Cele două mărci coreene nu au prezentat un proiect înrudit pentru ediția 2018 a Busan Motor Show, însă merită tratate împreună deoarece ambele au vorbit despre proiecte SUV. De cealaltă parte, GM a decis să lucreze împreună cu Honda… iar bonus-ul vine de la Acura.
Hyundai se pregătește să implementeze un limbaj de design complet nou, denumit pompos „Sensuous Sportiness” – iar prima interpretare a sosit sub forma spectaculosului concept HDC-1 Le Fil Rouge (în galeria de imagini). El a fost prezentat la Geneva în Martie, iar odată cu deschiderea salonului de casă Busan Motor Show compania a decis că este timpul pentru un companion: HDC-2 Grandmaster. SUV-ul de clasă mare nu mai este la fel de elegant sau minimalist, iar Hyundai ne explică și alegerea numelui – ei au preluat pur și simplu titlul acordat de FIDE, federația mondială de șah… ciudată alegere, într-adevăr.
Despre Grandmaster nu avem prea multe informații, însă Kia Niro EV, aflat acum la debutul oficial în fața publicului tot la Busan Motor Show, a fost ceva mai darnic – constructorul oferind și o parte din detaliile vitale pentru orice nou model complet electric. Așa cum suspectam, Niro EV este frate „geamăn” cu Hyundai Kona EV, drept pentru care are parte de o dublă opțiune pentru acumulatori: 39,2 kWh și 64 kWh. Datorită diferențelor dimensionale (sau a măsurătorilor conform standardelor locale), Niro EV va parcurge 240 km (300 la Kona Electric) sau 380 km (470 km la Kona). Încărcări rapide DC vor fi posibile cu până la 100 kW, fiind necesare 54 minute pentru o încărcare la 80% – în timp ce propulsorul de 204 CP și 395 Nm va dezlănțui sprintul la 100 km/h în 7,8 secunde (7,6 secunde pentru Kona).
Rămânem tot în zona eco deoarece General Motors a decis să intre într-un parteneriat complet neașteptat cu japonezii de la Honda pentru a produce împreună tehnologii dedicate bateriilor pentru automobile electrice. Cele două companii vor realiza împreună componentele acumulatorilor – inclusiv celulele și modulele – pentru a accelera propriile planuri de introducere a unor modele EV, evitând în același timp contracte costisitoare cu furnizori majori pentru acumulatori. Cele două companii vor produce o nouă generație de baterii auto – cu o densitate a energiei mai ridicată, dimensiuni reduse și capabilități de încărcare rapidă majorate – în principal pentru produse destinate pieței nord-americane.
Conform acordului, Honda va prelua practic noua generație a sistemelor de acumulatori de la General Motors – ajutând în același timp la dezvoltarea lor – parteneriatul fiind în esență o urmare a celui pe care constructorii l-au anunțat deja în zona fuel cell, unde au un joint venture care va livra un sistem nou de pilă de combustibil la orizontul 2020. Să nu uităm de bonus-ul promis. Acura, divizia de lux a Honda, va participa la ediția de anul acesta a Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb – de pe 24 iunie – cu patru modele, două dintre ele fiind un RDX și un RDX A-Spec, care îndeplinesc funcțiile de pace car și de automobil de asistență, respectiv. În plus, compania va trimite un Pikes Peak RDX în clasa Exhibition, dotat cu sistemul SH-AWD dar și tehnologie micro hybrid 48 V, noul intrat concurând alături de un puternic TLX A-Spec (500 CP) și de supercar-ul hibrid NSX.