Home Lifestyle Înainte de Dakar, Dacia Sandrider a venit la București. Cu toată linia de piloți!

Înainte de Dakar, Dacia Sandrider a venit la București. Cu toată linia de piloți!

de Dan Damian
Dacia Sandrider la București

Dacia făcut un adevărat tur de forță și a adus la București modelul Dacia Sandrider, cu care va participa la Dakar, împreună cu toți piloții și copiloții celor trei echipaje, inclusiv campionii Sebastien Loeb și Nasser Al-Attiyah.

În vara anului 2023, Dacia a surprins pe toată lumea când a anunțat că va participa la Raliul Dakar cu un model dezvoltat special în acest sens. La începutul acestui an l-am văzut și am aflat și cum în cheamă: Sandrider, un prototip inspirat de conceptul Manifesto.

Poate și mai mult decât anunțul că va participa la Dakar, Dacia a surprins cu linia de piloți a celor trei echipaje: Sebastien Loeb (9 titluri în WRC, 8 participări la Dakar, dintre care 3 locuri 2 și un loc 3), Nasser Al-Attiyah (5 titluri în Raliul Dakar) și Cristina Gutiérrez (a debutat în Dakar în 2017, câștigătoare a categoriei T3 la Dakar 2024).

Dacia Sandrider la București

Ei bine, toți acești piloți, împreună cu copiloții lor și cu un exemplar Dacia Sandrider au fost la București pentru o zi, iar noi i-am întâlnit și am aflat ce vrea Dacia de la această participare în Dakar și care sunt planuri de viitor în această direcție, în condițiile în care Dacia Sandriders (așa se numește echipa) a câștigat primele două locuri în Raliul Marocului (Rally-Raid), chiar de la prima participare într-un raliu.

Dacia Sandrider la București

Chiar dacă erau obosiți și au recunoscut că n-au avut timp să vadă mai nimic din București, cu excepția hotelului și a complexului Dacia Business Center, unde a avut loc evenimentul, cei trei piloți și copiloții lor au fost bucuroși să dezvăluie o parte dintre speranțele lor pentru Raliul Dakar, care va debuta peste mai puțin de două luni.

Dacia Sandrider la București

Nasser Al-Attiyah și-a amintit chiar că era la vânătoare cu tatăl lui în Mauritania atunci când a fost fascinat de mașinile din Raliul Dakar care treceau prin zonă și și-a propus să piloteze și el în acest gen de competiții. Puțin probabil să-și fi imaginat atunci că va ajunge la 5 titluri în Raliul Dakar, devenind cel mai bun pilot din Qatar prin prisma performanțelor.

Dacia Sandrider la București

Evident că Sébastien Loeb își dorește primul titlul în Dakar, în condițiile în care a urcat pe podium de patru ori. Anul acesta a terminat pe locul 3, în spatele lui Carlos Sainz și a belgianului Guillaume De Mévius. Loeb a glumit chiar, spunând că a avut ceva performanțe în WRC, dar că asta a fost în trecut și acum îl interesează doar viitorul.

În ceea ce o privește pe Cristina Gutiérrez, la doar 33 de ani simte că poate face către mai departe, după categoria T3 câștigată în acest an.

Dacia Sandrider la București

Am și întrebat-o pe Cristina ce știa despre Dacia până să-i fie propus acest proiect:

Știam bine Dacia, pentru că în Spania mașinile mărcii Dacia sunt foarte prezente pe stradă. Evident că nu-mi imaginam la acel moment că Dacia are planuri în motorsport. Dar apoi am fost sunată și mi s-a prezentat proiectul. Mi-a plăcut faptul că este un proiect foarte serios și consistent, nu este doar o simplă încercare.

Cristina ne-a mai spus că pasul făcut de ea este foarte mare: “Am trecut la o echipă de producător. Asta înseamnă că nu-mi mai consum energia încercând să atrag sponsori, ci mă pot concentra pe pilotaj. Și mai este un aspect: acum pot testa mult mai mult mașina. Practic, când ești singur testezi doar atât cât îți permit fondurile și riști să ajungi în cursă fără să cunoști extrem de bine mașina. Acum pot testa mult mai mulți kilometri, ceea ce ajută enorm când concurezi la limită.

Dacia Sandrider la București

De asemenea, piloții și copiloții lor au fost de acord că mașina este foarte competitivă și… confortabilă. Pare amuzant, dar nu este vorba despre acel confort al mașinilor de stradă, ci de faptul că suspensiile le atenuează mult din șocuri (mai mult decât alte mașini pilotate de ei), ceea ce le permite să forțeze mai mult în regim de cursă.

La acest moment, Dacia s-a angajat să concureze la trei ediții ale Raliului Dakar și la patru curse din Campionatului Mondial de Rally Raid, în fiecare an, timp de doi ani. Probabil că, dacă va avea rezultate bune Dacia Sandriders va continua să concureze.

Ediția 2025 a Raliului Dakar se va desfășura în Arabia saudită între 3 și 17 ianuarie.

Dacia Sandrider în cifre

Clasa FIA: Ultimate T1+
-Șasiu: Tubular
-Caroserie: Fibră de carbon
-Motor: V6, 3 litri, twin-turbo, injecție directă
-Putere maximă: (265 kW) 360 CP/5.000 rpm
-Cuplu maxim: 539 Nm/4.250 rpm
-Combustibil: eco ARAMCO, 102 RON
-Transmisie: 4X4
-Cutie de viteze: Secvențială, 6 trepte
-Suspensie față/spate: Independentă
-Cursa suspensiei: 350 mm
-Jante de 17 inch
-Anvelope: BF GOODRICH, 37 inch
-Lungime x lățime x înălțime: 4,140 x
2,290 x 1,810 mm
-Ampatament: 3.000 mm
-Etrieri: ALCON 6 pistonașe, monobloc
-Discuri de frână: ventilate ALCON, diametru 355mm
-Scaune și centuri: SABELT 6 puncte și scaune din fibră de carbon

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.