autonomii mai bune decât cele ale mașinilor electrice, realimentări rapide și emisii… de apă. Atât rezultă din procesul de generare a energiei electrice din hidrogen.

Constructorul coreean are în producție modelul Nexo, (oferit doar cu pile de combustie cu hidrogen) pe care-l vinde însă doar pe anumite piețe din Europa, Statele Unite și piața locală din Coreea de Sud. Nexo este disponibil din 2018, așa că a venit vremea unui înlocuitor, iar acesta este prefigurat de conceptul Initium.

Hyundai Initium Concept

Hyundai Initium Concept, construit sub forma unui SUV cu linii dinamice și spate plonjat, arată și noul limbaj de design Hyundai – Art of Steel. Este un fel de trecere la forme puternice, de fapt o evoluție a limbajului actual, care se bazează pe linii orizontale și verticale și cât mai puține rotunjimi. Bineînțeles, se păstrează ideea luminilor cu design inspirat de pixeli supradimensionați. Conceptul, ornat în ideea de aventură off-road, rulează pe jante de 21 inchi.

Hyundai Initium Concept

Versiunea de serie, care fi prezentată anul viitor, va avea însă și jante de 18 inchi. Cu acestea, spune Hyundai, inginerii au calculat că autonomia mașinii va fi în jurul a 650 km. Hyundai ne mai spune și faptul că puterea motorului va fi de maxim 204 CP. Coreenii nu dau alte detalii tehnice, cum ar fi volumul rezervoarelor de hidrogen sau performanțele dinamice, dar ne spun că modelul de serie va avea integrat în sistemul de navigație un planificator care arată nu doar stațiile de alimentare cu hidrogen, ci și dacă sunt disponibile, preț, etc. Iar prețul este foarte important, pentru că, așa cum am aflat când am condus prototipul BMW iX5 Hydrogen, acesta variază foarte mult.

Modelul Nexo are un motor electric de 163 CP și 395 Nm, rezervor unde încap 6,3 kg de hidrogen (consumul oficial este de 1 kg/100 km) și baterie de 1,56 kWh.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.