Suzuki eVitara va debuta anul viitor, cu două capacități pentru baterie și va include o versiune cu tracțiune integrală.
Anul 2025 este cel care marchează primul model electric al mărcii japoneze, una dintre puținele mărci de volum care nu a dezvoltat până acum un model electric. Suzuki eVitara, care se bazează pe conceptul eVZ, prezentat în ianuarie 2023, vine cu un design interesant, ceva mai dur, cu linii puternice, bosaje și o grilă inferioară mare și deschisă, aspect mai puțin caracteristic mașinilor electrice. Spatele are stopurile plasate la un nivel destul de înalt. Dar prima dată observi la această mașină protecțiile masive de plastic din partea inferioară a caroseriei. Nu sunt doar pentru estetică, veți vedea.
Suzuki eVitara are 4.275 mm lungime, lățime de 1.800 mm și 1.635 mm înălțime. Japonezii au reușit să vină cu un ampatament destul de mare, 2,7 metri, raportat la lungimea mașinii.
Interiorul este complet nou, cu elemente destul de mari. Un singur display, care integrează două display-uri (moda actuală) domină planșa de bord, dar se remarcă și aeratoarele mari, dispuse pe înălțime. Mai observăm și o consolă centrală flotantă, cu selector rotativ pentru transmisie.
SUV-ul japonez va putea fi comandat cu două baterii, ambele litiu-fier-fosfat, una mai mică, de 49 kWh și una de 61 kWh. bateria mai mică este disponibilă doar cu un singur motor, dar cea mare poate fi comandată fie cu tracțiune pe o singură punte, fie cu două motoare. Asta pentru că Suzuki a insistat să ofere evitară și cu tracțiune integrală, pe care o numește Allgrip-e. Mai mult, pentru performanțe cât mai bune la viteze mici, în teren accidentat, există funcția Trail, care presupune frânarea roțiii fără aderență și transmiterea unui cuplu mai mare celei de pe partea opusă. În plus, spune, Suzuki, cele două punți motoare, fără conexiune între ele, permit o mai mare finețe în distribuția cuplului și puternic, în funcție de nevoile de aderență.
Versiunea cu baterie de 49 kWh are un motor cu puterea de 106 kW (144 CP) și 189 Nm, cea cu tracțiune 4×2, dar baterie de 61 kWh, are un motor cu puterea de 128 kW (174 CP), iar cea cu tracțiune integrală primește în plus un motor de 48 kW (65 CP) pe puntea spate, iar totalul puterii ajunge la 184 CP (300 Nm).
Mai știm și faptul că masă mașinii variază între 1.702 și 1.899 kg, în funcție de baterie și motorizare.
Dar nu știm ceea ce este și mai important: autonomiile cu fiecare dintre cele două baterii și nici cifrele performanțelor dinamice.
Suzuki eVitara va fi disponibil, inclusiv în Europa, începând cu vara anului viitor, iar producția se va desfășura în India.